Gå til innhold

Kjøkken uten spiseplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har et lite firkantet kjøkken i forhold til dagens standard. Det er ikke åpen løsning og jeg vil heller ikke rive veggen til stua.

Nå har vi kjøkkenbord til fem personer,(tre barn i huset) og jeg tenker å kaste ut dette. Vil ha spisebord rett på utsiden av kjøkkenet istedenfor. Spisebordet blir jo ellers aldri brukt unntagen høytider.

Skal jeg satse på mere L- formet kjøkkeninnredning og få "god" gulvplass? Eller en liten Kjøkkenøy med to sitteplasser og liten gulvplass. Det blir trangt rundt øya i tilfelle.

Er det noen med erfaringer på å kutte spiseplass helt på et innelukket kjøkken? Hva synes dere?

Anonymous poster hash: c8109...4a0

Anonymous poster hash: c8109...4a0

Skrevet

Jeg ville ikke hatt øy hvis det blir trangt. 

Mine foreldre har kjøkken uten spiseplass. Det er ikke noe problem. De har spisebord i stuen, rett utenfor kjøkkendøren. 

Jeg har også flere venner uten noe plass å sitte på kjøkkenet. Hos ett vennepar må de ut i gangen, og gjennom hele stuen for å komme til spisebordet. Jeg synes det virker upraktisk å måtte gå så langt for å dekke bordet hver gang man skal spise middag. De spiser i sofaen foran tv'en nå (de har ikke barn ennå). 

Jeg har også andre venner som har spisebord i stuen rett utenfor kjøkkendøren-løsningen, og som synes det fungerer ypperlig. 

Anonymous poster hash: 8a9ce...690
Skrevet

Vi har et lite kjøkken og spiseplass rett utenfor døråpningen. Jeg er vokst opp med spisebord på kjøkkenet, men ble raskt vant med løsningen vi har nå :) Heller litt bedre plass på kjøkkenet, tror ikke jeg ville hatt kjøkkenøy med spiseplass i ditt tilfelle. Kjøkkenøy som ekstra skapplass/arbeidsbord kanskje, men så lenge det ikke er alt for "langt" til spisebordet ellers ville jeg ikke strevd med å få plass på kjøkkenet :)

Skrevet

Har kjøkken uten spiseplass, synes det er veldig praktisk. Mye koseligere å spise i stua, også får kjøkkenet være en arbeidsplass. Jeg ville ikke lagd mini-spiseplass på kjøkkenet. Enten ville jeg hatt det åpent, eller lagt inn mer oppbevaring (for det kan man aldri få nok av på kjøkkenet).

Jeg fikk det mye bedre i mitt eget hjem etter jeg ga slipp på de tradisjonelle tankene om hvordan at hjem skal se ut, og hva et hjem skal ha. Å ha to spiseplasser synes jeg er bortkastet, spesielt når man har liten plass.

Sånn bortsett fra plassen så synes jeg største fordelen er å slippe å se kasserollene og rot fra matlagingen mens jeg spiser. Jeg rydder etter jeg har spist, ikke før, så for min del fører spisebord i stua til at jeg slapper bedre av mens jeg spiser.

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke noe problem i at kjøkkenet er uten spiseplass. vil heller ha et romslig og funksjonelt kjøkken.

Skrevet

Jeg har spisestue i tilknytning til kjøkkenet. Derfor valgte jeg å ikke ha kjøkkenbord. Det er mye hyggeligere å spise i en ryddig spisestue enn på et rotete kjøkken. 

Anonymous poster hash: edf94...ce2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...