AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #1 Skrevet 2. oktober 2015 I det siste har jeg følt meg ensom, og at mine venninner aldri har tid til å gjøre noe sosialt sammen. Slik har det vært en god stund nå, og det har begynt å tære på min egen selvfølelse, begynner å lure på om det er noe galt med meg.. Så mitt spørsmål : hvilke kvaliteter bør ei god venninne ha? Eventuelt beskriv positive sider ved dine venninner? Anonymous poster hash: be3cd...1c2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #2 Skrevet 2. oktober 2015 Det viktigste for meg er ikke at vennindene mine har tid til meg, men at de er 100% lojale. At alt er som før når vi først får til å møtes, og at de ikke sladrer videre om ting vi snakker om. Tillitt og trofasthet er helt klart det som definerer en ekte venninde for meg, men det er desverre vanskelig å finne i dagens "sladre sosiale media drama følge med på alle andres liv"-dager. I tillegg foretrekker jeg venninder som jeg kan gjøre alt og ingenting med. Vi kan ha det gøy på byen og vi kan være like komfortable med å bare sitte på en cafe å drikke te og ikke snakke så mye, eller ta en ettermiddagslur på sofaen til hverandre og alltid føle seg trygg og aldri "teit" eller at man må prestere noe om du skjønner. Anonymous poster hash: 3c655...708 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #3 Skrevet 2. oktober 2015 Positiv - ikke en energityv eller en som trekker meg ned. Alle har problemer og ting som er leit, men noen har bare en tendens til å suge livskraften utav meg og rett og slett få meg til å føle meg nedfor. Lojal og til å stole på Flink å lytte og komme med råd Generelt noen som jeg trives i selskap med og har det gøy med, selv om vi bare sitter en hel kveld i sofaen og glor på tv og prater litt Anonymous poster hash: d2895...adb 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #4 Skrevet 2. oktober 2015 At de vil meg vel.Anonymous poster hash: 40dde...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #5 Skrevet 2. oktober 2015 Tillit er viktig. Og at man er der for hverandre, "når som helst". Anonymous poster hash: 94483...c4f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #6 Skrevet 3. oktober 2015 Hei Jeg har det akkurat på samme måte. Venninne mine har aldri tid til meg mer og det virker som om de har gått videre alle sammen og fått nye venner. Det er ekstra sårt når jeg ikke ser ut til å klare å finne meg noen nye. Da begynner man å lure på hva som er galt med en. Det gjør fryktelig vondt:( Jeg er ganske sikker på at jeg er en hyggelig person som har de kvalitetene som de beskriver her, men det hjelper tydeligvis ikke. Det må være noe annet som gjør at folk ikke synes det er verdt å bruke tid på meg. Jeg skulle ønske jeg visste hva det var. Det er vondt å ikke føle seg verdsatt som person. Og selv om det ser ut til å være mange som er ensomme når man leser i media, så virker det ikke sånn i virkeligheten. Uansett hvilke folk jeg snakker med, så har de masse venner. Det gjør det ekstra vondt og får meg til å føle meg mislykket, mindreverdig og teit:(Anonymous poster hash: 44cbe...c85
hjertesukka Skrevet 3. oktober 2015 #7 Skrevet 3. oktober 2015 At de er lojale setter jeg veldig høyt. At de også skjønner at jeg trenger mye alenetid, er viktig for meg. At de ikke tror noe er galt hvis jeg ikke gir lyd på noen dager. At vi kan snakke om stort og smått, viktig og uviktig. At vi er sånn noenlunde jevnbyrdige når det gjelder utdannelsesnivå. At vennskapet er sågodtsom kjemisk fritt for sjalusi og misunnelse. At vi begge er litt obs på den andres ønsker og behov. At vi ikke baksnakker andre på en negativ måte. At vi kan le og spøke mye.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #8 Skrevet 3. oktober 2015 At vi er sånn noenlunde jevnbyrdige når det gjelder utdannelsesnivå. Hvorfor er det viktig? Er folk uinteressante for deg som venninner, dersom de enten ble lærlinger etter vgs. og har jobbet siden, eller har doktorgrad i noe? At folk stiller opp, har respekt osv. er vel viktigere enn antall timer på skolebenken eller? Anonymous poster hash: 94483...c4f
hjertesukka Skrevet 3. oktober 2015 #9 Skrevet 3. oktober 2015 Kanskje det har noe å gjøre med at en har mer felles interesser? Legg merke til at jeg skreiv "noenlunde". Har heller ikke sagt at folk trenger å ha doktorgrad! Snakk om å vri og vrenge på ting.
infectedsopp Skrevet 3. oktober 2015 #10 Skrevet 3. oktober 2015 Tillit, at de er til å stole på. Flinke å lytte og gi råd Kan snakke om alt og ingenting Forståelse for alenetid, evt familietid, kjæreste osv Kan ha det gøy sammen
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #11 Skrevet 3. oktober 2015 Humor, at "alle" tema er greit å prate om og tulle med. Avslappet tone. Omtenksom og tar vare på vennskapet. Ikke redd for å si unnskyld. Oppbyggende og støttende, fokuserer på dine gode sider og har tro på deg. Tar seg tid til å møtes jevnlig, viser at det er en glede å være sammen med deg - samtidig som det er greit at man ikke alltid har mulighet, trenger alenetid etc. Felles interesseområder, at man har mye å prate om og kan gjøre aktiviteter begge liker. Anonymous poster hash: 1e4ba...25a 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #12 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg tror egentlig ikke jeg stiller noen spesielle krav til hvilke egenskaper en venninne skal ha. Jeg oppfatter gode relasjoner basert samvær og frihet til å være seg selv. Jeg krever ikke lojalitet og spesielle egenskaper utover at man må akseptere hverandre som man er. Selvsagt bør det være en vits i at man er venner, som at man har noe til felles eller trives sammen, men det oppfatter jeg ikke som krav til den andre. Å kreve lojalitet og at hun har tid til meg er helt fremmed for meg. Jeg ser ikke slik på relasjoner. Anonymous poster hash: 3eb12...39e
Anim92 Skrevet 3. oktober 2015 #13 Skrevet 3. oktober 2015 Alle mine venninner er helt forskjellige, på hver sin gode måte, og bidrar på forskjellige måter i et vennskap. Noen er den jeg alltid kan slappe av med en film, hu andre kan jeg fortelle alt, osv. For meg er ikke det viktigste å møtes hele tiden eller å ringes hver dag. Men at når vi møtes, så er det som om praten bare fortsetter fra sist. At vi veit hvor vi har hverandre og at vi kan stole på at det vi sier ikke går videre..
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #14 Skrevet 3. oktober 2015 Har heller ikke sagt at folk trenger å ha doktorgrad! Snakk om å vri og vrenge på ting. Leste du for fort? Ellers er det du som vrenger.. "Er folk uinteressante for deg som venninner, dersom de enten ble lærlinger etter vgs. og har jobbet siden, eller har doktorgrad i noe?" Felles interesser kan man definitivt ha utenom skole/jobb. Anonymous poster hash: 94483...c4f
hjertesukka Skrevet 3. oktober 2015 #15 Skrevet 3. oktober 2015 Dette kaller jeg flisespikkeri, enhver oppegående person skjønner godt hva jeg mener.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #16 Skrevet 3. oktober 2015 Dette kaller jeg flisespikkeri, enhver oppegående person skjønner godt hva jeg mener. Javel, er vel ikke så oppegående jeg da. Jeg er i gang med fjerde år på høyskole. Bestevenninna mi har jobbet som frisør i noen år. Har fortsatt mye like interesser vi. Anonymous poster hash: 94483...c4f 1
Alice123 Skrevet 3. oktober 2015 #17 Skrevet 3. oktober 2015 Mine venner er veldig forskjellige. Jeg har vennner jeg snakker med hver dag (sms, telefon, møter) og og venner jeg møter to ganger i året uten kontsmkt i mellom. Jeg hsr en venn jeg drikker med, en venn jeg går på cafe med, en venn jeg ringer når alt er vondt og vanskelig, en venn jeg jeg går på teltur med etc. Men jeg har det GØY med vennene mine. Det er viktigst av alt for meg. De må være morsomme og like å ha det gøy og finnebpå ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå