AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #1 Skrevet 3. oktober 2015 Hva er egentlig morsinstinkt ? Anonymous poster hash: bf648...5db
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #2 Skrevet 3. oktober 2015 En trang til å beskytte barnet, koste hva det koste vil. Anonymous poster hash: e4f10...691 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #3 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg tror ikke morsinstinkt eksisterer. Noen personer gjør alt for å beskytte mennesker de er glad i, det er ikke noe spesielt som skiller mødre fra andre mennesker sånn sett. Anonymous poster hash: fa7ed...fd1 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #4 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg tror ikke morsinstinkt eksisterer. Noen personer gjør alt for å beskytte mennesker de er glad i, det er ikke noe spesielt som skiller mødre fra andre mennesker sånn sett.Anonymous poster hash: fa7ed...fd1 Da har du det ikke. Morsinstinkt er noe man bare har som mor: man er villig til å ofre livet for sitt barn og man har antennene ute og intuisjonen på topp: koste hva det koste vil!Anonymous poster hash: 6b442...d4e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #5 Skrevet 3. oktober 2015 Da har du det ikke. Morsinstinkt er noe man bare har som mor: man er villig til å ofre livet for sitt barn og man har antennene ute og intuisjonen på topp: koste hva det koste vil!Anonymous poster hash: 6b442...d4e Mann redder kjæreste, dør selv: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/usa/tornadoen-i-usa-john-21-reddet-kjaeresten-ut-av-dette-huset-doede-selv/a/10130979/ Lærer sperret døren for mann med våpen, døde selv: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/massakren-paa-virginia-tech/laerer-sperret-doeren-reddet-flere-elever/a/190912/ Der var også nylig en video der en hjemløs mann angriper en væpnet gisseltaker og gisselet klarer å unnslippe. Han ble skutt og drept. Skal ikke linke videon, men den er nok lett å finne dersom man søker på youtube på engelsk. Så hva er forskjellen på eksemplene over og morsinstinktet? For å ikke snakke om politi og brannmenn som utsetter seg selv for fare for å redde fremmende mennesker. Anonymous poster hash: fa7ed...fd1 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #6 Skrevet 3. oktober 2015 Mann redder kjæreste, dør selv: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/usa/tornadoen-i-usa-john-21-reddet-kjaeresten-ut-av-dette-huset-doede-selv/a/10130979/ Lærer sperret døren for mann med våpen, døde selv: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/massakren-paa-virginia-tech/laerer-sperret-doeren-reddet-flere-elever/a/190912/ Der var også nylig en video der en hjemløs mann angriper en væpnet gisseltaker og gisselet klarer å unnslippe. Han ble skutt og drept. Skal ikke linke videon, men den er nok lett å finne dersom man søker på youtube på engelsk. Så hva er forskjellen på eksemplene over og morsinstinktet? For å ikke snakke om politi og brannmenn som utsetter seg selv for fare for å redde fremmende mennesker.Anonymous poster hash: fa7ed...fd1 Morsinstinkt vedvarer varig livet ut i alle livets faser og fasetter.Anonymous poster hash: 6b442...d4e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #7 Skrevet 3. oktober 2015 Morsinstinkt vedvarer varig livet ut i alle livets faser og fasetter.Anonymous poster hash: 6b442...d4e Læreren jeg linket til var 75 år.... Nei, bare innrøm det, morsinstinkt eksisterer ikke. Mange mennesker ofrer liv og helse for å beskytte andre, det har ikke noe med om man er mor å gjøre. Anonymous poster hash: fa7ed...fd1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #8 Skrevet 3. oktober 2015 Læreren jeg linket til var 75 år.... Nei, bare innrøm det, morsinstinkt eksisterer ikke. Mange mennesker ofrer liv og helse for å beskytte andre, det har ikke noe med om man er mor å gjøre.Anonymous poster hash: fa7ed...fd1 Jeezz...du forsto ingenting av poenget. Man er mor hele livet. En mann på 75 eller 30 år redder ikke folk av egen familie fra brann eller død hele livet. Du må gjerne leve godt med å tro hva du gjør. Du har imidlertid ingen makt til å fjerne andre menneskers morsinstinkt. Du må gjerne benekte at det finnes. Men du har ingen makt what so ever til å gjerne fenomenet "morsinstinkt".Anonymous poster hash: 6b442...d4e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #9 Skrevet 3. oktober 2015 Man er mor hele livet. -Man er menneske hele livet En mann på 75 eller 30 år redder ikke folk av egen familie fra brann eller død hele livet. -En mor redder ikke folk av egen familie fra brann eller død hele livet. Du har imidlertid ingen makt til å fjerne andre menneskers morsinstinkt. -Trenger ikke makt til å fjerne noe som ikke eksisterer. Trenger ikke fjerne spøkelser, de fins ikke. Anonymous poster hash: fa7ed...fd1 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #10 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg tror ikke morsinstinkt eksisterer. Noen personer gjør alt for å beskytte mennesker de er glad i, det er ikke noe spesielt som skiller mødre fra andre mennesker sånn sett.Anonymous poster hash: fa7ed...fd1 Neida, det er ikke noen annet som skiller annet enn at vi kvinner er biologisk skapt til å utvikle disse følelsene og beskyttelsesinstinket som vi kaller morsinstinkt, når vi blir mødre. Skjønner du?Anonymous poster hash: 27214...c95
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #11 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg har faktisk tenkt litt på dette, og sånn er det for meg. Mange irriterer meg grenseløst og jeg orker sjelden samme person over tid. Barna mine har jeg verdens beste tålmodighet ovenfor, uansett hvordan de oppfører seg. Om både jeg og mannen er borte fra barna vil jeg som regel kjapt hjem, uansett hva vi gjør og uansett hvor vi er. Jeg er i utgangspunktet en person som var ute til morgengry og elsket å reise bort. Barna kommer først og jeg gjør med glede ting jeg ikke er begeistret for, for at barna skal få en erfaring/gjøre noe de liker. Tanken på at noen skulle mobbet eller skadet mitt barn gjør meg fysisk dårlig og fylt av raseri, jeg tørr ikke engang tenke på hvordan jeg ville reagert om det hadde skjedd. Jeg skal ruste barna mine for livet hver eneste dag i mange år og det er en oppgave jeg ser på med glede. Gråter barna om natten er jeg bråvåken, klar for bleieskift, trøst, kjøre til legen eller hva det måtte være. Jeg pleide å være avhengig av 8 timers sammenhengende søvn for å fungere. Kjærligheten til barna er altoppslukende,du elsker dem så høyt at det nesten gjør vondt. En haug med kliss right? Kan legge til at jeg var bestemt på å aldri få barn, har aldri verken engasjert meg eller trivdes i selskap med barn, kun sittet barnevakt o.l på mine egne søsken. Jeg var den som himlet med øynene når folk ikke klarte å la være å prate om barna sine og følte alle foreldre var fullstendig hjernevasket. Og nå kan jeg bekrefte at vi er det og det føles bra 😉Anonymous poster hash: a8d35...770 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #12 Skrevet 3. oktober 2015 Neida, det er ikke noen annet som skiller annet enn at vi kvinner er biologisk skapt til å utvikle disse følelsene og beskyttelsesinstinket som vi kaller morsinstinkt, når vi blir mødre. Skjønner du?Anonymous poster hash: 27214...c95 Mennesker er biologisk programmert til å leve i flokk og ta vare på hverandre. Anonymous poster hash: fa7ed...fd1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #13 Skrevet 3. oktober 2015 Man er mor hele livet. -Man er menneske hele livet En mann på 75 eller 30 år redder ikke folk av egen familie fra brann eller død hele livet. -En mor redder ikke folk av egen familie fra brann eller død hele livet. Du har imidlertid ingen makt til å fjerne andre menneskers morsinstinkt. -Trenger ikke makt til å fjerne noe som ikke eksisterer. Trenger ikke fjerne spøkelser, de fins ikke.Anonymous poster hash: fa7ed...fd1 Du står selvsagt fri til å ha dine forestillinger i fred - og andre står fri til å ha sine.Anonymous poster hash: 6b442...d4e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #14 Skrevet 3. oktober 2015 Du står selvsagt fri til å ha dine forestillinger i fred - og andre står fri til å ha sine.Anonymous poster hash: 6b442...d4e Joda, men dette er et diskusjonforum. Greit for meg at andre velger å ta feil og ignorere sannheten, men siden forumet er ment for diskusjoner ser jeg ingen grunn til å ikke svare når du skriver innlegg Anonymous poster hash: fa7ed...fd1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #15 Skrevet 3. oktober 2015 http://well.blogs.nytimes.com/2008/03/07/maternal-instinct-is-wired-into-the-brain/?_r=0http://www.skeptictank.org/treasure/MEDICAL/MATERNAL.HTMhttps://en.m.wikipedia.org/wiki/Evolutionary_psychology_of_parentingAnonymous poster hash: a8d35...770
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #16 Skrevet 3. oktober 2015 Joda, men dette er et diskusjonforum. Greit for meg at andre velger å ta feil og ignorere sannheten, men siden forumet er ment for diskusjoner ser jeg ingen grunn til å ikke svare når du skriver innleggAnonymous poster hash: fa7ed...fd1 Helt greit for meg at du tar feil og ignorerer sannheten. 😄👍 "Sannheten" er forøvrig et ord som. Lir mye brukt i religiøs forstand og ikke i vitenskapelig. Anonymous poster hash: 6b442...d4e
Macro Skrevet 3. oktober 2015 #17 Skrevet 3. oktober 2015 Morsinstinktet ser du hos alle arter. Det som er spesielt er at dersom mor frykter for sitt barn og instinktet kicker inn, så blir mor enormt fysisk og psykisk sterk. Leste om dette i Illustrert Vitenskap en gang og det er ganske imponerende greier. Jeg vet med meg at jeg skyr absolutt ingen, dersom mitt barn er i fare. Det er mange jeg elsker her i verden, men er barnet mitt i fare kan jeg reagere før jeg i det hele tatt vet hva som skjer bevisst. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå