Gå til innhold

Er det galt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det galt å velge bort barn i en alder av 21 år? Merker at flere av venniner og søsken spør hva tid jeg tenker å få barn. Jeg svarer som regel at det får tiden vise. Men innerst inne så tenker jeg at ALDRI skal ha barn.. Det er ikke noe for meg.. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Holititten
Skrevet

Du MÅ ikke ha barn. Om du ikke vil ha barn, så er det jo bare å bestemme seg for å ikke få det. Ikke bry deg om hva andre tenker, du kan jo ikke få barn bare fordi du vil bli sett på som "normal".

Skrevet

Søsteren min på 19 sier at hun aldri vil ha barn. Og selvom det plutselig kan forandre seg, kan det hende det ikke gjør det også. Og det er helt i orden :)

Anonymous poster hash: a511e...6b9

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke mer galt å velge bort barn enn å velge å få barn. Tvert imot. Skulle du ombestemme deg så går det bare utover deg..verre for de som plutselig ønsker at de ikke fikk barn. 

Anonymous poster hash: a4032...553
  • Liker 3
Skrevet

Er det galt å velge bort barn i en alder av 21 år? Merker at flere av venniner og søsken spør hva tid jeg tenker å få barn. Jeg svarer som regel at det får tiden vise. Men innerst inne så tenker jeg at ALDRI skal ha barn.. Det er ikke noe for meg..

Det er dumt å sterilisere seg så tidlig, men bestemme seg er det bare å gjøre. Da kan du jo ombestemme deg, eller ikke. :)

Anonymous poster hash: dcc43...2bf

Skrevet

Overhodet ikke noe galt i det. 21 år er utrolig ungt for å tenke på barn uansett!
Du kan jo revurdere det når du har rundet 30 og kanskje har mann og hus og økonomi til det og føler at du har opplevd ting du vil oppleve i livet, men har full forståelse for at mange ikke ønsker barn når de blir voksne heller.

Anonymous poster hash: bbe5c...294
Skrevet

Det er ikke galt. :) Alle har rett på å ta sine valg, og om du ikke ønsker barn i fremtiden, så er det et selvstendig valg andre skal respektere. Barn er ikke for alle, og man kan fint ta det valget når man reflekterer over om man vil eller ikke.

Anonymous poster hash: 2680e...881

Skrevet

Er vel ikke noe galt i det vel. :) Jorden er overbefolket nok som den er. Men: du er enda ung, ting kan alltids forandres. Selv skulle jeg absolutt ikke ha barn, helt til jeg møtte drømmemannen i en alder av 26. Sitter nå med mann og en datter på 2, og ønsker meg to barn til.

Om du aldri vil ha barn så er det ikke noe galt i det. Om du om ombestemmer deg er det like lite galt. :)

Anonymous poster hash: 0e089...f11

Skrevet

Jeg ville absolutt ikke ha barn da jeg var 21. Ombestemte meg da jeg var 35. Gikk fint det. Du har masse tid til å bestemme deg!

Anonymous poster hash: 46c6c...eb4

Skrevet

Helt frem til jeg var 34 så var det helt uaktuelt med barn, ikke likte jeg babyer, det så bare stress ut, man fikk ikke tid til seg selv, så ingenting positivt med å ha barn. Men plutselig begynte jeg å tenke at det hadde jo vært koselig med en liten familie...kom helt ut av det blå! Hadde aldri trodd det selv for noen år siden at jeg nå skulle ha ei, og ei lita til på vei!

Er jo mange som aldri forandrer mening, og hadde ikke trodd jeg skulle heller- men man vet aldri!

Anonymous poster hash: ea184...e4e

Skrevet

Helt greit. Dessuten er det mange 21-åringer som ikke vil ha barn i det hele tatt, så dette er ikke galt i det hele tatt. :)

Skrevet

Nei det er IKKE galt.  Du får barn når du føler for det. 

Skrevet

Det er mye bedre at du er tro mot deg selv, og at du ikke får barn når du kjenner på det slik som du gjør det, enn at du får det og innerst inne kjenner at du angrer på det valget. Stå på ditt. Venninnene dine har for øvrig ikke noe krav på at du forklarer årsaken til dem/at du forteller om dette til dem heller dersom du er ikke ønsker å snakke med dem om det. For hvis de har barn selv vil du nok bli møtt med "den meningen forandrer seg sikkert når du blir eldre"-holdningen. 

Anonymous poster hash: 6aaa5...4fe
Skrevet

Jeg kunne aldri tenke meg barn da jeg var 21. Da jeg var 23 år begynte jeg å bli verpesjuk. Og da jeg var 25 var jeg lykkelig mamma :D Jeg har også et par venninner som heller ikke kunne tenke seg barn da de var 21. De er nå 35 og ønsker fortsatt ikke barn. Vi er alle forskjellige. Ikke alle ønsker å bli foreldre, og det er helt greit. Dumt at enkelte ikke kan respektere det, og slutte å mase.

Anonymous poster hash: 7449e...6cc
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...