AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #1 Skrevet 3. oktober 2015 Har i to-tre dager kjent press i brystet, som om noen sitter på det. Kjeven er anspent hele tiden. Armene føles numme. Nakken er helt stiv. Lider av angst og er ekstremt sliten av å ha det sånn hele tiden. Det har ikke gitt seg. Ville du dratt på legevakta? Anonymous poster hash: ff989...163
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #2 Skrevet 3. oktober 2015 Ja. Anonymous poster hash: cb379...43b
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #3 Skrevet 3. oktober 2015 Idet de finner ut av at du har angst så blir du sendt hjem, dessverre. Anonymous poster hash: bb772...e0c 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #4 Skrevet 3. oktober 2015 Idet de finner ut av at du har angst så blir du sendt hjem, dessverre. Anonymous poster hash: bb772...e0c Er det jeg er redd for... Snakker du fra erfaring? (du trenger ikke svare hvis du ikke vil) Anonymous poster hash: ff989...163
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #5 Skrevet 3. oktober 2015 Er du sikker på at det er angst? Får du behandling for angsten? Har du øvelser/tiltak du kan gjøre når du har angst? Dersom det ikke er angst, kontakter du legen din eller fastlegen. Press og ubehag ved brystet, kjeven og armene kan være tegn på f.eks. hjertetrøbbel. Anonymous poster hash: cb379...43b 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #6 Skrevet 3. oktober 2015 Brystsmerter tas alltid på alvor, selv om det er kjent angst. Legevakten vet godt at selv om angst kan gi brystsmerter, er ikke alle brystsmerter relatert til angst. Jeg har problemer med smerter i brystmuskulatur, og jeg har fått beskjed om at jeg alltid skal reise på legevakten når jeg får disse anfallene. I 99.9 % av tilfellene er smertene muskulære, men så lenge det er 0,1 % sjanse for at det kan være noe annet, vil de ha meg inn. Anonymous poster hash: 6c5be...eb4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #7 Skrevet 3. oktober 2015 Er det jeg er redd for... Snakker du fra erfaring? (du trenger ikke svare hvis du ikke vil) Anonymous poster hash: ff989...163 Ja, kan jo selvfølgelig hende at det ikke skjer hver eneste gang en med angst kommer inn. Har skjedd meg hver gang. Var en periode da jeg ikke forstod angsten helt, og alle de smertene jeg fikk , følte jeg ikke fikk puste ordentlig, klarte ikke bevege armene, det var veldig skummelt for meg. Jeg klarte ikke forstå at angsten kunne være slik. Men ble alltid bare sendt rett hjem.. Den ene gangen ga ikke smertene i brystet seg, kontaktet legen for å snakke med han om angsten, viste seg at jeg har en hjertefeil (får behandling for den nå). Anonymous poster hash: bb772...e0c 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #8 Skrevet 3. oktober 2015 Er du sikker på at det er angst? Får du behandling for angsten? Har du øvelser/tiltak du kan gjøre når du har angst? Dersom det ikke er angst, kontakter du legen din eller fastlegen. Press og ubehag ved brystet, kjeven og armene kan være tegn på f.eks. hjertetrøbbel.Anonymous poster hash: cb379...43b Veldig sikker på at det er angst, ja. Har slitt med det i 4 år. Var hos behandler før, men ikke nå lenger. Nå venter jeg i kø hos psykolog. Anonymous poster hash: ff989...163
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #9 Skrevet 3. oktober 2015 Klare angstsymptomer, ja. Jeg har dessverre selv oppsøkt legen med press i brystet, hjertebank og følelse av anspenthet i kroppen. Trodde jeg var i ferd med å få hjerteinfarkt. Legen fortalte at sånne symptomer som kommer i hvile hos unge mennesker nesten aldri skyldes hjertet. Man dør ikke av et angstanfall, det kjennes bare sånn ut. Anonymous poster hash: 48c02...e49 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #10 Skrevet 3. oktober 2015 Kan du ikke ringe legevakten og høre hva de mener da? Anonymous poster hash: 2a196...c11
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #11 Skrevet 3. oktober 2015 Kan du ikke ringe legevakten og høre hva de mener da? Anonymous poster hash: 2a196...c11 Det tenkte jeg ikke på! Får ringe Anonymous poster hash: ff989...163
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #12 Skrevet 3. oktober 2015 Nei, dette er ingen vits å dra til legevakten for. Anonymous poster hash: 26a18...863
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #13 Skrevet 3. oktober 2015 Nei, dette er ingen vits å dra til legevakten for. Anonymous poster hash: 26a18...863 Pleier de ikke å hjelpe mennesker med angst? Aldri vært på legevakta for dette før Anonymous poster hash: ff989...163
wintergirl Skrevet 3. oktober 2015 #14 Skrevet 3. oktober 2015 Ring legevakten og hør hva DE sier. Det er bedre å utelukke alvorlige tilstander enn å uroe seg om det er årsaken. Det kan være angst, men da er det fint at du vet grunnen ihvertfall 1
Sulfina Skrevet 3. oktober 2015 #15 Skrevet 3. oktober 2015 Håper de vil ta en titt på deg, og gi deg litt hjelp over kneika. Det høres ikke noe godt ut å ha det sånn!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #16 Skrevet 3. oktober 2015 Har i to-tre dager kjent press i brystet, som om noen sitter på det. Kjeven er anspent hele tiden. Armene føles numme. Nakken er helt stiv. Lider av angst og er ekstremt sliten av å ha det sånn hele tiden. Det har ikke gitt seg. Ville du dratt på legevakta? Anonymous poster hash: ff989...163 Normal reaksjon på angst. Hele kroppen blir stiv. Har det selv og dro til legevakta. En sint lege sa jeg fikk ta det opp med min fastlege og det var ikke akutt nok. Det var veldig travelt på legevakta den dagen og legen var mega stressa. Er du bekymra så er det bedre og ringe og snakke med de først enn og dra ned dit. Anonymous poster hash: 78dc6...d5e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #17 Skrevet 3. oktober 2015 Legger ut en video med mindfulness øvelse som går på pusten. Den er på engelsk. Jeg gjør sånne øvelser selv. Du kan oppleve at kroppen etterpå er mer avslappet. Det er viktig og prøve å gå helt inn i øvelsen og ikke la tankene fly andre plasser. Anonymous poster hash: 78dc6...d5e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #18 Skrevet 3. oktober 2015 Brystsmerter skal alltid tas alvorlig og brystsmerter som forplanter seg opp til kjeven kan være hjerteproblemer/hjerteinfarkt og SKAL tas alvorlig. Kvinner opplever helt andre symptomer på hjerteinfarkt enn menn, selv leger ignorerer dette eller er ikke klar over det. Sjansen for at det er noe galt med hjertet ditt er liten, men det skal sjekkes ut av en lege. Om de ikke vet at du har angst/du har vært på legevakten før pga angstlidelse, så ikke si at du sliter meg angst for da blir du lett satt bakover i køen ev ikke tatt inn i det hele tatt, noe som er helt feil. Anonymous poster hash: 2c2ea...807 1
infectedsopp Skrevet 3. oktober 2015 #19 Skrevet 3. oktober 2015 Ville ringt og hørt jeg, slike symptomer skal tas alvorlig. Skader aldri å ringe, bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite dersom det faktisk har noe med hjertet å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #20 Skrevet 3. oktober 2015 Man kan dra til legevakta for alt mulig men om de gidder å hjelpe deg eller ser på det som alvorlig er noe helt annet. Legevakta er hovedsaklig for akutte skader og jeg er 100% sikker på at de ikke kan tilby noe som helst hjelp eller løsning for at du har angst-trykk i brystet, eller trykk i brystet enn å sende deg hjem igjen med beskjed om å lære deg avspenningsøvelser og eventuelt ta det opp med fastlegen om problemet vedvarer i mer enn 2 måneder. Mindfulness som tipset over her er et godt hjelpemiddel for deg. Anonymous poster hash: be3ff...01d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå