Difficile3 Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 (endret) . Endret 19. november 2015 av Difficile3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Hei, jeg vurderer å ta en tarmskylling og lurer på om noen har noe erfaring med dette? Leste akkurat på en forskningsside at det bare var "oppskrytt". Er det noen her har har erfaring med dette, fikk dere noen bivirkninger eller følte dere dere bedre etterpå? Det er mange som fraråder dette. Tarmen klarer fint å rense seg selv. Tror du må ha mer tro på at din egen kropp klarer mye på egen hånd enn at du skal tukle med den. Ved å ta tarmskylling så øker du sjansen for å få andres tarmbakterier i deg, siden de bruker det samme utstyret på alle- selv om de er nøye med hygiene og rens og hele pakken. Les om de som har tatt tarmskylling og opplevd komplikasjoner, så vil du aldri vurdere det igjen.Anonymous poster hash: 8aaba...701 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #3 Skrevet 5. oktober 2015 Tarmskylling er i beste fall meningsløst og i verste fall direkte skadelig. Bruk pengene dine på noe annet. Anonymous poster hash: 96513...688 6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #4 Skrevet 5. oktober 2015 Hei, jeg vurderer å ta en tarmskylling og lurer på om noen har noe erfaring med dette? Leste akkurat på en forskningsside at det bare var "oppskrytt". Er det noen her har har erfaring med dette, fikk dere noen bivirkninger eller følte dere dere bedre etterpå? Ikke "oppskrytt", men det kan være direkte skadelig og usunt for tarmen. Anonymous poster hash: 0c497...31c 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #5 Skrevet 5. oktober 2015 Sier som de andre: "Oppskrytt" er ikke riktig ord. Tarmskylling kan være veldig skadelig, i beste fall bare meningsløst. Det er idioti å gjennomføre noe slikt.Anonymous poster hash: 1f101...b5a 3
~white lady~ Skrevet 5. oktober 2015 #6 Skrevet 5. oktober 2015 Min tante som gjennom alle år har slitt med alvorlig forstoppelse, opplevde god effekt og langvarig bedring etter en tarmskylling. Nå spiser hun veldig sunt ( mye fiber, lite gluten) og er aldri forstoppet lengre. Hos henne var det en rens av tarmsystemet som måtte til, da det lå mye forsteinet avføring igjen som gjorde passasjen av "ny" avføring vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #7 Skrevet 5. oktober 2015 Min tante som gjennom alle år har slitt med alvorlig forstoppelse, opplevde god effekt og langvarig bedring etter en tarmskylling. Nå spiser hun veldig sunt ( mye fiber, lite gluten) og er aldri forstoppet lengre. Hos henne var det en rens av tarmsystemet som måtte til, da det lå mye forsteinet avføring igjen som gjorde passasjen av "ny" avføring vanskelig. Dette er uvitenskapelig tøys, og kan ikke dokumenteres. Tarmslimhinnene er bygget opp av noen av de raskest replikerende cellene i hele kroppen, og fornyes med 5-7 dagers mellomrom. Kanskje tanten din lider av divertikulitt? Dårlig tarmfunksjon handler som oftest om kosthold. Tanten din har lagt om kostholdet. Det har fungert uavhengig av en psykologisk oppfatning av at tarmen ble "renset." Tarmskylling er farlig. Det er ikke noe autorisert helsepersonell vil anbefale.Anonymous poster hash: 8111d...8f1 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #8 Skrevet 5. oktober 2015 Min tante som gjennom alle år har slitt med alvorlig forstoppelse, opplevde god effekt og langvarig bedring etter en tarmskylling. Nå spiser hun veldig sunt ( mye fiber, lite gluten) og er aldri forstoppet lengre. Hos henne var det en rens av tarmsystemet som måtte til, da det lå mye forsteinet avføring igjen som gjorde passasjen av "ny" avføring vanskelig. Dette er anekdotisk bevisførsel og dermed omtrent verdiløst. Og hun spiser veldig sunt fordi hun spiser lite gluten? Altså, jeg vet ikke engang hvor jeg skal starte... Anonymous poster hash: 0c497...31c 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå