Gå til innhold

Dere med depresjon og/eller angst.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan dere drikke alkohol? Da snakker jeg om små mengder, som et par glass vin i mnd f.eks..?

Har selv vært langt nede i over et år, og har ikke drukket en dråpe siden. Går ikke på medisiner.

Noen som har lyst å dele sine erfaringer om dette?

Anonymous poster hash: 0b5dd...9c9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på medisiner som påvirker effekten av alkohol, så jeg blir raskere beruset.

Det jeg har merket (som ikke har sammenheng med medisiner) er at alkohol forsterker det humøret jeg allerede er i (innerst inne, ikke "liksomsmilet"), så jeg drikker utelukkende alkohol når jeg har det bra/er i godt humør.

Skrevet

Jeg kan helt fint drikke alkohol, ja. Det er ikke farlig å drikke alkohol, med mindre man bruker det som selvmedisinering og pådrar seg et alkoholproblem. 

Anonymous poster hash: 2fcb5...79e
Skrevet

Jeg har holdt meg unna... En periode gikk jeg også på medisiner som ikke skulle kombineres med alkohol. Jeg har hatt en lei tendens til overforbruk av piller (som jeg har fått på lovlig vis altså), så jeg har vært redd for at litt alkohol blir til altfor mye. 

Anonymous poster hash: 3f26d...840
Gjest Castielz
Skrevet

Drikker bare dersom jeg er i en "oppe periode".

Holder meg LANGT unna alkohol om ikke.

Skrevet

Ja, har aldri følt på det som et problem. Men jeg røyker joint hver kveld for å klare å roe ned hodet og sove.

Anonymous poster hash: f7a2f...b82

Skrevet

Har sosial angst og kan helt fint drikke både små og store mengder alkohol. Men jeg gjør det sjeldent fordi det rett og slett ikke gir meg noe.

Anonymous poster hash: bc9d1...1d2

Skrevet

Har sosial angst og kan helt fint drikke både små og store mengder alkohol. Men jeg gjør det sjeldent fordi det rett og slett ikke gir meg noe.

Anonymous poster hash: bc9d1...1d2

Jeg er helt lik. Alkohol påvirker ikke angsten min, positivt eller negativt. Er rett og slett ikke glad i alkoholsmaken og har det helt fint uten. 

Anonymous poster hash: b3120...3ef

Skrevet

Jeg bruker ikke noen form for medisiner, for min diagnose er relativt fersk. 
Uten å ha satt det i sammenheng så har jeg merket at jeg til tider sovner fort etter jeg har drukket alkohol. Andre ganger har jeg hatt ordentlig hjerteklapp dagen etter uten å ha vært mer enn litt bedugget, og andre ganger blir jeg ekstremt trøtt. 

Her og nå tenker jeg at det varierer med dagsform som hos alle andre. Men jeg kommer selvfølgelig til å holde mer øye med effektene i forskjellige perioder selv. 

Skrevet

Har absolutt ikke noe problemer med å drikke alkohol, med mindre jeg er inne i en depressiv periode. :)

Skrevet

Jeg har diagnose som innbefatter angst og depresjon.

Sa til legen at jeg ikke vil ha medisin så jeg lever et helt vanlig liv med jobb og et glass vin eller to i helgene. 

Går til samtale hos psykolog.

Har lært meg å leve med diagnosen min og legen sier at hun kommer til å se det på meg den dagen jeg MÅ medisineres. 

Anonymous poster hash: 3f20e...a88
Gjest Mocchhaa
Skrevet

Overhodet ikke. Blir kjempe dårlig både fysisk og psykisk, så tør ikke drikke mer. Drakk litt før da jeg hadde det gøy og fikk slappet av.. i ett par timer. Når rusen begynte å gå ut ble jeg kjempedeprimert og fikk en slik følelse jeg var desperat for å komme ut av, men så kunne jeg ikke, som da led til frykt for mitt eget liv. 

Skrevet

Kan fint drikke alkohol, men drikker bare et par glass vin på lørdager. Vet det er vanlig blant folk med angst å drikke endel for å dempe uro. I forbindelse med medisiner skal man helst ikke drikke.

Anonymous poster hash: 042a8...c66

Skrevet

Etter jeg ble deprimert er det blitt nesten umulig å stoppe å drikke etter et visst punkt, og jeg blacker ut og gjøre idiotiske ting veldig lett.

Skrevet

Jeg syntes ikke du skal unngå det du syntes er hyggelig! Syntes du det er hyggelig å drikke litt sammen med venner, eller ta en tur på byen, så gjør du det! Det er ikke sånn at man blir så mye verre om man drikker. Men man må være forberedt, på at man KAN bli mer emosjonell når man er beruset. Så jeg ville drukke med måte. Vær også oppmerksom på at " dagen derpå" kan virke verre på om man er deprimert fra før. 

Men nå legge til, har du veldig sterk angst, så vil jeg kanskje droppe det helt, iallefall til dette er kontroll på. Jeg ble faktisk verre av å drikke da jeg hadde veldig sterk angst en periode. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...