Gå til innhold

Evolusjon er det fakta eller løgn

Gjest Gjest_Balian de Ibelin

105 stemmer

1. 1. fffff

• Evolsujon er fakta
      87
    • Evolsujon er en løgn fortalt av djevelen
      12
    • Jeg bryr meg rett og slett ikke
      6

Anbefalte innlegg

haha, du er da søt:) det er enorme hull i vår forståelse av DNAet.  

Så morsomt at du prøver deg på hersketeknikk :fnise:

Klovnen kan aldri herske, kjære deg ;)

Anonymkode: be8dc...287

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kalles mikroevolusjon, og er ikke hva Darwin snakket om.

Det finnes massevis av eksempler på observert artsdannelse. Nøyaktig hva er det du etterlyser? Igjen, vær så konkret du klarer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes massevis av eksempler på observert artsdannelse. Nøyaktig hva er det du etterlyser? Igjen, vær så konkret du klarer.

ser du ikke kan gi noen eksempler. tak:)

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det du baserer deg på,ikke sant?

http://kristen-ressurs.no/Intelligent Design/Politisk ukorrekt guide/Om forekomst av makro-evolusjon.htm

Men hvorfor tror du at akkurat dette er en artikkel å stole på når alle normale vitenskapelige artikler avvises med ord som «hyklerie» og «fantasi»? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er "nye" her:

Debatant har drevet med dette i 2 100-siders tråder allerede. Nå har han funnet seg en ny tråd.

Og alt har vært sagt før. Han sier det samme hele tiden: "Evolusjon har aldri vært observert - Gi meg et eksempel"  (Og da mener han det han kaller "Darwinistisk evolusjon", i motsetning til "mikroevolusjon" som han aksepterer)

Det er bare å innse først som sist at det ikke nytter å snakke fornuft med en mann som er overbevist om at universet er 6000 år gammelt.

Han er heldigvis lettere å ha i hus enn IS-krigerne, men han er dessverre like forstokket som dem.

Vi andre skjønner at når vi snakker norsk vil barna våre også snakke norsk. Men når denne "norsken" er blitt overlevert i 1000 år er det ikke sikkert at den opprinnelige "norsk"en er forståelig for de nye generasjoner lengre.

At dette handler om evolusjon er dessverre langt over Debatants fatteevne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du ikke kan gi noen eksempler. tak:)

Jeg kan ikke det med mindre du er mer spesifikk. Hvis du sier nøyaktig hva som ville overbevist deg, så skal jeg se om jeg kan finne det. Du ber meg gi deg en kake, og så avfeier du alle du kommer med fordi ingen av dem er nøyaktig den kaka du har lyst på, men samtidig vil du ikke si hvilken det er. Du ser vel at det blir litt fåfengt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det finnes massevis, finnes det kanskje og ett eksempel på makroevolusjon?

Hva legger du i massevis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det finnes massevis, finnes det kanskje og ett eksempel på makroevolusjon?

Hva legger du i massevis?

Kan nok finne noen hundre, men tallet er et sidespor. Makroevolusjon og artsdannelse er normalt definert likt, så spørsmålet nå blir vel om du er enig i det. Hva er du villig til å medgi dersom jeg gir deg et eksempel på artsdannelse?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok finne noen hundre, men tallet er et sidespor. Makroevolusjon og artsdannelse er normalt definert likt, så spørsmålet nå blir vel om du er enig i det. Hva er du villig til å medgi dersom jeg gir deg et eksempel på artsdannelse?

Det er ikke et sidespor, da ingen uomstridte eksempler er observert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er "nye" her:

Debatant har drevet med dette i 2 100-siders tråder allerede. Nå har han funnet seg en ny tråd.

Og alt har vært sagt før. Han sier det samme hele tiden: "Evolusjon har aldri vært observert - Gi meg et eksempel"  (Og da mener han det han kaller "Darwinistisk evolusjon", i motsetning til "mikroevolusjon" som han aksepterer)

Det er bare å innse først som sist at det ikke nytter å snakke fornuft med en mann som er overbevist om at universet er 6000 år gammelt.

Han er heldigvis lettere å ha i hus enn IS-krigerne, men han er dessverre like forstokket som dem.

Vi andre skjønner at når vi snakker norsk vil barna våre også snakke norsk. Men når denne "norsken" er blitt overlevert i 1000 år er det ikke sikkert at den opprinnelige "norsk"en er forståelig for de nye generasjoner lengre.

At dette handler om evolusjon er dessverre langt over Debatants fatteevne.

Nå er det vel strengt tatt dere som ikke kan underbygge evolusjonen, mange her tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et sidespor, da ingen uomstridte eksempler er observert.

Det er et sidespor fordi det strengt tatt holder med ett eneste eksempel for å vise at det er mulig. Igjen, jeg spør deg: Hva er du villig til å medgi dersom jeg gir deg et eksempel på artsdannelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et sidespor fordi det strengt tatt holder med ett eneste eksempel for å vise at det er mulig. Igjen, jeg spør deg: Hva er du villig til å medgi dersom jeg gir deg et eksempel på artsdannelse?

Jeg ser at du fremdeles kommer med tomme ord. Det underbygger poenget mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du fremdeles ikke evner å svare på direkte spørsmål.  Det underbygger poenget vårt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å gi deg det du vil ha, men da må jeg nesten vite nøyaktig hva det er først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du fremdeles ikke evner å svare på direkte spørsmål.  Det underbygger poenget vårt.

Du har fått mange svarett, men kalleralltid svarene dine «rent oppspinn» eller «ikke bevis». Så du må nesten forklare hva slags bevis det er du er ute etter. Det har du fått mange spørsmål om, men aldri svart på. Klarer du å beskrive hva slags bevis du er ute etter, kan vi komme videre.

At du ikke godkjenner normale beviser, underbygger ikke noe annet enn at du ikke er interessert i å faktisk forholde deg til fakta.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mange svarett, men kalleralltid svarene dine «rent oppspinn» eller «ikke bevis». Så du må nesten forklare hva slags bevis det er du er ute etter. Det har du fått mange spørsmål om, men aldri svart på. Klarer du å beskrive hva slags bevis du er ute etter, kan vi komme videre.

At du ikke godkjenner normale beviser, underbygger ikke noe annet enn at du ikke er interessert i å faktisk forholde deg til fakta.

Jeg tror du siterte feil person.  Det du siterer her var ment til debatant, som ignorerer alle spørsmål han får i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo ikke vise til noen eksempler på makroevolusjon, og der står vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du siterte feil person.  Det du siterer her var ment til debatant, som ignorerer alle spørsmål han får i tråden.

Beklager. Mente selvfølgelig å sitere «Debatant». Sliter skikkelig med KG på mobilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått massevis av eksempler, men godkjenner dem ikke. Derfor er du gjentatte ganger spurt hva slags beviser du er ute etter. 

Fortell hva slags beviser du vil ha. Jeg trenger ikke mer bevis enn det som er vist i denne tråden, men siden du fremdeles etterlyser mer bevis, måddu nesten være litt mer spesifikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi du ikke klarer å svare på hva slags eksempler du ønsker deg.  Som en annen over skrev så nytter det ikke å stå og hyle "Jeg vil ha kake!" for så bli sur fordi noen kommer med feil type kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...