AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 jeg har et lite firkantet kjøkken i forhold til dagens standard. Det er ikke åpen løsning og jeg vil heller ikke rive veggen til stua. Nå har vi kjøkkenbord til fem personer,(tre barn i huset) og jeg tenker å kaste ut dette. Vil ha spisebord rett på utsiden av kjøkkenet istedenfor. Spisebordet blir jo ellers aldri brukt unntagen høytider. Skal jeg satse på mere L- formet kjøkkeninnredning og få "god" gulvplass? Eller en liten Kjøkkenøy med to sitteplasser og liten gulvplass. Det blir trangt rundt øya i tilfelle. Er det noen med erfaringer på å kutte spiseplass helt på et innelukket kjøkken? Hva synes dere?Anonymous poster hash: c8109...4a0 Anonymous poster hash: c8109...4a0
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg ville ikke hatt øy hvis det blir trangt. Mine foreldre har kjøkken uten spiseplass. Det er ikke noe problem. De har spisebord i stuen, rett utenfor kjøkkendøren. Jeg har også flere venner uten noe plass å sitte på kjøkkenet. Hos ett vennepar må de ut i gangen, og gjennom hele stuen for å komme til spisebordet. Jeg synes det virker upraktisk å måtte gå så langt for å dekke bordet hver gang man skal spise middag. De spiser i sofaen foran tv'en nå (de har ikke barn ennå). Jeg har også andre venner som har spisebord i stuen rett utenfor kjøkkendøren-løsningen, og som synes det fungerer ypperlig. Anonymous poster hash: 8a9ce...690
Gjest Tekola Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 Vi har et lite kjøkken og spiseplass rett utenfor døråpningen. Jeg er vokst opp med spisebord på kjøkkenet, men ble raskt vant med løsningen vi har nå Heller litt bedre plass på kjøkkenet, tror ikke jeg ville hatt kjøkkenøy med spiseplass i ditt tilfelle. Kjøkkenøy som ekstra skapplass/arbeidsbord kanskje, men så lenge det ikke er alt for "langt" til spisebordet ellers ville jeg ikke strevd med å få plass på kjøkkenet
Jeane Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Har kjøkken uten spiseplass, synes det er veldig praktisk. Mye koseligere å spise i stua, også får kjøkkenet være en arbeidsplass. Jeg ville ikke lagd mini-spiseplass på kjøkkenet. Enten ville jeg hatt det åpent, eller lagt inn mer oppbevaring (for det kan man aldri få nok av på kjøkkenet). Jeg fikk det mye bedre i mitt eget hjem etter jeg ga slipp på de tradisjonelle tankene om hvordan at hjem skal se ut, og hva et hjem skal ha. Å ha to spiseplasser synes jeg er bortkastet, spesielt når man har liten plass. Sånn bortsett fra plassen så synes jeg største fordelen er å slippe å se kasserollene og rot fra matlagingen mens jeg spiser. Jeg rydder etter jeg har spist, ikke før, så for min del fører spisebord i stua til at jeg slapper bedre av mens jeg spiser. 2
melatonin Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 Ser ikke noe problem i at kjøkkenet er uten spiseplass. vil heller ha et romslig og funksjonelt kjøkken.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg har spisestue i tilknytning til kjøkkenet. Derfor valgte jeg å ikke ha kjøkkenbord. Det er mye hyggeligere å spise i en ryddig spisestue enn på et rotete kjøkken. Anonymous poster hash: edf94...ce2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå