Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og hvorfor ikke våkne natt til søndag for å høre at det drypper?

Det drypper fra noe inne i kjøkkenskapet, hva det er finner jeg ikke ut av. Vi har slått av hovedkranen og håper at det vil gi seg. Kranen ble slått av for ca en times tid siden (04:00) men det drypper forsatt vann (06:00)

Har satt en bolle under hvor det drypper for å minimere noen skader, men hva gjør vi nå? Vi leier av et eindomsfirma, så tviler på at disse er tilgjengelig på søndager/helligdager. Hva gjør vi nå?!

Vet ikke helt hva jeg skal skrive, er så inn i helvetes trøtt fordi jeg ikke tør å sove, i tillegg til at det har vært en veldig, veldig lang uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett vaskebøtta under!

Når e3t rortsatt drypper tilmtross for at du har stengt hovedkranen, er det da friskt vann fra "innrøerene" det lekker fra, eller kan det være gråvann fra naboen over?

Du må bare prøve å få tak i noen hos utleier! Klarer du ikke det, får du kontakte en rørlegger og be om qkutt hjelp.

Anonymous poster hash: 8095d...93c

Skrevet (endret)

Sjekket på bakebolla nå, ca 1/3 fylt opp i løpet av 4 timer. Det hadde i grunn stoppet før jeg begynte å se om det lå mer vann i skapet, jeg antar det som drypper nå har ligget i "overflaten". Når vi begge har fått stått opp ser vi mer på det. (Jeg falt vel i koma for en time) mens samboeren er i drømmeland.

Går dette på oss, eller blir dette noe utleier legger ut for? Vi har jo sett på rørene, ser ikke noe feil, men når de velger å plassere varmtvannstanken i et knøtterom med andre rør, hvor det kan bli klamt, venter vel man på en katastrofe.

Kan vi bruke doen forresten?

Ser ikke ut som det er gråvann fra de over (men det hadde jo vært drømmen egentlig), der skal det hovedsakelig være kontorer

Endret av dillyduzit
Skrevet

Dette går på utleier, så lenge det ikke er dere som har vært uaktsomme eller ødelagt noe med vilje. Vannlekkasje pga tett sluk feks hadde jeg som utleier ikke tatt selv da leietaker er ansvarlig for å holde slukene rene. Rør som sprekker Når det ikke er frost er sånt som kan hende, og ikke leietakere sin feil.

Hvis dere leier av et firma, så har de nok en vaktmester- hadde prøvd å ringe idag selv om det er søndag!

Anonymous poster hash: fb963...ddc

Skrevet

Er dette forårsaket av rør eller varmtvannstank så er det utleiers ansvsr, med mindre dere har funnet på noe som får det til å lekke. (Noe dere vel vanskelig kan få til?)

Nå er ikke jeg synsk, og ikke har du opplyst noe om hvor doen er i forhold til kjøkkenskapet, så om doen kan brukes må du nesten vureere selv. Sannsynligvis ja. Har du stengt avhovedkrana så får du vel neppe spylt ned? Da får du tømme ei bøtte vann i doen for å spye ned. (Kannaboen hjelpe med noen bøtter vann? )

Anonymous poster hash: 8095d...93c

Skrevet

Nei doen kan dere ikke bruke med mindre dere har en bøtte med vann ved siden av. Må jo skylle ned hvis dere ikke bare tisser da.

Vannet der er også stengt når hovedkrana er stengt.

Anonymous poster hash: 9e715...2a3
Skrevet (endret)

Da skal jeg få samboeren til å ringe vaktmester mår han står opp (er så sliten at jeg så vidt kommer tilby forstå engelsk - engelsk samboer)

Doen er i et annet rom. Tisse går greit om vi har en bøtte med vann vedsiden av?

Vi har ikke gjort noe som kan ha forårsaket at røret sprekker, passer alltid på at det ikke er tett i sluket.

Når jeg så på det i natt virker det som det er et rør som drypper/dryppet rett ved "hovedåren" til hovedkranen, ved en type bolt. Muligens kan man jo sikkert stramme den og problemet er løst, men tviler på det.

Det er hovedsakelig vann som har ligget i skapet som drypper nå ned i en bolle, tørket så godt jeg kunne, og la på nye håndklær dersom bollen ikke skulle være stor nok..

Ah hvorfor i dag, liksom?

Edit: 

Da har jeg ringt vaktmester, han virket noe irritert for å bli ringt på en søndag, men han skal prøve å komme innom i morgen tidlig før vi drar på jobb. Hvis ikke låser han seg inn, og han vil jo se bakebollen med en gang. 

Endret av dillyduzit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...