Gå til innhold

Vil feire jul med kjæresten, men.......

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest SykkelJenny

Jada, man må kutte navlestrengen og lage sine egne tradisjoner. Helt enig i det.

Men, jeg for min del ville ikke kuttet akkurat i år, slik du beskriver situasjonen. Forhåpentligvis har du og samboeren mange år til å feire jul sammen på, men første jula som blir veldig annerledes for foreldrene, og litt trist mht fars sykdom, ville jeg satt mine egne ønsker på vent.

Anonymous poster hash: d02b4...1e9

Siden TS er i 25-årsalderen så tyder det på at hennes foreldre er i 50-årene. Det betyr at de kommer til å leve i mange år enda - de er såvidt passert halvveis i livet etter normale beregninger. 

Hun kutter ikke ut foreldrene fordi hun ønsker å feire jul med samboeren og hans familie. Jeg mener at hun må snakke med moren og forklare at det framover kommer til å bli sånn at hun kommer til å feire jul annenhvert år med hver familie. Dette er noe moren må innfinne seg med og slett ikke la TS velge foreldrene hvert år fordi hun ellers vil få dårlig samvittighet. Det er morens oppgave å IKKE la henne få dårlig samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betyr "å feire jul sammen" bare å være sammen på julaften? 

Anonymous poster hash: 42009...ee3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr "å feire jul sammen" bare å være sammen på julaften? 

Anonymous poster hash: 42009...ee3

Ja. Ellers i julen blir det litt frem og tilbake hos mine foreldre og min samboers foreldre.

Anonymous poster hash: a715c...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feiret hver for oss helt til vi fikk barn - da begynte vi med annet hvert år hos mor og hos svigers. Skjønner ikke at noen såpass unge som dere stresser med å feire jul sammen? Jeg ser allefall på julen som en familiehøytid, da vil jeg være med min familie. Selv om jeg elsker svigers trivst jeg best med jul hjemme hos mor og far. Samboer er enig (altså, vil være hos SIN familie). 
Og enda har jeg to ugifte brødre, så mor og far har ikke ''ensomhetskortet'' en gang... Slapp av! Dere har maange år på å skape egne tradisjoner. 

Anonymous poster hash: 9f3a1...15d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri hatt samvittighet til å la foreldrene mine sitte alene på jul. Ikke når far i tillegg er syk

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

Hadde aldri hatt samvittighet til å la foreldrene mine sitte alene på jul. Ikke når far i tillegg er syk

Så da måtte du feiret jul med dine foreldre hvert år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da måtte du feiret jul med dine foreldre hvert år?

mine foreldre er skilt da, så det blir annet hvert år. Men hvis valget mitt stod mellom foreldrene mine, eller kjæresten og hans familie, hadde valget vært lett. TS og kjæresten har jo ikke barn en gang, da hadde jo situasjonen forandret seg :) for meg er det i hvertfall naturlig å feire me min egen familie, når jeg og kjæresten ikke har barn og vår "egen" familie. MEN det er feil av moren å få henne til å få skyldfølelse Endret av tørkestativ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lyst til å feire jul med svigers før jeg "må" (dvs får barn). Ikke fordi jeg ikke liker dem, liker dem kjempegodt, men julen er for meg familie. Og mens jeg ennå er ung og barnløs, så er mine foreldre og bror min familie. Jeg kan forstå at folk som ikke har et godt forhold til familien sin tenker anneledes, og jeg vet jo ikke hvordan du har det med din familie. Men jeg hadde dratt hjem, ikke pga dårlig samvittighet, men fordi jeg hadde hatt lyst. Du får tenke deg hvor du får minst klump i magen av å dra. Kommer du til å angre på at du dro til foreldrene dine? Kommer du til å angre på at du dro til svigers?

Anonymous poster hash: 24500...9a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok til at jeg feirer jul hos mine foreldre da jeg får mest klomp i magen av å ikke skulle gjøre det. Hadde nok sittet med dårlig samvittighet og en klomp i magen på julekvelden skulle jeg feiret med kjæresten.
Men kommer til å si at de ikke kan regne med jeg feirer jul med de neste år, da jeg også vil feire med kjæresten. Da er jeg nesten 26 år og, så det er vel på tide å klippe navlestrengen også.

Anonymous poster hash: a715c...9ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...