Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min planlegger å få barn. Jeg har i et par mnd ikke gått på p-piller, men vi har brukt annen prevensjon inntil denne uken her. For et par dager siden hadde vi ubeskyttet sex.

Nå satt jeg å skulle spise et ostesmørbrød og hadde neste spist hele. Plutselig ble jeg akutt valm. Jeg bare måtte kaste opp. Det gikk kjempe fort og jeg har aldri vært borti det før. Føler meg i fin form igjen nå. Det er så klart for tidlig å ta en test ennå.

Spørsmålet mitt er: Kan man få symptomer alt nå, så fort om man er gravid? Det virker litt tidlig?

Noen som har vært borti dette før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er et par dager siden ubeskyttet sex har du mest sannsynlig ikke blitt gravid enda engang, det tar noen dager før egget fester seg (tror jeg, rett meg hvis jeg tar feil). Noen ganger er det bare noe i magen som må opp.

Skrevet

Noen kvinner merker det alt i de først ukene etter befrukning, men noen kan vist merke det så fort egget er befruktet.

Uansett ville dette vært veldig tidlig. Bare veldig rart. Jeg kan telle på en hånd hvor ofte jeg har måttet kaste opp.

Noe som dette her har jeg aldri opplevd. Jeg var ikke kvalm i forkant og ikkei etterkant, men har overhode ikke lyst på ostesmørbrød :fnise::laugh:

Anonymous poster hash: 16266...792
Skrevet

Jeg begynte å kaste opp begge svangerskapene veldig tidlig. Da jeg testet var jeg i uke 3 begge gangene.

Anonymous poster hash: e3de1...b5f

Skrevet

Jeg opplevde også å bli kjempe kvalm de gangene jeg trodde at jeg var gravid. Utrolig hva det psykiske har å si. Men selvfølgelig kan det hende, men mener jeg leste at de fleste opplever kvalme fra uke 5-6, men det varierer vel mye fra person til person. 

Skrevet

tror ikke man kan få symptomer før egget har festet seg, dvs en snau uke etter befruktning. Det er først da kroppen "skjønner" at den er gravid. Kan jo være psykisk, eller dårlig mat? Men man vet jo aldri ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...