Gå til innhold

Evolusjon er det fakta eller løgn

Gjest Gjest_Balian de Ibelin

105 stemmer

1. 1. fffff

• Evolsujon er fakta
      87
    • Evolsujon er en løgn fortalt av djevelen
      12
    • Jeg bryr meg rett og slett ikke
      6

Anbefalte innlegg

Alt koker ned til at Darwinsk evolusjon ikke er observert. Strengt tatt kan vitenskapen bare motbevise.

Du svarer ikke på spørsmålet. 

Hva slags bevis er det du må ha? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fordi du ikke klarer å svare på hva slags eksempler du ønsker deg.  Som en annen over skrev så nytter det ikke å stå og hyle "Jeg vil ha kake!" for så bli sur fordi noen kommer med feil type kake.

Jeg ber om uomstridte eksempler på evolusjonen.

Thas it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ber om uomstridte eksempler på evolusjonen.

Thas it

Det har du fått, men du "godkjenner" dem ikke. Så vær spesifik nå. Hva slags "bevis" er du ute etter? Fossiler er ikke bra nok, dna er ikke bra nok, forskningsrapporter er ikke bra nok?

Det hjelper ikke å ønske seg "bevis" når du bare sier "nei, takk" til alt du blir servert.. 

Kom med et konkret eksempel på hva slags type bevis du vil godkjenne.

Anonymkode: be8dc...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du fått, men du "godkjenner" dem ikke. Så vær spesifik nå. Hva slags "bevis" er du ute etter? Fossiler er ikke bra nok, dna er ikke bra nok, forskningsrapporter er ikke bra nok?

Det hjelper ikke å ønske seg "bevis" når du bare sier "nei, takk" til alt du blir servert.. 

Kom med et konkret eksempel på hva slags type bevis du vil godkjenne.

At du tror at vitenskapen kan bevise noe som helst, viser att du ikke vet hva vitenskap er. Jeg ber om uomstridte eksempler på evolusjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du tror at vitenskapen kan bevise noe som helst, viser att du ikke vet hva vitenskap er. Jeg ber om uomstridte eksempler på evolusjon....

Selvfølgelig kan vitenskap bevise ting. Uten nye oppdagelser og vitenskapelig fremgang, hadde vi ikke hatt verken den teknologien, medisinen, levestandarden eller kommunikasjonen vi har i dag.

Men så til dette du åpenbart ikke klarer å svare på;

Hva slags eksemple er det du er ute etter? Hva er de du kan få "servert" som vil være noe du vil akseptere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan vitenskap bevise ting. Uten nye oppdagelser og vitenskapelig fremgang, hadde vi ikke hatt verken den teknologien, medisinen, levestandarden eller kommunikasjonen vi har i dag.

Men så til dette du åpenbart ikke klarer å svare på;

Hva slags eksemple er det du er ute etter? Hva er de du kan få "servert" som vil være noe du vil akseptere? 

hva har vitenskapen bevist, og hvordan?

Jeg ber om uomstridte eksempler på et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva har vitenskapen bevist, og hvordan?

Vitenskapen har gitt oss forbrenningsmotor, penicilin, mars-landing osv osv. Uendelig mange eksempler.

Jeg ber om uomstridte eksempler på et.

Det har du fått, men du "godtar" ikke det du får. Derfor må du KONKRET fortelle hva slags eksempler eller bevis du er viliig til å godta.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitenskapen har gitt oss forbrenningsmotor, penicilin, mars-landing osv osv. Uendelig mange eksempler.

Det har du fått, men du "godtar" ikke det du får. Derfor må du KONKRET fortelle hva slags eksempler eller bevis du er viliig til å godta.  

vitenskap er en metode, ikke kunnskap. Lær deg norsk.

Hva har vitenskapen bevist?

Hvilket uomstridte eksempel er gitt??????

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker jo forfatteren evolusjon som eneste tekelige forklaringsmodell. Snakk om sirkulær forklaring.

Det er fordi evlousjon ER eneste tenkelige forklaringsmodell ut i fra faktaene. Har du en annen kanskje?

Men nå har du jo blitt spurt minst 40 ganger om hva slags bevis det er du vil godkjenne. Og det klarer du åpenbart ikke å svare på. Hvordan skal vi finne et slik bevis, når du ikke en gang klarer å komme opp med et eksempel på noe du vil godkjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vitenskap er en metode, ikke kunnskap. Lær deg norsk.

Hva har vitenskapen bevist?

Hvilket uomstridte eksempel er gitt??????

Ikke gjør deg dum. Vitenskapen har gitt oss disse kunnskapene.

Akkurat som evoluisjon. Som ER bevist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør deg dum. Vitenskapen har gitt oss disse kunnskapene.

Akkurat som evoluisjon. Som ER bevist. 

Vitenskapen kan bare MOTBEVISE hypoteser. Det er en grunn til at ikke proffesjonelle forskere støtter ditt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vitenskapen kan bare MOTBEVISE hypoteser. Det er en grunn til at ikke proffesjonelle forskere støtter ditt syn.

Vitenskapen finner også fakta. Mye som kalles "teorier" er faktisk fakta. Det er bare det vitenskaplige språket å kalle det "teori". Så jo, man finner faktisk fakta. 

Og så til hvilke fakta du er ute etter? Du skulle jo ha bevis for evolusjon ut over det du har fått. Klarer du å forklare hva slags beviser du vil godkjenne? Eller har du tenkt å kaste inn håndkledet? 

Du må nesten enten forklare hva slags bevis du ønsker å få server, eller medgi at du har fått tilstrekkelig bevis. Å fortsette å rope etter et bevis du ikke kan forklare hva skal være, blir jo bare latterlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer når man ikke klarer å motbevise en hypotese? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi evlousjon ER eneste tenkelige forklaringsmodell ut i fra faktaene. Har du en annen kanskje?

Så trangsynt kan en bli i den Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trangsynt kan en bli i den Norge.

Hva er trangsynt med å forholde seg til vitenskap og fakta? Jeg spurte jo om du hadde en annen forklaringsmodell som passer med de fakta vi har å forholde oss til (dna, fossiler osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den ikke bevist.

Jo, når en forklaringsmodell står i tiår etter tiår, uten å rokkes av nye fakta og nye funn, så regnes den som fakta. Vi snakker ikke ungdomsskole naturfag nå, men realiteter. Evolusjonsteorien passer med alt som er funnet av fakta, og rokkes ikke av nye oppdagelser. Studier av DNA bekrefter evolusjon, ikke avkrefter.

Det som derimot er grundig motbevist er skapelsesberetningen du refererer til. De henger overhodet ikke på greip i forhold til fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den ikke bevist.

Når logikken din ikke henger på greip, så er det forståelig at du trur at jorda er 6000 år gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...