AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #1 Skrevet 4. oktober 2015 Hei, Uten at jeg ønsker å utlevere for mye av meg selv, vil jeg likevel forhøre meg om det er noen andre som har opplevd noe lignende før jeg evt. bestiller en legetime.. Først kan jeg si at jeg i store og hele hatt en noe belastende oppvekst. Videre har samboer nylig vært utro. Samme samboer har også hatt en kontrollerende fremtoning ovenfor meg, og har mange meninger om alt jeg gjør. Det har omtrent blitt slik at jeg hele tiden går rundt å er redd for å fortelle han ting, fordi jeg er redd for reaksjonen. Det kan være den minste ting. Som at jeg ikke tør å fortelle at jeg dro på en kjøretur alene eller tok en tur på butikken kl 22 på kvelden, i frykt for at han ikke skal tro meg og lage en sak ut av det. (Dette har vært konstant i snart 3 år). Jeg nevner dette fordi jeg er redd alt dette har en sammenheng med det som kommer.. I det siste har jeg gradvis opplevd å få små og større "anfall" i form av høyere puls, hjertebank, stikk i brystet, skjelving i hender og/eller bein, ubehag i magen, nervøsitet, og generelt en følelse av å føle meg uvel.. Noen ganger mye av dette samtidig, andre ganger få av disse symptomene samtidig.. Kan jeg være i ferd med å utvikle angst? Har noen opplevd noe lignende, kanskje noen vet hvordan jeg kan få roet meg ned? Dette begynner å bli så ubehagelig og slitsomt at jeg ikke har ord.. Jeg føler jeg alltid går rundt å er redd for et eller annet.. Jeg vet at brukerne på KG ikke er leger, og jeg har som nevnt planer om å komme meg til fastlegen i nærmeste fremtid.. Bare lurer på om noen har noe tanker. Anonymous poster hash: 043a4...e52 Anonymous poster hash: 043a4...e52
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #2 Skrevet 4. oktober 2015 Høres ut som panikkangst/angstanfall av noe slag. Det kan føles veldig fysisk på kroppen selv om det i bunn og grunn er psykisk. Jeg vil anbefale deg å oppsøke lege for å utelukke noe fysisk, deretter be om henvisning til psykolog og hjelp til å gå fra denne mannen. Dette virker ikke sunt for deg! Har du andre mennesker rundt deg som kan stille opp for deg og som du kan snakke med? Anonymous poster hash: 1b0e8...107
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #3 Skrevet 4. oktober 2015 Hvorfor er du sammen med en fyr som nedverdigerer deg så mye? Du fortjener å ha det godt.Anonymous poster hash: 0d88c...4ae
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 4. oktober 2015 #4 Skrevet 4. oktober 2015 (endret) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #5 Skrevet 4. oktober 2015 Psyken og det fysiske henger sammen. Slik du beskriver din samboer, og slik du beskriver din helsesituasjon, er jeg nesten helt sikker på at dette henger sammen. Høres ut som samboeren din gjør deg redd, og at han har psykopatiske trekk. Han er utro, men overvåker deg? Høres definitivt ut som du bør kutte ut denne mannen! Dra til legen, men gjør også noe med foholdet ditt, for det er virkelig ikke sunt å leve slik. Mange har fått f.eks hjerteinnfarkt av psykiske årsaker. Det du beskriver kan ha med blodtrykk, hjertet å gjøre, og det kan komme av stress, angst, tenkte og på posttraumatisk stress, om kan ha kommet pga oppveksten din, men som nå utløses igjen pga din samboer? Høres ut som du søker noe i han som du kanskje er vant til fra oppveksten? Men som er destruktivt for deg. Ikke bare begynn å ta noen medisiner og fortsette å være med han. Håper du kan unngå medisiner, tenk heller sunn livsstil. Han høres ikke bra ut, så håper du klarer å løsrive deg, å ta vare på deg selv. Anonymous poster hash: 9a7d3...453
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #6 Skrevet 4. oktober 2015 Takk for svar, ja, jeg kommer nok til å bestille en legetime for å utelukke at det er noe fysisk galt med meg. Forøvrig er jeg også redd for at legen skal finne ut at det faktisk er noe angst-relatert i den grad at det blir mye styr, da jeg selv jobber med mennesker og gjerne skulle hatt minst mulig journalført på meg. (Vet ikke hvor mye dette har å si, sånn egentlig, men mye man skal bekymre seg for her i verden..) Det er vel derfor jeg har gått å håpet på at dette vil gå over "av seg selv", dessverre begynner dette å utarte seg motsatt vei av hva jeg ønsker.. Jeg har en del venner som stiller opp for meg, og de vet mye om hva min samboer har gjort, men akkurat denne biten med disse kroppslige symptomene jeg kjenner har jeg foreløpig utelatt og holdt for meg selv.. Jeg er vel sammen med fyren fordi det bare har blitt sånn. Vi eier en leilighet sammen, og det er ikke bare-bare å komme seg vekk umiddelbart.. TS Anonymous poster hash: 043a4...e52
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #7 Skrevet 4. oktober 2015 Ser at AB over her nevnte noe om psykopatiske trekk, og at jeg søker noe som jeg er vant til fra oppveksten.. Stefar hadde flere psykopatiske trekk, og dette er jeg (og flere i familien) rimelig sikre på. Dette var nok en avgjørende faktor til min krevende oppvekst. Om nåværende samboer har psykopatiske trekk er jeg usikker på selv om han gjør meg redd/engstelig. Jeg ser likheter mellom de to, men også ulikheter.. Blodtrykket mitt er fint, det sjekket jeg forrige måned mens jeg hadde en "roligere periode" ved en tilfeldighet. Jeg er klar over at jeg må finne en løsning på forholdet. Han er ekstremt sjalu og kontrollerende, samtidig som har tar veldig lett på at han selv var utro. Imidlertid er det vanskelig å gå fra han umiddelbart. Jeg har dessverre en tendens til å se det beste i mennesker, og har vel alltid hatt en slags tro på at han vil forandre seg.. TS Anonymous poster hash: 043a4...e52
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå