Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tre uker!

Fikk standardbrevet om at behandlingstiden var på åtte måneder. Halvannen uke senere mottar jeg vedtaket.

Hurra for NAV!

Anonymous poster hash: 3b923...25f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er du en av de heldige. Gratulerer! Aldri mer meldekort 👍

• Liker 1
Skrevet

Det gikk fort! Heldig du. Har ventet i 6 måneder jeg nå

Anonymous poster hash: 0a545...10d

Skrevet

Hehe, du var heldig ja. I mange fylker er det laaaang behandlingstid.

Anonymous poster hash: 19cfc...d9d

Skrevet

I tilfeller hvor saken er helt sikker pleier det å gå fort. I mitt tilfelle fikk jeg vedtaket dagen etter at de hadde mottat dokumentene fra nav,psykolog osv.(så det på datoene i brevet)

Men nå skal det sies at jeg var på midlertidig ufør før det ble fjernet når AAP ble innført, så saken min var jo 100% sikker.

Anonymous poster hash: 8e4bd...89d
  • 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har selv en klagesak inne hos NAV ang avslag på ung ufør. Har engasjert advokat og fått lagt ved alt av dokumentasjon denne gangen (noen ting kom ikke med første søknad). Uføretrygd fikk jeg innvilget etter 7 uker tross standardsvaret om 8 måneder behandlingstid. Men nå er det 14 dager igjen av de 8 månedene på ung ufør søknaden min og jeg er mildt sagt spent...!
Har så lyst at denne tunge prosessen skal være over nå!!
Noen som har fått svaret sitt så sent i prosessen eller må jeg kanskje regne med at de ikke overholder fristen? Er det vanlig at de trenger utvidet behandlingstid..? 

Anonymkode: 74de2...8a9

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har selv en klagesak inne hos NAV ang avslag på ung ufør. Har engasjert advokat og fått lagt ved alt av dokumentasjon denne gangen (noen ting kom ikke med første søknad). Uføretrygd fikk jeg innvilget etter 7 uker tross standardsvaret om 8 måneder behandlingstid. Men nå er det 14 dager igjen av de 8 månedene på ung ufør søknaden min og jeg er mildt sagt spent...!
Har så lyst at denne tunge prosessen skal være over nå!!
Noen som har fått svaret sitt så sent i prosessen eller må jeg kanskje regne med at de ikke overholder fristen? Er det vanlig at de trenger utvidet behandlingstid..? 

På meg brukte de 8 måneder på hver anke helt opp i Trygderetten - der jeg vant frem. Så det er håp, men det kan ta tid, og er en fryktelig belastning. Lykke til!

Anonymkode: e7c0c...077

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Shit... og brukte du advokat hele veien? Hvor lang tid tok det totalt for deg?
Takk! Jeg har absolutt ikke tenkt å gi meg når både psykolog, andre behandlere og advokat mener jeg har retten på min side.
Ja, det er en sykt krevende og presset situasjon.. sitter her og skal snart flytte og har sårt behov for mer penger for å klare meg.

Men hvor mange runder er det før evt Tingrett? Må man møte fysisk der?

Selv har jeg hatt følgende forløp:

1) Søkt ufør og ung ufør tillegg i samme søknad etter anbefaling fra NAV om å søke ufør etter mange år i systemet

2) Klaget på avslag om ung ufør

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Jeg har absolutt ikke tenkt å gi meg når både psykolog, andre behandlere og advokat mener jeg har retten på min side.
Ja, det er en sykt krevende og presset situasjon.. sitter her og skal snart flytte og har sårt behov for mer penger for å klare meg.

1) Søkt ufør og ung ufør tillegg i samme søknad etter anbefaling fra NAV om å søke ufør etter mange år i systemet

Du mener nok trygderetten :) 

Anonymkode: c151c...244

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Edit: Trygderett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...