Gå til innhold

Kunnskaplignende brettspill...

Titti

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi er et gjeng som bruker og spille sånne kunnskapspill, som tp, det store norske, geni, vil du bli millionær...

Men det kunne vært morsomt å prøve noe nytt,

er det noen som har noen gode forslag på spill som er bra, eller om det er kommet noe nytt på markedet i det siste??!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har et som heter amfitrion (eller noe sånt). Handler om mat, drikke og skikk & bruk. Ikke så veldig bra egentlig (snåle spørsmål på siste kategorien), men dette blir svært lite spilt her fordi folk kan så lite om vindistrikter, vindruer, drinker osv. Kanskje det hadde vært noe for dere?? Tips er å svare Tuborg hele tiden. Til syvende og sist er det riktig svar. :)

Matkategorien er vi flinkere i, og skikk og bruk handler om litt sånn gammeldagse ting (visittkort i samme konvolutt betyr inngått forlovelse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes TP er gørrkjedelig, og altfor lett. Mine to favoritter er Det Store Norske Spillet og Passport. Litt mer å bryne seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tribond, Alias og Kokkelimonke er jo knallartige, men de er vel akkuat det motsatte av kunnskapsspill ettersom det her er mest fri fantasi det går i...

Allikevel verdt å prøve for den som er glad i å spille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puerto Rico spillet lærer du litt historie.

Der skal du bygge opp frukt, kaffe plantasjer osv. Tror kanskje det er det brettspillet som får best kritikker på www.brettspill.no . Av 69 annmeldelser får det gjennomsnitlig 9.4 av 10. Omtrent alle som spilte det hadde 'veldig lyst' til å spille det en gang til:

http://www.brettspill.no/spill.asp?spillId=115

Det er unikt siden det hverken handler om krig eller at man skal være slem mot hverandre. Som både har noe å lære bort men også har strategiske morroheter(TP-spill glitrer ikke der for å si det sånn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg liker Passport og TP godt. (Til deg som synes tp er lett, så finnes det flere utgaver, blant annet Genus-utgaven)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kokkelimonke er morsomt.

Men for deg ville jeg anbefale Cranium. Det er en kombinasjon av kunnskapspørsmål, og litt Fantasi som at man også kan få oppgaver der en skal tegne og mime ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg synes TP er gørrkjedelig' date= og altfor lett. Mine to favoritter er Det Store Norske Spillet og Passport. Litt mer å bryne seg på.

:o

Nå følte jeg meg plutselig utrolig dum... Synes vanligvis jeg er ganske kunnskapsrik men har TP genus-utgaven, og der er det mange vanskelige spørsmål. Så om du synes den er altfor lett , så tror jeg at jeg får dra fram leksikonet og begynne å bla litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantasi!

Det er riktig nok ikke et kunnskapsspill (man tegner eller mimer noe, og så skal de andre gjette), men det er utrolig morsomt, særlig på vorspiel. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sharizsc
TP Genus er min favoritt innenfor brettspill.

TP for your bongholio?? :hoho:

mitt favorittbrettspill er monopol men kun når jeg vinner for jeg blir skummel når jeg taper og da vil ingen spille mot meg lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst personleg Det Store Norske spillet er det beste kunnskapssepelet..

Er elles glad i Settlers, Kokelimonke, Mexican Train, Jackpot...

Og litt sånn på sida - nokon som veit om det Klisterhjerne-spelet er i sal i butikkar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve

TP for your bongholio?? :hoho:

mitt favorittbrettspill er monopol men kun når jeg vinner for jeg blir skummel når jeg taper og da vil ingen spille mot meg lenger

Den riktige er: I am Cornholio, TP for my bunghole :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

(Til deg som synes tp er lett' date=' så finnes det flere utgaver, blant annet Genus-utgaven)[/quote']

Ja, jeg vet. Det er Genus-utgaven vi har. Jeg er ikke noe spesielt geni, men jeg synes den er for lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...