Gå til innhold

Hva er greia med dyre ansiktkremer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hensikten er å gi fuktighet til huden, så hvorfor velge dyre ansiktkremer, når man kan bruker rimeligere bodylotion, de tilfører vel like mye fuktighet de som dyre ansiktkremer?!

Anonymous poster hash: 0216c...353
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bodylotion er for kroppen, ansiktskrem er for ansiktet. Noen trenger forskjellige kremer på kropp og i ansikt, huden i ansiktet reagerer kanskje forskjellig på en krem enn huden på kroppen gjør. Har man veldig tørr hud på kroppen og fet hud i ansiktet egner det fete kremen man bruker på kroppen seg dårlig til bruk i ansiktet. Jeg får kviser hvis jeg bruker bodylotion i ansiktet for eksempel.

Anonymous poster hash: da136...924
  • Liker 4
Gjest BabyBlue
Skrevet

Dyrere ansiktskremer fra f.eks salongmerker har bedre sammensetting av ingredienser, mer konsentrerte ingredienser og har ikke de samme fyllestoffene som blir brukt i billigkremer for å spare penger. Jeg skulle gjerne ha brukt under 100,- på krem til ansiktet, men må opp til 300,- minimum for å unngå utbrudd og reaksjoner som at huden blir stram eller rød og irritert. Hadde effekten vært det samme hadde jeg holdt meg til det billige, absolutt. Men jeg har vært borti dyrt og billig, og velger dyrt hver gang innen de merkene jeg har god erfaring med. Men er også verdt å tenke på at det ikke alltid er slik at dyrt reflekterer god kvalitet på produktet. Ofte er det merket som selger. F.eks Dior og Chanel er noen av de verste produktene jeg har vært borti. Da duger faktisk dagligvareproduktene langt mer. 

Jeg handler i tillegg på nett, så sparer en del penger på det. Ofte er det slik at det som selges i butikker i Norge er dobbelt av prisen i forhold til nettsider fra USA eller England. 

Alle sin hud er forskjellig og reagerer ulikt på produkter, det er et avansert organ. Det er ikke uten grunn at hudpleiemerker produserer forskjellige undergrupper som er for f.eks sensitiv hud, fet hud, fuktfattig hud, acne prone hud, anti-age produkter og tørr hud. Hadde alle reagert likt hadde det ikke vært dette behovet i markedet. Har testet mye rart opp gjennom årene, og huden min er som et kresent barn. Om ting ikke duger slår den seg vrang, og da må jeg prøve noe annet for å rette opp i det. Jeg får en del kritikk for at jeg er nazi på hudpleie og kosmetikk, men heller det enn at jeg bevisst putter ting på huden min som fører til tette porer og at huden min sulter etter fukt og pleie. 

Skrevet

Vell jeg har prøvd å bruke fuktighetskrem fra Garnier eller Nivea for eksempel men fikk heftig kviseutbrudd, så nå holder jeg meg bare til dyre kremer fra apoteket :) Har gått bra så langt.

Skrevet

Jeg reagerer mye på billigshampooer og hudprodukter, så det ender med at jeg må kjøpe dyrere ting. Kjipt, men bedre enn å sitte å klø seg ihjel og sånn :P

Skrevet

Det er bare tull med dyrere kremer. Dette er i jevne mellomrom tema på program som FBI og tv2hjelper deg. De dyre kremene får de harde lag. Jeg ser f.eks. På strawberrynet at de såkalte eksklusive merkene, som chanel osv osv har kremer i tusen kroner klassen. Bare tull, du blir lurt så det holder! Det viktige er fuktighet og fint å holde seg unna fy-ingrediensene, har du sart hud, ja så skulle ikke det ikke være problem å finne en krem uten parfyme osv.kan være smart å kjøpe på apotek. Vil du ta vare å huden, jo bruk høy faktor i fjeset hele sommeren f.eks. Ellers er det islandske merket Isoley ålreit, bare fra naturen, og til og med lava fra Eyafjökull!

Anonymous poster hash: 68856...a09

• Liker 2
Skrevet

Jeg sverger til en dagkrem fra The Body Shop, og den ligger midt på treet prismessig. Den er veldig drøy i bruk, så en krukke varer meg sikkert 3-4 måneder om jeg bruker den hver dag. 

Jeg har veldig tørr hud, så jeg er ikke noe fan av å prøve masse forskjellige kremer når jeg faktisk har funnet en som funker for meg. Da betaler jeg heller 200 kr hver 4. måned for en krem som fukter huden min (og som er litt over billig-klassen), enn å kaste bort masse penger på billige kremer som ikke gjør det samme for huden min.

• Liker 3
Skrevet

Det er bare tull med dyrere kremer. Dette er i jevne mellomrom tema på program som FBI og tv2hjelper deg. De dyre kremene får de harde lag. Jeg ser f.eks. På strawberrynet at de såkalte eksklusive merkene, som chanel osv osv har kremer i tusen kroner klassen. Bare tull, du blir lurt så det holder! Det viktige er fuktighet og fint å holde seg unna fy-ingrediensene, har du sart hud, ja så skulle ikke det ikke være problem å finne en krem uten parfyme osv.kan være smart å kjøpe på apotek. Vil du ta vare å huden, jo bruk høy faktor i fjeset hele sommeren f.eks. Ellers er det islandske merket Isoley ålreit, bare fra naturen, og til og med lava fra Eyafjökull!

Anonymous poster hash: 68856...a09

Du kan jo si så mye du vil at det bare er tull, men folk sitter jo her og sier at de reagerer på enkelte produkter eller at de faktisk ikke tilfører fuktighet, så det er jo tydeligvis ikke tull.

Tv2 hjelper deg hadde nettopp en test av fuktighetskremer, riktignok vant en krem fra Grnier, men jammen kom ikke kremer fra Vichy og Dior (mao ikke billigmerker) på andre og tredje plass.

http://www.tv2.no/a/7357263

Huden vår er forskjellig, for noen kommer den Garnier kremen til å være helt fin, for noen kommer den til å gi dem kviser, og for noen kommer den bare til å ikke tilføre nok fuktighet.

Anonymous poster hash: da136...924

• Liker 4
Skrevet

De fleste vil ikke tåle en body lotion i ansiktet. Jeg bruker kremer fra korea(billig og bra) og kommer nok aldri til å gå over til vestlige merker igjen. Får mye mer for pengene ved kjøp av koreanske produkter!

Skrevet

De fleste vil ikke tåle en body lotion i ansiktet. Jeg bruker kremer fra korea(billig og bra) og kommer nok aldri til å gå over til vestlige merker igjen. Får mye mer for pengene ved kjøp av koreanske produkter!

Selvfølgelig kan man bruke bodylotion i ansiktet. Folk med normal hud tåler det helt greit. Bodylotion og anskitskrem inneholder mange av de samme stoffene. 

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig kan man bruke bodylotion i ansiktet. Folk med normal hud tåler det helt greit. Bodylotion og anskitskrem inneholder mange av de samme stoffene. 

Jeg synes iallefall de ofte har for mye parfyme, for klissete eller rett og slett gir meg utbrudd. Har nokså normal hud. 

Skrevet

Det handler ikke om pris, men det handler om ingredienser. Alle har forskjellig hud. Har du normal hud kan du tåle det meste (heldiggriser). Alle kan reagere på forskjellige ting - det finnes ikke en fasit på at "det der får du kviser av!". Dyrere kremer kan også inneholde mye av de samme ingrediensene som finnes i dagligvarebutikken.

Det blir alt for generaliserende å snakke om "de dyre kremene" og "de billige kremene", fordi også dyre kremer kan ha selvsagt ha ting noen kan reagere på. Det blir litt som å si at franskmenn er frekke og engelskmenn har stygge tenner - ikke alle franskmenn er frekke, og langt fra alle engelskmenn har stygge tenner. 

Om bodylotion fungerer for deg, så er det jo bare å bruke det. Jeg hadde vært glad om jeg kunne bruke min bodylotion i ansiktet, men det hadde gått ganske så dårlig. Jeg bruker ikke de dyreste merkene. Leser meg opp på ingredienser og forsøker å få en oversikt over ting jeg reagerer på. F.eks mange av ansiktskremene til Decleor som av en viss blogger er regnet som et "trygt" merke inneholder mye jeg ikke tåler.

Anonymous poster hash: 5ce60...cf7
  • Liker 5
Skrevet

Greia for min del er at ansiktskremer med mineralolje gir kviseutbrudd og glinsende hud. Jeg kan rett og slett ikke bruke det. Og dette finnes i veldig mange kremer, spesielt de billigste. Selv har jeg gått over til Dermalogica for at huden min ikke skal få kviser og for å holde eksem i sjakk. 

Anonymous poster hash: c670e...835
  • Liker 2
Skrevet

Er vel som klær. Noen dyrere merker har bedre kvalitet, andre lite bra som billigere merker, noen har tilogmed dårligere kvalitet. Tilbud og etterspørsel har også noe å si.

Anonymous poster hash: 6b307...54b
  • Liker 2
Skrevet

Det er mange dyre produkter som også har dårlige ingredienser, f.eks parfyme og mineralolje. De tryggeste kremene sånn jeg ser det er diverse apotekkremer, mange av de er uten parfyme og mineralolje, så må bare lese på ingredienslisten.

Anonymous poster hash: 4b2b4...606
Skrevet

Jeg har sensitiv hud, men virkelig bare tull at man må kjøpe dyre produkter for å unngå irriterende stoffer (parfyme er som regel verstingen). Kjøper rimelig/middels fra apoteket The body shop og reagerer ikke på det. Apro-serien fra apotek anbefales f.eks, rimelig og bra synes jeg.

Anonymous poster hash: f2add...315

• Liker 1
Skrevet (endret)

Meget skeptisk til billige kremer med parabener og mineralolje og fyllstoffer. Men jeg er like overbevist om at dyre kremer fra store merker er keiserens nye klær, og kun laget for å få mest mulig penger fra forbrukerne. Jeg pleide å bruke Dermalogicaprodukter, og det er de jeg har vært mest fornøyd med, før jeg for fem år siden bestemte meg for å kutte alle hud- og hårprodukter som har parabener og div ingredienser jeg ikke lenger husker navnet på. I begynnelsen prøvde jeg det de har på typiske norske helsekostbutikker, og det er relativt rimelige ting som overhodet ikke funket for meg, de var altfor fete uten å gi fukt. Prøvde et par middels/litt dyre serier, som jeg likte godt (ren, origins, Estelle og thilde), men nå har jeg funnet en hudpleieserie på Iherb, som er helt ren, like gode for huden min som Dermalogicaproduktene jeg likte så godt, og så er de altså kjempebilllige (acure heter merket) Kjøpte en 50 ml tube med dagkrem i går for 120 kr. Den har jeg hatt mange ganger før, så jeg vet den er god. Men jeg har prøvd et par andre relativt rimelige merker på Iherb (avalon, desert essence) som jeg ikke har vært fornøyd nok med. Så jeg er enig med den som sa litt lenger oppe at det viktigste er ingrediensene, og jeg tror man må litt opp i pris for å få kvalitet. Samtidig tror jeg at de dyreste kremene fra de største merkene ikke er så mye bedre at det er verd pengene. Det gjelder å finne de merkene der folka bak er genuint opptatt av produktene sine, og ikke bare max profitt, tenker jeg.

Endret av Amafalathiel
Skrevet

Alle slike ansiktskremer er bare tullball og svindel fra ende til annen. De gjør overhodet ingenting for huden eller noe.

I tillegg er det umulig å vite hvordan greiene har blitt produsert. Gudene veit hvor mange små dyr som har strøket med i store plager under dyreforsøk for å teste forskjellige kosmetikk....

Anonymous poster hash: 5ca21...f99
  • Liker 1
Skrevet

Alle slike ansiktskremer er bare tullball og svindel fra ende til annen. De gjør overhodet ingenting for huden eller noe.

I tillegg er det umulig å vite hvordan greiene har blitt produsert. Gudene veit hvor mange små dyr som har strøket med i store plager under dyreforsøk for å teste forskjellige kosmetikk....

Anonymous poster hash: 5ca21...f99

Vel jeg har en øyekrem som jeg har merket stor forskell på huden mht. til tørrhet og fine linjer, de inneholder A-vitaminsyre.   A vitamin funker, det er det dokumentasjon på.  Man kan få sterk A-vitaminsyrekrem på resept av lege for arr og rynker. 

• Liker 1
Gjest FruPotter
Skrevet

Jeg bruker kokosnøttolje. Fungerer mye bedre enn dyre kremer og lotions, for meg. :) Har veldig tørr hud, men huden er blitt mye bedre etter jeg prøvde kokosnøttolje. Bruker det i håret også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...