Gå til innhold

Kamera på registreringsskiltet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så denne i dag, er det et kamera montert på registreringsskiltet?:

Kan det være lov? Ironien er at denne bilen kjørte så vinglete, at jeg holdt meg langt bak ham utenom trafikklysene. Var stadig bort i motgående kjørefelt.



Anonymous poster hash: c3571...709

 

 

Bildet fjernet, da det viser et identifiserende bilskilt.

Tekola, admin.

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dashbordkamera sikkert. Har slik jeg også. Foran og bak. Tar opp og lagrer i 48 timer, i tilfelle jeg möter på noen idioter



Anonymous poster hash: 92698...bbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dashbordkamera sikkert. Har slik jeg også. Foran og bak. Tar opp og lagrer i 48 timer, i tilfelle jeg möter på noen idioter

Anonymous poster hash: 92698...bbf

 

 

Tror også det er det. Vi har det i bilene på jobb, man vet jo aldri hvem man møter i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Ser ikke hvorfor det ikke skulle vært lov

Har selv dashcam foran, men ikke bak. Har ryggekamera bak som jeg kan skru på selv om jeg ikke rygger, men da seff kngen oppraksfunksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privatsfæretematikken er én ting, men det å delvis dekke til registreringsnummeret kan ikke være lov.

Anonymous poster hash: c3571...709

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Hello Kitte

Privatsfæretematikken er én ting, men det å delvis dekke til registreringsnummeret kan ikke være lov.

Anonymous poster hash: c3571...709

Den er jeg enig i

Syns forresten det ikke er særlig snilt av TS å legge ut bilde av nummerskiltet og andre kjennemerker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen sier i tråden er det nok et ryggekamera, men også ulovlig plassert pga skiltet.

Anonymous poster hash: 60348...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her - det er ikke snilt å vise frem så mye informasjon, nei, og jeg ville vanligvis ikke ha gjort det. Men noen som filmer stiller jo litt svakt med ønske om privatliv...

Anonymous poster hash: c3571...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

TS her - det er ikke snilt å vise frem så mye informasjon, nei, og jeg ville vanligvis ikke ha gjort det. Men noen som filmer stiller jo litt svakt med ønske om privatliv...

Anonymous poster hash: c3571...709

Det spiller da ingen rolle.

Selv om han bruker dashcam eller ryggekamera, så gir ikke det deg retten til å henge ut et firma/en person på den måten

Du vet ikke engang om det er et kamera eller om du i det hele tatt blir filmet, og likevel så føler du at du er hevet over all lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er hevet over all lov. Jeg står ved at filmer man, må man tåle å bli filmet.

Anonymous poster hash: c3571...709

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett ryggekamera fra Biltema, har det selv. Helt lovlig å bruke. Det tar ikke opp film, og skrur seg bare på når man rygger. Litt uheldig plassering kanskje men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Ingen er hevet over all lov. Jeg står ved at filmer man, må man tåle å bli filmet.

Anonymous poster hash: c3571...709

Men du VET jo ikke om du blir filmet! Er du helt blåst?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså jeg lar meg ikke dra ned på dette nivået med fornærmelser og sinne. Prøv å ta inn andres synspunkter også.

1) Fornærmede har her anledning til å se og ta stilling til:

2) Elendig kjøring (skriving av SMS bak rattet er veldig sannsynlig)

3) Potensiell problematisk filming

4) Montering av kamera på et sted som nærmest garanterer forelegg.

Uten identifikasjon hadde disse mulighetene forsvunnet. Det går selvsagt an å se på det annerledes, men jeg har ikke valgt å gjøre det.

Anonymous poster hash: c3571...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...