Sandra Skrevet 22. september 2004 #1 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg har lyst til å lage et album eller en slags scrap book til babyen jeg venter i oktober. Idéen er at jeg gjennom hele oppveksten skal lime inn f.eks bilder og ting, så det følger han mens han vokser. Jeg hadde tenkt til å begynne med svangerskapet og fødselsdagen til å begynne med. Senere jul, navnfest, bursdager, første skoledag osv,...ja dere skjønner sikkert tegninga. Albumet skal han få når han blir "stor". Men først, altså svangerskapet og "begynnelsen på livet hans" Dette er noe jeg kanskje har tenkt å fylle boken med, men blir veldig glad hvis dere har tips om annet som dere synes kunne vært fint! Fra svangerskapet: Magen som vokser(har tatt bilder jevnlig gjennom svangerskapet) , UL-bilder Fra fødselsdagen: Avisutklipp av viktige nyheter den dagen Bilder av nyfødt med mamma, pappa, familie og venner Innhold og ”pynt”: Avtrykk av hånd og fot Priser på f.eks Øl, melk, brød, VG (morsomt å sammenlikne om 20 år) Høstblad i fine farger under kontaktpapir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. september 2004 #2 Del Skrevet 22. september 2004 I min bok satt mamma inn noe av det samme, pluss armbåndet fra sykhuset (bruker de det fremdeles?) og et lite stamtre av den nærmeste familien (opp til oldeforeldre mener jeg det var). Andre ideer kan være bilde av jordmor? Været på fødselsdagen? Kanskje sette inn høyden hans for hvert år som går (husker jeg synes det var stas å måle hvor mye jeg vokste som liten. nå vokser jeg bare utover, og synes ikke det er noe stas å måle lenger...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 22. september 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 22. september 2004 Gode ideér Possum! Tror de bruker de armbåndene fortsatt. nå vokser jeg bare utover, og synes ikke det er noe stas å måle lenger...) Kjenner meg igjen der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 22. september 2004 #4 Del Skrevet 22. september 2004 I min bok har mamma limt inn hårlokker, kort jeg fikk da jeg ble født + annonsen i avisen. Hun har skrevet ned mine første ord, og andre morsomme ting jeg har sagt/gjort. Begivenheter som første tann, første skritt osv. Da jeg var 6 fikk jeg f.eks. en skrivemaskin og den første historien jeg skrev har hun limt inn. Og diverse tegninger også. Istedet for utklipte avisartikler foreslår jeg at du tar vare på hele aviser. Da jeg fylte 18 fikk jeg en bunke med aviser som kom ut den dagen jeg ble født (både norske og store utenlandske aviser), det satte jeg veldig stor pris på, mer enn jeg ville gjort små løse utklipp, det er fint å få med seg hele layout'en også. Hva med et stamtre forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 24. september 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 24. september 2004 Stamtre holder jeg på å lage nå faktisk. Sittet med Adobe Photoshop og puslet i hele dag. Du hadde mange gode forslag Arkana! *noteres* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomine Skrevet 25. september 2004 #6 Del Skrevet 25. september 2004 Mamma laget en slik bok til meg - i all hemmelighet, og jeg fikk den på 20-årsdagen min. Den beste gaven jeg noensinne har fått!! Den inneholdt mye bilder, avisutklipp, historier fra barndommen min, rampestreker, sitater, oppskrifter på mammas julekaker, den første tannen jeg mistet hilsener fra besteforeldrene mine, sangtekster på sanger hun sang da jeg var baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 21. oktober 2004 #7 Del Skrevet 21. oktober 2004 ÅHH!! Nå gleder jeg meg til jeg skal få barn!!! :-) Tar med meg alt dette!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diddl Skrevet 21. oktober 2004 #8 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg har kjøpt en bok- som heter "Da jeg var liten" . Der fører jeg inn det meste som skjer innen utvikling, dåp, fødsel og alt det der..Så har jeg limt inn fødselannonse, bildet som var i avisen, og armbåndet. I tillegg har jeg tatt vare på aviser fra den dagen han ble født- og alle kortene han fikk på sykehuset- da vi kom hjem- og til dåpsdagen.. I tillegg har han en album jeg limer inn bilder- pluss et scrappealbum- som jeg har tenkt å scrappe bilder fra fødselen, den første mnd, 2 mnd, den første grøten og alt slikt... Kjempekjekt å ha når han blir stor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå