AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Omsorgsfull og liker å hjelpe folk... Er det noe dere ønsker dere hos en kjæreste? Anonymous poster hash: 50d8f...e8a
Gjest Franke Ann Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Jo da, men kanskje ikke noen som beskriver seg selv på den måten. Det er for selvsagt til at man behøver å lage så mye halloi rundt det. Blir litt som å skryte av at man aldri har sittet i fengsel. Til syvende og sist er det jo også bare en form for selvbekreftelse å like å hjelpe andre, og ikke noe som gjør en til en unormalt altruistisk person. Hadde nok styrt unna dersom jeg så noen beskrive seg selv på den måten f.eks. i en nettprofil.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Jo da, men kanskje ikke noen som beskriver seg selv på den måten. Det er for selvsagt til at man behøver å lage så mye halloi rundt det. Blir litt som å skryte av at man aldri har sittet i fengsel. Til syvende og sist er det jo også bare en form for selvbekreftelse å like å hjelpe andre, og ikke noe som gjør en til en unormalt altruistisk person. Hadde nok styrt unna dersom jeg så noen beskrive seg selv på den måten f.eks. i en nettprofil. Helt enig! Du hadde forøvrig et helt fantastisk bilde av kattepusa der...my god! Anonymous poster hash: 2c80b...126
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 Omsorgsfull og liker å hjelpe folk... Er det noe dere ønsker dere hos en kjæreste? Anonymous poster hash: 50d8f...e8a Det er jo så selvfølgelig at det blir komisk... Anonymous poster hash: 2c80b...126 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Om du beskrev deg slik, feks i en profil på nettet, ville jeg nok antatt at du var en litt beskjeden, tafatt og pregløs person. Muligens også dumsnill.Anonymous poster hash: d3f34...e57 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 Om du beskrev deg slik, feks i en profil på nettet, ville jeg nok antatt at du var en litt beskjeden, tafatt og pregløs person. Muligens også dumsnill.Anonymous poster hash: d3f34...e57 Jeg skriver det ikke i selve profilen men nevner det i løpet av samtalene når jeg blir kjent med noen, og de ber meg beskrive meg selv.Er ikke dumsnill,tafatt eller pregløs. Anonymous poster hash: 50d8f...e8a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 Jo da, men kanskje ikke noen som beskriver seg selv på den måten. +1 Det handler mye om moral og empati og mennesker som er empatiske og omsorgsfulle pleier sjelden å trekke det frem ved seg selv - de har rett og slett et visst syn på medmenneskelighet og for dem er jo slik de er 'normen'. På samme måte som at kyniske mennesker tenker at de fleste er som dem om de er helt oppriktige. Hvis noen trekker frem at de er omsorgsfulle vil jeg ofte tenke enten a) de liker oppmerksomheten ved å hjelpe andre og er litt selvoppofrende, eller b) de har veldig få ting å trekke frem ved seg selv og nevner hvor snille de er, selv om de egentlig ikke er snillere enn folk flest. Anonymous poster hash: e6d6b...9b7
Summers Skrevet 1. oktober 2015 #9 Skrevet 1. oktober 2015 (endret) En av egenskapene jeg liker aller best. Synes absolutt ikke det er en egenskap alle har. Man må selvsagt oppfattes som omsorgsfull, det holder ikke at en selv mener det. Synes også man må være omsorgsfull for en videre krets og ikke bare de man ønsker å få noe igjen av(f.eks bli likt). Jeg blir ikke like imponert om jenta bare er omsorgsfull mot kjæresten sin samtidig som hun er kald mot bekjente. Endret 1. oktober 2015 av Summers 1
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 1. oktober 2015 #10 Skrevet 1. oktober 2015 Hadde hvert rart om gutter/menn ikke hadde likt den egenskapen vel?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #11 Skrevet 1. oktober 2015 Det at noen må erkjenne kvaliteter som de fleste tar for gitt, ser jeg ikke på som noe positivt. For det første, hvem i huleste kommer til å si at de er onde uansett?? For det andre, hvis det å være snill er en av dine største (eneste) kvaliteter, så får jeg raskt en mistanke om at noe ikke stemmer helt bak "veggen av snillhet" du legger opp.Anonymous poster hash: ec806...c23
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #13 Skrevet 1. oktober 2015 Jo da, men kanskje ikke noen som beskriver seg selv på den måten. Det er for selvsagt til at man behøver å lage så mye halloi rundt det. Blir litt som å skryte av at man aldri har sittet i fengsel. Til syvende og sist er det jo også bare en form for selvbekreftelse å like å hjelpe andre, og ikke noe som gjør en til en unormalt altruistisk person. Hadde nok styrt unna dersom jeg så noen beskrive seg selv på den måten f.eks. i en nettprofil. +1 Det handler mye om moral og empati og mennesker som er empatiske og omsorgsfulle pleier sjelden å trekke det frem ved seg selv - de har rett og slett et visst syn på medmenneskelighet og for dem er jo slik de er 'normen'. På samme måte som at kyniske mennesker tenker at de fleste er som dem om de er helt oppriktige. Hvis noen trekker frem at de er omsorgsfulle vil jeg ofte tenke enten a) de liker oppmerksomheten ved å hjelpe andre og er litt selvoppofrende, eller b) de har veldig få ting å trekke frem ved seg selv og nevner hvor snille de er, selv om de egentlig ikke er snillere enn folk flest. Anonymous poster hash: e6d6b...9b7 Det at noen må erkjenne kvaliteter som de fleste tar for gitt, ser jeg ikke på som noe positivt. For det første, hvem i huleste kommer til å si at de er onde uansett?? For det andre, hvis det å være snill er en av dine største (eneste) kvaliteter, så får jeg raskt en mistanke om at noe ikke stemmer helt bak "veggen av snillhet" du legger opp.Anonymous poster hash: ec806...c23 Nå tenkte jeg altså på å om det er positivt å inneha disse egenskapene - ikke på om det å fly rundt å proklamere at man er slik. Det gjør jeg ikke. Anonymous poster hash: 50d8f...e8a 2
Sandie Skrevet 1. oktober 2015 #14 Skrevet 1. oktober 2015 Omsorgsfull og liker å hjelpe folk... Er det noe dere ønsker dere hos en kjæreste? Anonymous poster hash: 50d8f...e8a Både kvinner og menn ønsker vel det.
Teethgrinding Skrevet 2. oktober 2015 #15 Skrevet 2. oktober 2015 Personlig nei. Jeg liker mer kyniske mennesker sånn som meg sjæl. Jeg hyller ikke flyktninger på Facebook, jeg serverer ikke suppe til uteliggere på julaften. Flott at noen gidder å styre med det der, men personlig syns jeg ofte det har en eim av egoisme og selvhevdelse. En gammal krok på 60 som bruker sin pensjonisttilværelse på å hjelpe de vanskeligstilte i samfunnet syns jeg er kult. Hun viser seg ikke frem på Facebook og skryter ikke av det til vennene sine. En irriterende selvgod besserwisserkjerring på 21 år som skal reise til Afrika for å redde fattige barn formelig spyr jeg av. Jeg kan ikke utstå dem! Rottefolk. Selvsagt er de gjerne "personlig kristne" i tillegg. Jeg kjenner jeg blir kvalm. I utgangspunktet har jeg dyp mistro til menneskeheten, og da spesielt folk som påstår at de elsker den. Er man en sann altruist vinner du min respekt. Problemet med disse "hei, jeg er 21 år og liker å hjelpe andre" er at de ofte gjør det av ren egoisme. Det er et statusspill akkurat som alle andre ting. Det kunne like gjerne vært dyre vesker - det er ikke ektefølt. Man kan gjerne si at det er trist dersom man virkelig faktisk liker å hjelpe andre. Problemet er at det er så mange som seiler under falskt flagg der ute at hele konseptet har blitt kvalmende. Konklusjon: Turn off. 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #16 Skrevet 2. oktober 2015 Personlig nei. Jeg liker mer kyniske mennesker sånn som meg sjæl. Jeg hyller ikke flyktninger på Facebook, jeg serverer ikke suppe til uteliggere på julaften. Flott at noen gidder å styre med det der, men personlig syns jeg ofte det har en eim av egoisme og selvhevdelse. En gammal krok på 60 som bruker sin pensjonisttilværelse på å hjelpe de vanskeligstilte i samfunnet syns jeg er kult. Hun viser seg ikke frem på Facebook og skryter ikke av det til vennene sine. En irriterende selvgod besserwisserkjerring på 21 år som skal reise til Afrika for å redde fattige barn formelig spyr jeg av. Jeg kan ikke utstå dem! Rottefolk. Selvsagt er de gjerne "personlig kristne" i tillegg. Jeg kjenner jeg blir kvalm. I utgangspunktet har jeg dyp mistro til menneskeheten, og da spesielt folk som påstår at de elsker den. Er man en sann altruist vinner du min respekt. Problemet med disse "hei, jeg er 21 år og liker å hjelpe andre" er at de ofte gjør det av ren egoisme. Det er et statusspill akkurat som alle andre ting. Det kunne like gjerne vært dyre vesker - det er ikke ektefølt. Man kan gjerne si at det er trist dersom man virkelig faktisk liker å hjelpe andre. Problemet er at det er så mange som seiler under falskt flagg der ute at hele konseptet har blitt kvalmende. Konklusjon: Turn off. Dette er langt unna min personlighet da.Enig i det med at snillhet er et statusspill for enkelte.Jeg er ikke en del av det nei.Det er kollegaer og venner som beskriver meg som snill.Har aldri gått rundt å tenkt "åååå jeg er så snill". Anonymous poster hash: 50d8f...e8a
Gjest Skrevet 2. oktober 2015 #17 Skrevet 2. oktober 2015 Personlig nei. Jeg liker mer kyniske mennesker sånn som meg sjæl. Jeg hyller ikke flyktninger på Facebook, jeg serverer ikke suppe til uteliggere på julaften. Flott at noen gidder å styre med det der, men personlig syns jeg ofte det har en eim av egoisme og selvhevdelse. En gammal krok på 60 som bruker sin pensjonisttilværelse på å hjelpe de vanskeligstilte i samfunnet syns jeg er kult. Hun viser seg ikke frem på Facebook og skryter ikke av det til vennene sine. En irriterende selvgod besserwisserkjerring på 21 år som skal reise til Afrika for å redde fattige barn formelig spyr jeg av. Jeg kan ikke utstå dem! Rottefolk. Selvsagt er de gjerne "personlig kristne" i tillegg. Jeg kjenner jeg blir kvalm. I utgangspunktet har jeg dyp mistro til menneskeheten, og da spesielt folk som påstår at de elsker den. Er man en sann altruist vinner du min respekt. Problemet med disse "hei, jeg er 21 år og liker å hjelpe andre" er at de ofte gjør det av ren egoisme. Det er et statusspill akkurat som alle andre ting. Det kunne like gjerne vært dyre vesker - det er ikke ektefølt. Man kan gjerne si at det er trist dersom man virkelig faktisk liker å hjelpe andre. Problemet er at det er så mange som seiler under falskt flagg der ute at hele konseptet har blitt kvalmende. Konklusjon: Turn off. Enig i dette egentlig. Vet om mange som har dratt til f.eks. Afrika eller Peru og poster hundrevis av bilder på facebook men som er ufyselige mennesker i virkeligheten. Er man empatisk og omsorgfull ser man det gjennom å bli kjent med dem, ikke ved å bli fortalt det 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #18 Skrevet 2. oktober 2015 Altså....... Bør ikke ALLE mennesker være omsorgsfulle og like å hjelpe andre, da? For meg er det ihvertfall en selvfølge at folk innehar som "egenskap", det er en del av det å være menneske. Er man ikke det så er man en ego fjott som kan holde seg unna mitt liv ihvertfall. Anonymous poster hash: 225ff...06f 1
Gjest Skrevet 2. oktober 2015 #19 Skrevet 2. oktober 2015 Nå er det jo forskjellige grader av "liker å hjelpe folk". Arcuturus er kanskje noe generaliserende i sin tolkning der oppe. Jeg tror definitivt det går an å være hjelpsom, og omsorgsfull på en slik måte at man ikke bresker av seg meg bilder og videsnutter på facebook, der man sitter å fôrer blinde barn i Afrika på risgrøt. Bare for å glede seg til å komme hjem til applaus fra kjente og ukjente. Og forhåpentligvis et oppslag i VG også. Men normalt omtenksom, og snill mot andre er forsåvidt et pluss i min bok - så lenge det ikke går over styr. Selv er jeg veldig egoistisk, og hadde mislikt sterkt dersom du valgte bort lørdagskveld eller lørdagskveld med meg, bare fordi du skulle servere suppe til narkomane uteliggere på Frelsesarméen. 1
Sandie Skrevet 2. oktober 2015 #20 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg kom en gang i kontakt med en fyr på nettet som beskrev seg selv som "En snill og grei gutt".Han viste seg å være alt annet enn snill da jeg etter noen dates ga beskjed at jeg ikke ville treffe ham mer. Han mente visst at jeg skyldte han et forhold,for han var jo så snilll...og han prøvde å gi meg dårlig samvittighet uten noe grunn. Så ja,den type snillhet - der man i det skjulte forventer noe i retur,og at folk skal stå i evig takknemmelighetsgjeld til deg er ikke bra.Men de menneskene som holder på sånn er jo alt annet enn snille da. Har selv skrevet i en profiltekst en gang,at folk ofte beskriver meg som snill og blid.Ser ikke noe galt i å nevne det i en setning men utbroderer ingenting mer enn det.Så kan folk heller gjøre seg opp sin egen mening om meg når vi blir kjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå