AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #1 Skrevet 4. oktober 2015 Hvor mye godtar dere roping etter leggetid? Jeg kjenner at hvis barnet mitt roper for tredje gang så begynner jeg å bli lei. Jeg blir streng og sier at nå er det natta, og slutt på tull. Etter hun har sovnet får jeg dårlig samvittighet for at jeg har blitt streng like før legging og får vondt inni meg. Tenker også at noen minutter ut og inn der ikke gjør stort for meg, men kanskje kan være fint for henne. Men når kvelden kommer så er strikken min like kort hver kveld. Det skal sies at det er ikke hver kveld hun roper. Hun er fire år. Det verste jeg tenker etter hun har sovnet er "tenk om hun dør også er det siste hun husker at mamma var streng" :-( Anonymous poster hash: 01181...425
Sushi Skrevet 4. oktober 2015 #2 Skrevet 4. oktober 2015 Sånn kan man jo ikke tenke, da kan man aldri være streng, da? Jeg sier gjerne i fra at min fireåring skal slutte å tulle og legge seg til å sove, hvis hun styrer veldig etter leggetid. Hvis det er mye styr hver kveld ville jeg vurdert om hun blir lagt litt tidlig? 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #3 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har lang lunte slik. Er veldig opptatt av at barna er trygge og tilfredse når de sovner. Går inn hver gang og er vennlig, men kort. Nå som eldstemann er 3år forklarer jeg han at han må sove og jeg er også trøtt. Det aksepterer han greit. Har opplevd at slike perioder gjerne går raskere over om vi gjør minst mulig ut av det. :-) (Våre barn er 2 og 3år). Anonymous poster hash: e7aa2...95e 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #4 Skrevet 4. oktober 2015 Sånn kan man jo ikke tenke, da kan man aldri være streng, da? Jeg sier gjerne i fra at min fireåring skal slutte å tulle og legge seg til å sove, hvis hun styrer veldig etter leggetid. Hvis det er mye styr hver kveld ville jeg vurdert om hun blir lagt litt tidlig? Hun er i seng halv åtte. Nei, vet jo egentlig at man ikke kan tenke sånn. Men tanken kommer likevel snikende på meg noen kvelder. Anonymous poster hash: 01181...425
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #5 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har lang lunte slik. Er veldig opptatt av at barna er trygge og tilfredse når de sovner. Går inn hver gang og er vennlig, men kort. Nå som eldstemann er 3år forklarer jeg han at han må sove og jeg er også trøtt. Det aksepterer han greit. Har opplevd at slike perioder gjerne går raskere over om vi gjør minst mulig ut av det. :-) (Våre barn er 2 og 3år). Anonymous poster hash: e7aa2...95e Jeg kunne tenke meg å være en slik mamma du er akkurat i legge situasjonen. Anonymous poster hash: 01181...425 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #6 Skrevet 4. oktober 2015 jeg husker selv jeg ropte da jeg var i den alderen. Jeg var redd for at foreldrene mine var borte. Jeg følte det mye tryggere da TV-en var på.Anonymous poster hash: 05f51...de6
Patton Skrevet 4. oktober 2015 #7 Skrevet 4. oktober 2015 Hvis det bare er tull som ligger bak så godtar jeg roping en gang. På gang nummer to er jeg streng. Jeg tenker at jeg gjør barnet en tjeneste. For det er ikke gøy å være i barnehagen om man ikke har fått nok søvn. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #8 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg tenker også at jeg gjør barna mine en tjeneste ved å sørge for at de får sove om kvelden... Selv om jeg av og til må være streng for at det skal bli rolig på rommet. Men barn er vel forskjellige de og. Min eldste kan aldri få noe slakk på slike grenser. For eksempel fikk hun en brødskive etter leggetid en gang fordi hun var så sulten. Etter det lå hun og maste om brødskive hver kveld i to uker (hun får nok mat om dagen, så det var nok ikke reelt). Anonymous poster hash: 937c3...c39 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #9 Skrevet 5. oktober 2015 Nulltoleranse. "Nå er det natta, legg deg og sov," gir det seg ikke overhører vi barnet. PS: Vi bor i enebolig, så ingen naboer plages av hyling. Anonymous poster hash: d63c5...ba1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #10 Skrevet 5. oktober 2015 Nulltoleranse. "Nå er det natta, legg deg og sov," gir det seg ikke overhører vi barnet. PS: Vi bor i enebolig, så ingen naboer plages av hyling. Anonymous poster hash: d63c5...ba1 Er du mest bekymret for naboene når barnet hyler..? Det er omsorgssvikt i mine øyne.Anonymous poster hash: e7aa2...95e 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #11 Skrevet 5. oktober 2015 Nulltoleranse. "Nå er det natta, legg deg og sov," gir det seg ikke overhører vi barnet. PS: Vi bor i enebolig, så ingen naboer plages av hyling. Hva om barnet trenger å snakke om noe da?Anonymous poster hash: d63c5...ba1 Anonymous poster hash: 01181...425
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #12 Skrevet 5. oktober 2015 Nulltoleranse. "Nå er det natta, legg deg og sov," gir det seg ikke overhører vi barnet. PS: Vi bor i enebolig, så ingen naboer plages av hyling. Anonymous poster hash: d63c5...ba1 Hva om barnet trenger å snakke om noe da? Anonymous poster hash: 01181...425
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #13 Skrevet 5. oktober 2015 Forresten, går dette i perioder hos dere? Altså drøying av leggetid. Anonymous poster hash: 01181...425
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #14 Skrevet 5. oktober 2015 Forresten, går dette i perioder hos dere? Altså drøying av leggetid. Anonymous poster hash: 01181...425 Absolutt, synes veldig mye med ungene går i perioder. Og at de går fortere over om man gjør lite ut av dem.Anonymous poster hash: e7aa2...95e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #15 Skrevet 6. oktober 2015 Er du mest bekymret for naboene når barnet hyler..? Det er omsorgssvikt i mine øyne.Anonymous poster hash: e7aa2...95e Syns terskelen for å kalle noe for omsorgssvikt er veldig lav her! Alle har vel bekymret seg for hva naboene tror når barna hyler som verst, det betyr ikke at vi ikke bryr oss om barna. Men ting kan faktisk høres ganske mye verre ut enn det er gjennom en vegg. En annen ting er at når man driver og roper om omsorgssvikt for alt mulig, så blir det litt vanskelig å ta det seriøst. Det er synd for de barna som faktisk lider under omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 937c3...c39 2
peppermyntete Skrevet 6. oktober 2015 #16 Skrevet 6. oktober 2015 Syns terskelen for å kalle noe for omsorgssvikt er veldig lav her! Alle har vel bekymret seg for hva naboene tror når barna hyler som verst, det betyr ikke at vi ikke bryr oss om barna. Men ting kan faktisk høres ganske mye verre ut enn det er gjennom en vegg. En annen ting er at når man driver og roper om omsorgssvikt for alt mulig, så blir det litt vanskelig å ta det seriøst. Det er synd for de barna som faktisk lider under omsorgssvikt.Anonymous poster hash: 937c3...c39 Så enig! Hvis alt det ropes omsorgssvikt om her inne hadde vært det skulle jeg vært et dypt ulykkelig barn med store problemer nå som jeg er voksen.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #17 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg synes uansett det er trist å tenke på at barn roper på foreldrene sine etter leggetid, og at foreldrene "overhører hylinga".Anonymous poster hash: e7aa2...95e 1
Teriyaki Skrevet 6. oktober 2015 #18 Skrevet 6. oktober 2015 Her får han beskjed om at det er natt og at han må sove. Hender han roper 2-3 ganger, men han har skjønt at det ikke nytter. Altså, vi kommer alltid når han roper, men vi er kort og bestemt, og lar han ikke snakke ut i langdrag. Så da blir det ikke gøy lenger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå