Gå til innhold

Aseksuell pga personlige problemer - erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en god relasjon til en mann i 3 år nå.

Vi er ikke kjærester, men har en fantastisk god kjemi og har hatt veldig bra sex i disse årene, og tenningen har vært på topp hos begge.

Vi har pleid å treffes 2-3 ganger pr mnd, sånn i snitt.

Han har alltid vært veldig potent, og vi har tirret hverandre i dagevis før vi har treftes på meldinger og sånn.

I sommer fikk han en stor omveltning i livet sitt, som har gått utover mye, så han sliter nå, såpass mye at han har søkt psykolog- hjelp, og har plutselig gått fra å være super-potent til å slite med tenning og potens, og ikke minst sex-lyst

(han er 45 år).

Han har alltid vært ekstrem kåt, spesielt i perioder, men sier selv nå at han føler seg aseksuell.

Han tenker nesten ikke på sex lenger, får dårlige orgasmer når han runker, bare sprut uten orgasme sier han.

Noen ganger når vi har treftes nå har han slitt litt med å bli stiv, og flere runder har vært utenkelig.

Han blir heller ikke stiv uten at jeg tar på ham, eller suger ham, men da fungerer det nogenlunde.

Han har begynt å få prestasjonsangst pga dette, da vi alltid pleier å ha sex når vi møtes, og han er nå usikker på om han klarer å prestere.

For meg er dette veldig rart å forholde seg til, han var jo alltid klar når han kom inn døra før, nå må han bearbeides.

Kan psyken virkelig spille så stor rolle?

Han sier det ikke har noe med hans tenning på meg å gjøre, at han bare ikke tenner generelt nå, og har selv en teori om at han før var litt "høy på seg selv" fordi han gjorde så suksess på jobben, noe han fikk andrenalin-kick av og ble veldig kåt av.

Nå føler han seg mislykka, får ikke til noe, mangler energi og motivasjon, etc, og mener det har sammenheng med kåthet også.

Noen som har opplevd lignende, og at det har gått over?

Er usikker på hvor lenge jeg vil bli i denne situasjonen, om han rett og slett må finne utav seg selv, tenningsmønsteret var kanskje knyttet opp mot suksess tidligere, og ikke så mot person?

At han må lære seg å tenne på en annen måte nå?

Eller er det meg han ikke tenner på mer?

Hadde sex i helgen, da ble han heller ikke stiv før jeg bearbeidet ham, men da fungerte det veldig bra, og vi hadde 2 runder med litt mellomrom (etter ny bearbeiding).

Han sa da etterpå at han var redd før han kom, for å ikke fungere, men veldig glad når han dro for at han hadde fått 2 ordentlige orgasmer, som var bra.

Veldig snål greie, synes jeg....

Anonymous poster hash: 728df...7ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en god relasjon til en mann i 3 år nå.

Vi er ikke kjærester, men har en fantastisk god kjemi og har hatt veldig bra sex i disse årene, og tenningen har vært på topp hos begge.

Vi har pleid å treffes 2-3 ganger pr mnd, sånn i snitt.

Han har alltid vært veldig potent, og vi har tirret hverandre i dagevis før vi har treftes på meldinger og sånn.

I sommer fikk han en stor omveltning i livet sitt, som har gått utover mye, så han sliter nå, såpass mye at han har søkt psykolog- hjelp, og har plutselig gått fra å være super-potent til å slite med tenning og potens, og ikke minst sex-lyst

(han er 45 år).

Han har alltid vært ekstrem kåt, spesielt i perioder, men sier selv nå at han føler seg aseksuell.

Han tenker nesten ikke på sex lenger, får dårlige orgasmer når han runker, bare sprut uten orgasme sier han.

Noen ganger når vi har treftes nå har han slitt litt med å bli stiv, og flere runder har vært utenkelig.

Han blir heller ikke stiv uten at jeg tar på ham, eller suger ham, men da fungerer det nogenlunde.

Han har begynt å få prestasjonsangst pga dette, da vi alltid pleier å ha sex når vi møtes, og han er nå usikker på om han klarer å prestere.

For meg er dette veldig rart å forholde seg til, han var jo alltid klar når han kom inn døra før, nå må han bearbeides.

Kan psyken virkelig spille så stor rolle?

Han sier det ikke har noe med hans tenning på meg å gjøre, at han bare ikke tenner generelt nå, og har selv en teori om at han før var litt "høy på seg selv" fordi han gjorde så suksess på jobben, noe han fikk andrenalin-kick av og ble veldig kåt av.

Nå føler han seg mislykka, får ikke til noe, mangler energi og motivasjon, etc, og mener det har sammenheng med kåthet også.

Noen som har opplevd lignende, og at det har gått over?

Er usikker på hvor lenge jeg vil bli i denne situasjonen, om han rett og slett må finne utav seg selv, tenningsmønsteret var kanskje knyttet opp mot suksess tidligere, og ikke så mot person?

At han må lære seg å tenne på en annen måte nå?

Eller er det meg han ikke tenner på mer?

Hadde sex i helgen, da ble han heller ikke stiv før jeg bearbeidet ham, men da fungerte det veldig bra, og vi hadde 2 runder med litt mellomrom (etter ny bearbeiding).

Han sa da etterpå at han var redd før han kom, for å ikke fungere, men veldig glad når han dro for at han hadde fått 2 ordentlige orgasmer, som var bra.

Veldig snål greie, synes jeg....

Anonymous poster hash: 728df...7ea

Trist situasjon.. Dette kan skje med menn ja. Har opplevd dette selv en periode der jeg hadde det dårlig på arbeidsplassen og dødsfall i nærmeste familie med unger som ble foreldreløse. Det tok knekken på meg. Klarte ikke å nyte noe i livet lengre, og sa også sex. Før dette var jeg kåt konstant. Det som er helt sikkert er at det ikke er deg det er noe galt med. Han har det neppe særlig bra inni seg. Han kan være flink å skjule det meste, men lider nok innvendig. Han kan være deprimert. Det eneste som hjelper er å prøve å snu tankesettet, å se lyst på livet. Når han er lykkelig, vil automatisk sexlysten komme tilbake. Lykke til ts.:)

Anonymous poster hash: e4020...e22

• Liker 1
Skrevet

Aseksuell er en legning. Han har mistet sexlysten for en periode. Det kan skje alle, spesielt i stressa og belastende livssituasjoner. Når man er deprimert, og spesielt for de som er medisinerte så kan det være helt umulig å føle noe som helst tenning, kroppen er rett og slett avvskrudd.
Han må få tid og orden på sine problemer før dere maser videre om sex.

Anonymous poster hash: d67a0...0e4
  • 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ingen blir aseksuell - med mindre han/hun har hat en ulykke og blitt permanent disfunksjonell i dette området.

Så hvis han ikke blir pirret av deg eller noen som helst, så er det ikke definitivt sånt og kanomvendes. Men bør også leges. Helst med naturlige midler.

Anonymkode: d852e...c7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...