Gå til innhold

Bruker ikke syklister ringeklokken mer?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Skvetter HVER gang de kommer i full fart rett bak meg, og ikke gidder engang å bruke ringeklokken på sykkelen, holdt på å bli kjørt ned av en jævel idag. :roll:

Hva er det som er så vanskelig når du sykler på fortauet der folk går, å bruke ringeklokke?

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det verste eg veit er syklistar som brukar ringeklokka på sykkelen på FORTAUET! dei skal jo ikkje sykla der!!! Dei får dra seg ut i vegen eller venta til det er fri bane!!! :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk påkjørt av en syklist i Oslo en gang,og dusten kom til og med IMOT meg :o Da er det mye bedre at man kjøper seg ei ku når man ikke klarer å sykle uten å kjøre på folk sier jeg :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det verste eg veit er syklistar som brukar ringeklokka på sykkelen på FORTAUET! dei skal jo ikkje sykla der!!! Dei får dra seg ut i vegen eller venta til det er fri bane!!! :fy:
Syklister har lov til å sykle på fortau. En annen sak er jo at de skal ta hensyn til gående.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mi korte sykkeltid i byen fekk eg beskjed om at eg ikkje fekk sykla på fortauet, eg måtte sykla i hovedvegen...

Syns at i sentrum av byar så bør syklistar holda seg blant bilvennene sine...spesielt når mange av dei køyrer som svin og fortaua er knøttsmå!!!

Men dette var vel ikkje akkurat det som var temaet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det verste eg veit er syklistar som brukar ringeklokka på sykkelen på FORTAUET! dei skal jo ikkje sykla der!!! Dei får dra seg ut i vegen eller venta til det er fri bane!!! :fy:

Javist, for i veien skaper de jo ikke farlige situasjoner i det hele tatt... Blir helt gal av å kjøre bil i Oslo, det finnes jo ikke en eneste syklist som kan en eneste trafikkregel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker ringeklokken min, men det er helt klart at de fleste andre IKKE gjør det... Jeg bruker den sjelden, for når jeg først prøver å plinge forsiktig, så blir de som går foran meg helt gale! De skvetter og kaster seg fra side til side... Som regel ender det med at jeg må hoppe av sykkelen og trille den ut i veien eller noe... Sukk... Kanskje folk hadde reagert normalt hvis det var flere som brukte ringeklokken sin flittig?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javist, for i veien skaper de jo ikke farlige situasjoner i det hele tatt... Blir helt gal av å kjøre bil i Oslo, det finnes jo ikke en eneste syklist som kan en eneste trafikkregel.

Enig. Syklister er det verste jeg vet når jeg er ute og kjører. De lager sine egne regler og frykter tydeligvis ikke for livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skal være enige i at de fleste kjører som noen svin. Jeg selv er skremt og vet å kjøre med måte. Skjelden jeg kjører på fortauet, men om jeg gjør det, tar jeg hensyn til de som går. Men bruker ringe klokken så ofte som nødvendig.

Vanligvis sykkler jeg på sykkel feltet. Hadde en opplevelse av at min sønn på 5 år ble påkjørt av en unge på vel 10år Og gale nok er det.

Men faren som kom bak datteren forsvarte henne. :evil: Alvorlig talt, kan ikke legge skyld på en 5 år gammel gutt.

Dessuten har de som kjører plikt til å ta hensyn til de som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sykler ikke jeg midt i Oslo sentrum akkurat, men jeg bruker ikke ringeklokke når jeg sykler og skal passere noen som går på fortauet.

Hvorfor skulle jeg det ?

Jeg har like mye rett til å sykle på fortauet som de som går der har, og jeg kjører ikke som en villmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sykler ikke jeg midt i Oslo sentrum akkurat, men jeg bruker ikke ringeklokke når jeg sykler og skal passere noen som går på fortauet.

Hvorfor skulle jeg det ?

Jeg har like mye rett til å sykle på fortauet som de som går der har, og jeg kjører ikke som en villmann.

Nå har det vel ikke noe med din rett til å sykle på fortauet å gjøre.

Men det har med sikkerhet å gjøre. Fotgjengere er uberegnelige. Hvis du kommer bak en fotgjenger, er det ikke sikkert at du er hørt, det kan være biltrafikk som overdøver deg. Når så fortgjengeren oppdager deg, kan han skvette opp og fyke til hvilken side som helst! Det må du som syklist ("på hjul er du kjørende") ta høyde for. Når det går barn på fortauet, krever det enda mer oppmerksomhet av syklisten. Sånn er det bare.

Syklister faller ofte mellom to stoler i trafikken. Så lenge det er dårlig med sykkelfelter vil det være sånn, dessverre. Jeg er fotgjenger, og kan irritere meg over syklister som ikke tar hensyn.

Og jeg er syklist som kan irritere meg over vimsete fotgjengere.

Derfor kaster jeg av og til et blikk bakover når jeg går, og jeg varsler i god tid med ringeklokka når jeg sykler.

Ja, jeg prøver ihvertfall å huske det, da.

...i Amsterdam er det jo reine sykkelparadiset...

Ja, det skal være sikkert!. Men der er det nesten blitt for mye av det gode. Det er jo livsfarlig å være fotgjenger i Amsterdam... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det verste eg veit er syklistar som brukar ringeklokka på sykkelen på FORTAUET! dei skal jo ikkje sykla der!!! Dei får dra seg ut i vegen eller venta til det er fri bane!!! :fy:

Man har lov til å sykle på fortau...

Har vært lenge uten ringeklokke, og det kan jammen meg ta en stund å "vente på fri bane" når 4 stk SKAL gå ved siden av hverandre og ikke hører at jeg er bak.

Ringeklokke er smart, og jeg synes det bare er fint om syklister bruker det når jeg er fotgjenger. Selv bruker jeg den ikke så ofte, føler meg litt frekk når jeg gjør det (men det er rart, siden jeg ikke synes andre syklister er frekke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syklistar burde hatt sykkellappen og ein eigen veg...i Amsterdam er det jo reine sykkelparadiset...

Ja byråkrati for sykkellappen, politi som følger opp dette, samt bygging av egne sykkelveier i hele Norge er jo gratis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...