Gå til innhold

Haster. Beroligende legevak

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vet at jeg burde ha snakket med legen mik om dette, men jeg fant det ikke ut før legen stengte i dag. Jeg er inne i en meget tøff periode. Jeg sliter alvorlig til vanlig, men nå har det skjedd noe alvorlig tragisk som gjør at alt er mye værre. Og angsten ble plutselig veldig ille. Og jeg skjønner nå at jeg ikke vil takle denne krisen iløpet av denne helgen. Så går det and å ringe legevakta å spørre om noen beroligende piller som jeg kan ha i helga bare for å overleve? Går på seroquel men de tar ingenting av angsten som er som nå. Jeg prøvde. Men det hjalp ingenting. Eventuelt vet noen prisen på beroligende hos legevakta?

Anonymous poster hash: 9a2a0...d82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakta og forklar situasjonen. Jeg dro en gang og fikk beroligende og en å prate med

Anonymous poster hash: a149f...ee5

Skrevet

Husker du hva du betalte for det?

Skrevet

hvis du forklarer deg omtrent som her så vil jeg tro at de kan hjelpe deg :)

Anonymous poster hash: a7ccb...e47
Skrevet

Du får ingen beroligende tabletter over telefon, fra en lege på legevakt, som ikke kjenner deg.

Du får dra inn og høre hva de siser. Noen vil ikke gi andre vil vurdere situasjone annerledes, det får du først svar på når du er der.

Vær og klar over at å spise piller for å døyve normale reaksjoner på traumatiske hendelser eller hva du nå har opplevd, er dårlige løsninger. Du trenger mer noen å snakke med og få opplevelsene ut på den måte, noe legevakten nok kan hjelpe deg bedre med enn å gi deg piller.

Anonymous poster hash: f4cb7...5d4

• Liker 2
Skrevet

Hei. Jeg vet at jeg burde ha snakket med legen mik om dette, men jeg fant det ikke ut før legen stengte i dag. Jeg er inne i en meget tøff periode. Jeg sliter alvorlig til vanlig, men nå har det skjedd noe alvorlig tragisk som gjør at alt er mye værre. Og angsten ble plutselig veldig ille. Og jeg skjønner nå at jeg ikke vil takle denne krisen iløpet av denne helgen. Så går det and å ringe legevakta å spørre om noen beroligende piller som jeg kan ha i helga bare for å overleve? Går på seroquel men de tar ingenting av angsten som er som nå. Jeg prøvde. Men det hjalp ingenting. Eventuelt vet noen prisen på beroligende hos legevakta?

Anonymous poster hash: 9a2a0...d82

Ring legevakten og be om å få snakke med en psykiatrisk sykepleier

Anonymous poster hash: 362c2...2ec

Skrevet

Har snakket med legevakta nå å fikk beskjed om at de ikke ville gi ut noe. Greit at det er normalt å få store reaksjoner på dette jeg har opplevd. Men diagnoser som borderline, unnvikende /engstelig personlighetsforstyrrelser og kronisk suicidal, så blir situasjonen raskt annerledes og mindre ting enn dette har fått meg til å forsøkt å ta livet mitt tidligere. Derfor jeg tenkte at det kunne være en løsning for å overleve. Men vist nok ikke. Jeg fikk ikke noe, fikk ikke en gang lov å komme inn for en vurdering eller noe.

Skrevet

Psykiatriske sykepleieren finnes ikke her jeg bor sånn på kveld og natt og helger. Og har ingen å kontakte i helsevesenet, jeg har jo hjelp, men alt er satt på pause, og jeg vet ikke hva som skjer med behandlinga mi osv lengre.

Gjest Gjest_Weeping_Angel
Skrevet

Er det så ille at du er redd for at du vil gjøre noe dumt? Kan en liten innleggelse være til hjelp tror du?

Ring legevakten igjen og forklar at du er psykisksyk i tillegg til det du har opplevd og at du takler dette svært dårlig. Om ikke annet så kan det hjelpe å få prate med helsepersonell.

:klem:

• Liker 1
Skrevet

Rart at du ikke en gang fikk komme og snakke med en lege. Det er mulig her vi bor. Mannen min sliter psykisk, og det har også vært noen traumatiske opplevelser, og han har alltid blitt godt mottatt på legevakta. Vi har truffet dyktige leger som har tatt seg tid til å prate og finne ut av situasjonen. Vi har hatt "stående invitasjon" til å komme tilbake i løpet av natta/helga, det var bare å ringe så skulle de sende drosje.

Jeg ville tatt en tur ned og bedt om å få snakke med en lege. Selv om du ikke får beroligende kan det hjelpe å snakke med en lege.

Har du familie eller venner som kan støtte deg i denne situasjonen?

Blir du veldig dårlig psykisk og akutt suicidal kan det være du trenger en kort innleggelse.

Er det først og fremst psykiske problemer/at du trenger å snakke med noen kan du ringe mental helse eller kirkens sos.

Er det skjedd noe du er bekymret for/noe du er redd skal skje, finnes det andre steder du kan ringe/spørsmål du kan stille for å få litt mer klarhet i situasjonen. Men noen ganger må man dessverre bare stå i det og holde ut ventetiden til ting blir klarere.

Hvis du ønsker mer hjelp fra brukere her inne kan du fortelle hva som har skjedd, det er lettere å komme med gode/konkrete svar da.

Uansett hva det er som har skjedd ønsker jeg deg lykke til.

Anonymous poster hash: efa1e...7fe
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tørr ikke å dra til legevakta om det blir værre, kommer jeg til å bli innlagt, noe som ikke passer seg nå av flere grunner. Jeg blir ofte møtt med forargelse på legevakta er et kjent fjes der desverre.

Det som har skjedd er at bestemor som betyr alt for meg er alvorlig syk og nå er det bare timer før hun dør. Får prøve å stappe i meg quetiapine, har ikke store mengder igjen, og kun lav dose, så er ikke fare for at jeg kan ta overdose. Har ikke en gang 300 mg igjen (som er vanlig dagsdose for mange). Problemet er at jeg da sovner og kan ikke ta det før en eventuell begravelse eller lignende.

Skrevet

Du har ikke implisert suicidalitet nok hvis du ikke får piller.

Anonymous poster hash: eef0b...586
Skrevet

Jeg synes du skal ringe hit, de vil kunne hjelpe deg med situasjonen du står i:

Mental Helses Hjelpetelefon

(hele døgnet)

telefon 116 123

• Liker 1
Skrevet

Jeg tørr ikke å dra til legevakta om det blir værre, kommer jeg til å bli innlagt, noe som ikke passer seg nå av flere grunner. Jeg blir ofte møtt med forargelse på legevakta er et kjent fjes der desverre.

Det som har skjedd er at bestemor som betyr alt for meg er alvorlig syk og nå er det bare timer før hun dør. Får prøve å stappe i meg quetiapine, har ikke store mengder igjen, og kun lav dose, så er ikke fare for at jeg kan ta overdose. Har ikke en gang 300 mg igjen (som er vanlig dagsdose for mange). Problemet er at jeg da sovner og kan ikke ta det før en eventuell begravelse eller lignende.

Du kan ringe Mental Helse og snakke med noen der. Kanskje det kan hjelpe deg. TLF 116 123

Skrevet

Kunne ha ringt mental helse. Men med min telefonangst og problemer med å snakke, vet jeg ikke om det vil hjelpe meg, men blir det ekstra ille, så skal jeg ha mental helse sin hjelpetelefon i bakhodet. Takk for gode råd og tips alle sammen :-)

Skrevet

Legevakta gir ikke beroliggende utover c-preparater i kun helt ekstreme tilfeller og at du har en vanskelig helg med angst er ikke nok. tro meg jeg har vært der mange ganger i ganske mye værre tilfeller.

Anonymous poster hash: 841ca...805
  • Liker 1
Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Yvonne (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...