Gå til innhold

Resept uten legetime?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var for ca. 4 år siden plaget med vonde, dype kviser på ryggen og gikk til legen min angående dette. Ble satt på langvarig antibiotikakur (Tetralysal) og ble helt fin igjen etter dette. Nå har jeg fått tilbake problemet og ønsker å gå på samme kur en gang til (siden det funket så bra sist). Problemet mitt er at jeg ikke har fastlege i byen jeg studerer i og har ikke planer om å dra hjem før til julen (og da er det sikker et mareritt å få til en legetime de få arbeidsdagene jeg er hjemme). Jeg vet jeg sikkert burde har byttet lege, men jeg liker legen min i hjembyen min så utrolig godt og hun har fulle pasientlister så vedig liten sansynlighet for at jeg får hun igjen om jeg bytter. Jeg har nå også under ett år igjen av studiet før jeg trolig flytter tilbake, så bytting er uaktuelt for meg.

 

Det jeg lurer på er om jeg kanskje kan få resept for dette uten å måtte dra til legen, da jeg har akkurat de samme plagene som sist. Har noen fått dette, eller MÅ man til legen så lenge de ikke gjelder medikamenter men går på fast? Jeg føler jo ikke at en antibiotikakur er noen man lyger seg til liksom. Om jeg hadde dratt til legen så er det jo bare for å "bevise" at jeg har behov for kuren. 

 

Jeg har fylt ut en reseptfornyelse på nettsidene til legesenteret nå, men vil vente med å sende den til jeg vet om det er helt teit å gjøre det eller ikke. Tenker å ta en telefon til legesenteret imorgen, om det ikke kommer noen svar her som tyder på at det er innafor å sende inn en reseptfornyelsen (og at det er en sjans for at den går igjennom).



Anonymous poster hash: dd61d...f79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AB skal ikke gis ut i hytt og gevær, legen er pliktig til å ha en berettiget grunn og da må h*n gjøre en klinisk undersøkelse.



Anonymous poster hash: 268b1...f50
Lenke til kommentar
Del på andre sider