Gå til innhold

Andrea Badendyck - Skattesmell på over 1 mill


embla1807

Anbefalte innlegg

http://m.andreabadendyck.blogg.no/1443920704_det_konomiske_helvett.htmlWOW. Fikk virkelig hakeslep av å lese det siste innlegget hennes! Det er jo helt sinnsykt. Vet ikke helt hva jeg ville med å lage en tråd om det, men tenkte uansett å dele. Hørte det samme skjedde med TCMN for en stund siden. Virker som flere bloggere må smake sin egen medisin med å ikke skatte av gaver og sponsede ting. Endret av embla1807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Taystee

Er for dumt å skylde på "dårlig informasjon". Det har vært kjent lenge at det er en maxgrense for inntekt før det må skattes av. Dette er ene og alene blogger og foreldrenes skyld

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Det var ett bra innlegg. Hun sier selv at hun dreit seg ut, og hun er egentlig heldig som har lært denne leksa i ung alder. Good for her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt sjokkert over at månedsbudsjettet hennes nå, mens hun bor hjemme hos foreldrene, er 11 000. Også at hun virket så fornøyd med det. Skjønner at det er en stor forbedring fra det tidligere forbruket, men syntes likevel det hørtes mye ut. Men det er jo klart, hun tjener jo mye penger også. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skylde på dårlig informasjon blir litt for dumt. Det er strenge regler for skatt her i Norge - og de reglene er nøye - så om hun virkelig ville finne ut av det tror jeg det hadde latt seg gjøre. Alle skjønner jo at de må skatte, og da skaffer du deg hjelp til å finne ut av det... slik som en regnskapsfører, som hun heldigivis har nå.

 

Litt på siden: Å bo hjemme å klare seg på 11 000,- i måneden... til og med det er mye penger. Det er hennes penger, og siden hun har råd til det er det helt greit, men 11 000,- i måneden når en bor hjemme og trolig da får mesteparten av maten betalt er fortsatt en god del. Og ja, jeg blir litt småsjalu når en 21-årig sier at hun må være "tålmodig" ett år for å kunne kjøpe seg en leilighet... 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en kjent sak at man tilpasser forbruket etter inntekten, og når man har så høy inntekt som så ung er det jo ikke egentlig så snålt at man driter seg ut. Man må jo bli litt smågal av å få så mye penger i hendene uten å ha kjent på hvordan det er trangt økonomisk. Jeg likte innlegget. Hun er ærlig, og setter en positiv vinkling på det hele. Selv om 11 000 til forbruk er ganske mye (sa hun bittert) er det innenfor en normal, og det er noe helt annet enn å svi av det tidobbelte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke 90.000 på EN mnd..Og ikke vite det..  :sjokkert:

Hun burde absolutt ha en regnskapsfører!!! KA har jo også hatt en smell angående det her. Er derfor hun har denne Geir fyren.

Endret av Bootybuilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er er utrolig bra at hun lager et så utfyllende og ærlig innlegg om dette. Jeg tror hvem som helst 16-åring kunne ha gått i samme smellen som hun gjorde, men det er godt hun lærte av det og er på vei ut av smellen nå. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest L´issi

Blir først og fremst sjokket over hvor hinsides mye en blogger kan tjene på en måned!! Herregud!! Hvordan kan man bruke over 90K i måneden og ikke legge merke til det??

Som hun skriver selv, vel? Når man har så mye penger at det ikke lenger har noen verdi..

Merker ikke noe til verken penger inn eller ut. Drøyt ja, men tror ikke slikt forbruk er noe fenomen blandt dem som tjener enorme summer.. Verre for oss "normale" der feks 1000 kr faktisk er 1000 kr og ikke bare ei dråpe i havet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11.000 i måneden? Wtf! Det er jo det jeg har å bruke i måneden! Jeg har tusen kroner mer, og det skal gå til leie, strøm, internet, mobil, buss og mat.

Da jeg bodde hjemme så hadde jeg 600kr i måneden, og 200 av de gikk til mobil, 200 gikk til busskort. Resten hadde jeg til klær, kino, fester osv.

hvor lenge siden er det du bodde hjemme da? Jeg er i 100% jobb, og bor hjemme hos faren min, og skal inrømme at mitt forbruk også ligger på rundt 11.000 i mnd... altså i lommepenger,når de få regningene jeg har, er betalt og noe er satt inn til sparing og BSU. Man tilpasser seg jo det man tjener. Hadde jeg tjent mindre og kun hatt en 1000 lapp i lommepenger på en mnd, hadde jeg vært fornøyd med det også. Nå skal det nevnes at jeg tjener langt fra bra, men det er billig å bo hjemme. Endret av tørkestativ
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes jeg leste at hun ikke skattet i det hele tatt?! Er det bare min tolkning?

Det sier seg selv at det skal skattes for. På ungdomsskolen lærte jeg at maxgrense for frikort var drøyt 39.000kr. Vet ikke hvor mye fravær hun hadde fra skolen, men selvom man ikke lærer økonomi som eget fag så var det en del i matte likevel. Ikke minst i Samfunnsfag lærte man også om økonomi og hvordan samfunnet fungerte. Om skatt, moms, jobber og timelønn, hva en veldferdsstat er.

Det tar et googlesøk å finne ut hva man skal betale i skatt på skattekalkulator. Bare å fylle inn bruttolønn, kapitalinntekt og slik. Eller spørre egne foreldre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ISeeYouCreep
tørkestativ skrev (På 5.10.2015 den 0.53):

hvor lenge siden er det du bodde hjemme da? Jeg er i 100% jobb, og bor hjemme hos faren min, og skal inrømme at mitt forbruk også ligger på rundt 11.000 i mnd... altså i lommepenger,når de få regningene jeg har, er betalt og noe er satt inn til sparing og BSU. Man tilpasser seg jo det man tjener. Hadde jeg tjent mindre og kun hatt en 1000 lapp i lommepenger på en mnd, hadde jeg vært fornøyd med det også. Nå skal det nevnes at jeg tjener langt fra bra, men det er billig å bo hjemme.

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte innlegget hennes godt, gir oss et bedre innblikk i livet hennes. Og jeg kan godt skjønne at penger ikke hadde noen verdi, hadde jeg selv tjente slike summer i måneden, hadde jeg nok vært i samme situasjon. 

Hun har forresten skrevet om den skattesmellen tidligere, i et ganske langt innlegg der også. Det innlegget synes jeg også var veldig bra 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir først og fremst sjokket over hvor hinsides mye en blogger kan tjene på en måned!! Herregud!! Hvordan kan man bruke over 90K i måneden og ikke legge merke til det??

De har jo et vanvittig forbruk! Normale mennesker kjøper seg kanskje nytt tøy, som genser/bukse tredje hver måned - ikke det en gang. Disse bloggerne handler 5-6 dager av 7 dager i uken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at hun skriver så åpent om dette, og jeg synes det gir henne mer substans som blogger at hun velger å fortelle om det. At hun per i dag har et forbruk på 11 000,- i måneden er da vel ikke så sjokkerende. Rosablogger handler til syvende og sist om å forfekte en glamorøs livsstil slik at leserne skal bli fristet til å shoppe selv. Det er jo hele grunnen til at handelsstanden er så glad i bloggere. Og hvis forbruket hennes har blitt redusert til en tiendedel av hva det var på sitt verste, er jo det helt supert. Hva dere andre har til forbruk i måneden er vel helt uinteressant i denne sammenhengen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...