AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 For to dager siden fant jeg en flott etter en skogstur. Den har sittet mellom 2-4 timer og var av stadie 1 (minste flott en kan få). Jeg har aldri blitt bitt av en flott før og blir selvsagt nervøs når jeg leser om faren for sykdommen etc. Spørmål: Er det vanlig at det klør? Det ser ut som et myggstikk og klør som et myggstikk. Er det vanlig? Og hva burde jeg eventuelt være obs på videre? Takk for svar. Anonymous poster hash: 8bc7f...95d
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Du mener en flått? Anonymous poster hash: 9c790...8d7 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #3 Skrevet 5. oktober 2015 Du mener en flått?Anonymous poster hash: 9c790...8d7 Haha! Ja, flått... kjøre vene for en tragisk skrivefeil. Spør her fordi jeg ikke ønskerå bla gjennom at jeg har hjernekreft eller dødelig virus fra mars om jeg søker det opp på Google. tsAnonymous poster hash: 8bc7f...95d
Pawn Hearts Skrevet 5. oktober 2015 #4 Skrevet 5. oktober 2015 For to dager siden fant jeg en flott etter en skogstur. Den har sittet mellom 2-4 timer og var av stadie 1 (minste flott en kan få). Jeg har aldri blitt bitt av en flott før og blir selvsagt nervøs når jeg leser om faren for sykdommen etc. Spørmål: Er det vanlig at det klør? Det ser ut som et myggstikk og klør som et myggstikk. Er det vanlig? Og hva burde jeg eventuelt være obs på videre? Takk for svar. Anonymous poster hash: 8bc7f...95d Ja, det er vanlig at det klør. Jeg har fått utallige flått opp gjennom årene og er heldigvis aldri blitt syk av det. Men klør gjør det, ja, omtrent som et myggestikk. Er det ett eneste dyr jeg ville ha fjernet fra jordas overflate, er det den lillle og totalt unyttige blodsugeren.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #5 Skrevet 5. oktober 2015 Ja, det er vanlig at det klør. Jeg har fått utallige flått opp gjennom årene og er heldigvis aldri blitt syk av det. Men klør gjør det, ja, omtrent som et myggestikk. Er det ett eneste dyr jeg ville ha fjernet fra jordas overflate, er det den lillle og totalt unyttige blodsugeren. Takk for raskt svar. Godt å vite at det er vanlig, og da er jeg mindre bekymret i fremtiden. Men damn it som det klør!! Anonymous poster hash: 8bc7f...95d
Sugerøret Skrevet 5. oktober 2015 #6 Skrevet 5. oktober 2015 kjøp deg eurax på apotek .. Skulle det dukke opp en rød ring rundt området etterhvert,så snakk med lege
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #7 Skrevet 5. oktober 2015 Smitte kommer som oftest fra voksen flått som har sittet lenger enn 24 timer. Det er også en forutsetning at flåtten er bærer av smitte. Risikoen for smitte i ditt tilfelle er mest teoretisk, med så kort eksponering fra en flått i nymfe- eller larvestadiet. Google et bilde av erythema migrans (flåttutslett), så vet du hva du skal se etter i inntil seks uker - men som sagt: Risikoen for smitte er nok tilnærmet null i dette tilfellet om ikke du er ekstremt uheldig.Anonymous poster hash: 52831...536 1
siebaeo Skrevet 8. oktober 2015 #8 Skrevet 8. oktober 2015 Nå stemmer det vel ikke helt at nymfene er så uskyldige..? Det siste jeg leste var at det var minst like høy forekomst av Borrelia i de som de voksne. Jeg ble bitt i fjor og fikk EM (erythma migrans..?). Men jeg ble litt lurt av bildene jeg fant da jeg googlet, for de viser som oftest en veldig tydelig ring. Jeg fikk er veldig hissig rødt utslett som var asymmetrisk i formen. Klødde og sved og ble så stort som ca 15cm i diameter. Først etter et par uker, og etter at jeg heldigvis hadde kommet meg til lege bleknet det litt i midten så det kunne minne om en ringdannelse. Som et speilegg i formen. Dvs dersom plommen var hvit og hviten var rød. Veldig dårlig forklart! Hehe Poenget mitt er ikke å skremme, men å gjøre det obs på at man bør reagere på utslett om det kommer, uavhengig av om det blir en tydelig ring eller ikke. Og om man skulle få litt influensasymptomer. Ikke alle får utslett. Men om du fikk den vekk så fort er det nok ingen sjans for at den rakk å smitte deg!
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #9 Skrevet 8. oktober 2015 Takk alle. Det klør ennå, men ser fremdeles ut som et myggstikk. Formen min er helt på topp, minus at jeg irriterer meg litt over kløen. Og ja, jeg har eurax som jeg smører på daglig ^^, ts Anonymous poster hash: 8bc7f...95d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå