Gå til innhold

Til gutter og menn:Er dette en egenskap dere liker?

Fremhevede innlegg

Gjest Spiderman
Skrevet (endret)

Dette er egenskaper jeg liker.

Så lenge  man ikke krysser grensen til å bli en snill og omsorgsfull morsfigur. Trengs ikke, turn off og dealbreaker.

Endret av Plaskebrus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Mynona, mod.

Skrevet

Ja, det er nesten litt essensielt at hun er omsorgsfull. Kunne ikke vært sammen med dama mi hvis hun ikke var det.

• 4 uker senere...
Skrevet

Omsorgsfull og liker å hjelpe folk...

Er det noe dere ønsker dere hos en kjæreste?

Anonymous poster hash: 50d8f...e8a

Så ABSOLUTT. En slik egenskap, dersom den er reell, er noe alle mennesker søker i andre,men for seg selv først og fremst. Handler litt om det å være en "giver". En jente som kan yte omsorg/hjelp overfor andre mennesker(ikke bare overfor familie og venner) er et tegn på kvinne syns jeg. Mer omsorgsfulle og følelsemessig balanserte blir jenter når de er kommet i midten av 30-årene ifølge forskning, ergo blitt kvinner.

Anonymkode: ec7be...b14

Skrevet

Egenskapene i seg selv er ikke negative, men for min del betyr det lite hva folk sier og desto mer hva de viser gjennom handling. Derfor er dette egenskaper jeg heller hadde ønsket å finne ut av gjennom å tilbringe tid med noen enn å høre det fra dem i forkant.

Om noen følte behov for å i en datingsituasjon si at de er omsorgsfulle og likte å hjelpe folk, så ville jeg muligens ha satt spørsmålstegn ved hvorfor de trakk frem akkurat dette. I så fall ville jeg ha tatt det som et tegn på at de kanskje var på utkikk etter noen å «dulle med», og det ser jeg ikke nødvendigvis på som positivt.

Skrevet

Personlig nei. Jeg liker mer kyniske mennesker sånn som meg sjæl. Jeg hyller ikke flyktninger på Facebook, jeg serverer ikke suppe til uteliggere på julaften. Flott at noen gidder å styre med det der, men personlig syns jeg ofte det har en eim av egoisme og selvhevdelse.

En gammal krok på 60 som bruker sin pensjonisttilværelse på å hjelpe de vanskeligstilte i samfunnet syns jeg er kult. Hun viser seg ikke frem på Facebook og skryter ikke av det til vennene sine. En irriterende selvgod besserwisserkjerring på 21 år som skal reise til Afrika for å redde fattige barn formelig spyr jeg av. Jeg kan ikke utstå dem! Rottefolk. Selvsagt er de gjerne "personlig kristne" i tillegg. Jeg kjenner jeg blir kvalm.

I utgangspunktet har jeg dyp mistro til menneskeheten, og da spesielt folk som påstår at de elsker den. Er man en sann altruist vinner du min respekt. Problemet med disse "hei, jeg er 21 år og liker å hjelpe andre" er at de ofte gjør det av ren egoisme. Det er et statusspill akkurat som alle andre ting. Det kunne like gjerne vært dyre vesker - det er ikke ektefølt. Man kan gjerne si at det er trist dersom man virkelig faktisk liker å hjelpe andre. Problemet er at det er så mange som seiler under falskt flagg der ute at hele konseptet har blitt kvalmende. 

Konklusjon: Turn off.

:pls: Word...

Jeg blar forbi alle profiler der folk reklamerer med kvaliteter som snill, omsorgsfull, selvoppofrende etc.. 

Man finner jo uansett fort ut om det faktisk stemmer at personen faktisk har ekte omsorg, eller om de bare er ute etter å fronte egoet sitt. I så fall ville jeg blitt mer imponert over en mann som hjelper dyr, siden dyr (spesielt ville dyr) ikke øser ut lovord og poster takkebrev på Facebook

Skrevet

Så definitivt! Det er en av tingene som jeg ser etter. 

I år går alle julegave-pengene mine til Kirkens Bymisjon, WWF og NOAH. Det er viktig for meg at hun og har samme fokuset om å hjelpe andre. Vi har det så godt her til lands at vi ikke skjønner det selv. En annen ting er at penger ikke nødvendigvis gjør en lykkelig. Jeg finner ofte mer glede i å klare meg med det jeg har, i stedet for å kjøpe nytt. 

Skrevet

Absolutt turn on. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...