Gå til innhold

Rosabloggere og kopiering!


Eplesaft

Anbefalte innlegg

Hvorfor leser så mange disse rosabloggene?

Alle kopierer jo hverandre og skriver om det samme!

Caroline Berg Eriksen, Kristina Andersen, Eirin Kristiansen, Cathi in the city og Hanne Mjåset.. For å nevne noen... Noen av bloggene blir for meg nesten identiske!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av de du ramser opp så leser jeg Eirin og Cath sin blogg. Resten las jeg før, men har sluttet å følge disse på bloglovin. 
Caroline sluttet jeg å følge etter "skandalene", og fordi det hun skriver om ikke lenger interesserer meg.
Kristina Andersen sluttet jeg å følge fordi jeg synes bloggen ble for tom. Også blir jeg provosert av måten hun svarer i kommentarfeltet. 
Hanne sluttet jeg å følge fordi hun direkte kopierer Eirin, så da holder det å lese Eirin sin. 

 

Jeg har gått mer og mer over til å lese utenlandske blogger (spesielt finske) da jeg er enig i at de norske blir for like. Men jeg er svak for den rosa boblen og bruker den som et lite friminutt i hverdagen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

kanskje det er en kampanje? altså, flere får de samme tingene så da ser det likt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte noen av rosabloggerne en stund, men gikk skikkelig lei av photoshoots, trening, kosthold, turer på kafe osv. Nå har jeg funnet frem til andre typer blogger, som handler om hverdagen til bloggforfatterne. Mye gøyere å lese.

 

Synes det begynner å gå inflasjon i disse rosabloggene nå. Spesielt livsstilsblogger, er forskrekkelig kjedelige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme bilder, samme annonser, samme type klær osv. Heia individualiteten.

 

-Smashed avocado toast

-Skinn, ull og blonder 

-Sort og hvitt interiør

-Pomponger i "pels" på veskene

 

Tror jeg blir gal. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så ei kopiere flere innlegg i fra en blogg til sin. da skrev dere om det her inne igjen. lurer på om de kom til enighet, elelr fant ut av det.

 

finnes det regler på dette i bloggverdenen? Har dem møter om kopiering og sånt? 

 
jeg tror fortsatt det er en kampanje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

jeg så ei kopiere flere innlegg i fra en blogg til sin. da skrev dere om det her inne igjen. lurer på om de kom til enighet, elelr fant ut av det.

 

finnes det regler på dette i bloggverdenen? Har dem møter om kopiering og sånt? 

 
jeg tror fortsatt det er en kampanje.

 

Jeg tror bare de blir veldig "inspirert" av andre bloggere. Noen klarer nok å skjule det bedre enn andre. 

Det tok f.eks ikke lang tid etter Eirin <3 dette bilde på weheartit til hun lagde dette innlegget på bloggen. 

For mange kan det kanskje se ut som hun kom på det selv, men sannheten er at hun har blitt veldig "inspirert" av det bilde hun fant på nettet. 

Endret av IglePigle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror de

 

Jeg tror bare de blir veldig "inspirert" av andre bloggere. Noen klarer nok å skjule det bedre enn andre. 

Det tok f.eks ikke lang tid etter Eirin <3 dette bilde på weheartit til hun lagde dette innlegget på bloggen. 

For mange kan det kanskje se ut som hun kom på det selv, men sannheten er at hun har blitt veldig "inspirert" av det bilde hun fant på nettet. 

ja. det gjelder vel ganske mange av dem. de finner bilder på andre sider som de presenterer som sine egne ideer, slik du selv sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de du ramser opp så leser jeg Eirin og Cath sin blogg. Resten las jeg før, men har sluttet å følge disse på bloglovin. 

Caroline sluttet jeg å følge etter "skandalene", og fordi det hun skriver om ikke lenger interesserer meg.

Kristina Andersen sluttet jeg å følge fordi jeg synes bloggen ble for tom. Også blir jeg provosert av måten hun svarer i kommentarfeltet. 

Hanne sluttet jeg å følge fordi hun direkte kopierer Eirin, så da holder det å lese Eirin sin. 

 

Jeg har gått mer og mer over til å lese utenlandske blogger (spesielt finske) da jeg er enig i at de norske blir for like. Men jeg er svak for den rosa boblen og bruker den som et lite friminutt i hverdagen. 

Har du tips til noen gode finske blogger?

Selv leser jeg bare svenske og de to jeg leser er så identiske at de kunne vært tvillinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så alt for godt inn i dette, men av de jeg har lest er rosabloggene veldig like alle sammen. Hvem som kopierer hvem virker vanskelig å si. 

 

Jeg følger, eller fulgte er vel mer riktig, en del interiør instagram-bloggere, og der var det likt der! Alle hadde de samme tingene, viste de frem på nesten samme måte og den samme stilen. Virket nesten som de fikk de samme tingene i posten samtidig. Det ble utrolig kjedelig. Holder bare å følge en av de, så får du dekka opp for alle de andre også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bare de blir veldig "inspirert" av andre bloggere. Noen klarer nok å skjule det bedre enn andre. 

Det tok f.eks ikke lang tid etter Eirin <3 dette bilde på weheartit til hun lagde dette innlegget på bloggen. 

For mange kan det kanskje se ut som hun kom på det selv, men sannheten er at hun har blitt veldig "inspirert" av det bilde hun fant på nettet. 

 

Jeg gikk inn på bloggen til Eirin ettersom du linket til den for å se på disse bildene. Jeg så også på dagens innlegg hvor hun leser avisen. Jeg tenkte at det er ikke så vanlig at unge norske jenter leser NY times, men kanskje hun har noe spesiell grunn for å lese den avisen.

 

Så tok en titt på den. Avisa er fra lørdag 29 november 2014. 

 

Godt gammelt lesestoff burde hun skrevet En avsporing, men lo litt da jeg så det. Forstår at det er for illustrasjonens del, men syns det blir litt vel teit å bruke en avis som er ett år gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror de

 

ja. det gjelder vel ganske mange av dem. de finner bilder på andre sider som de presenterer som sine egne ideer, slik du selv sier.

 

Faren med det er at det er vanskelig å vite hvem som er opphavet, og hvem som faktisk har kommet det på av seg selv - for ofte er det ikke akkurat snakk om originale ting. 

 

Jeg ble anklaget for å ha kopiert et bilde fordi jeg la ut et veldig uoriginalt bybilde. Søkte litt etterpå og det fantes tusenvis av lignende bilder som det jeg hadde lagt ut. Jeg hadde ikke kopiert noen bevisst, men godt mulig jeg hadde sett noe for en stund siden som surra i bakhodet. Personen som anklaget meg, hadde jeg aldri sett noe av før, så... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tips til noen gode finske blogger?

Selv leser jeg bare svenske og de to jeg leser er så identiske at de kunne vært tvillinger...

Tja, her er en liste med noen av de bloggene jeg leser, ikke bare finske. Er som du ser litt glad i den rosa boblen :) Håper du finner noen du liker :) 

Alexa Dagmar

Bykiki

Isabella Thordsen

Natalia Oona

Kira Kosonen

Mariannan

Sincerely Jules

The Next Episode

Uino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...