Gå til innhold

Hvordan slutte å eskalere krangling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I forbindelse med krangling om oppvasken med en venn av meg så har jeg en tendens til å ringe opp igjen. Dette fører bare til enda mere krangling. Hvis jeg skriver ned hva jeg synes på en sms så er kranglinga over ved at motparten bare svarer på smsen.

 

Noen her som har tips til hvordan man skal klare å beherske seg nok til å ta beskjeder på sms istedenfor på telefon i forbindelse med krangling?

 

Takk for svar :)



Anonymous poster hash: 6142c...b67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Ikke omgås smålige folk som blåser bagateller ut av propsisjoner? Dersom man selv blåser bagateller ut av proposisjoner bør man slutte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke krangla med venner siden jeg gikk på barneskolen. Med venner er jeg av og til uenig, men det er helt greit.

Leste det først som at dere har skikkelige oppvasker/krangler, og skrev svar til det.

Men så leste jeg igjen....Krangla dere om oppvasken, altså kopper og bestikk?

Det er jo helt håpløst å bli sint for sånne ting. Hvorfor ikke snakke rolig i samme rom, enn å sende mld/snakke på tlf?

Anonymkode: 2dfd0...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å vær så hormonell.

Hold deg kun til akkurat den saken det gjelder. Det er ikke tid å sted for å dra inn alt annet i diskusjonen som plager deg, eller du finner på at plager deg. Det kan du ta enkeltvis i en annen passende anledning. 

Ikke ring opp igjen. Du har fått sagt i fra hva saken gjelder. Det er lett å tenke på at du kunne sagt noe mer eller ordlagt deg anderledes. Men du har formidlet budskapet godt nok.

Hvem vil du være. En som tenker logikk og litt lenger frem? Eller ei kjeftesmelle folk helst ikke vil ha så nært innpå seg at de kan bli utsatt for  rivjernet ditt.

 

Anonymkode: 66e01...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kranglet med venner siden jeg ble voksen, naturlig nok. Om det oppstår uenigheter så snakker vi saklig og rolig om det.

Så mitt råd er: bli voksen 

Anonymkode: 83e98...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du blir pisst, så slå neven i bordet (om så skriftlig) og si at du blir pisst og at kranglingen må ta slutt. Ikke ta det siste ordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lat som om at du er på jobb, og at sjefen din ser på deg. 

 

Eventuelt: Pust dypt inn, lukk øynene og tell til ti mens du tenker på noe beroligende (sjokolade, RedBull, eller hva det måtte være).

Anonymkode: 75273...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å vær så hormonell.

Hold deg kun til akkurat den saken det gjelder. Det er ikke tid å sted for å dra inn alt annet i diskusjonen som plager deg, eller du finner på at plager deg. Det kan du ta enkeltvis i en annen passende anledning. 

Ikke ring opp igjen. Du har fått sagt i fra hva saken gjelder. Det er lett å tenke på at du kunne sagt noe mer eller ordlagt deg anderledes. Men du har formidlet budskapet godt nok.

Hvem vil du være. En som tenker logikk og litt lenger frem? Eller ei kjeftesmelle folk helst ikke vil ha så nært innpå seg at de kan bli utsatt for  rivjernet ditt.

 

Anonymkode: 66e01...bb2

Denne!

Anonymkode: c4b1f...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...