Gå til innhold

Kalender til egne barn, og stebarn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff, nå føler jeg meg fæl som stemor. Jeg har laget kalender til stebarna i 5 år + mitt eget barn i 1 år, men i år orker jeg ikke. Har termin i november og orker så vidt å lage kalender til mitt eget barn. Startet i august slik at det ikke skulle bli for mye for meg (prolaps, bekkenløsning - går på krykker, hodepine, kvalme/oppkast, konstant utslitt). Sa til far at han måtte ordne til stebarna selv for jeg klarer nesten ikke å bevege meg. Yngste hans er 15 år, så vet ikke om det er helt nødvendig..? Hva tenker dere? Fysj, nå fikk jeg veldig dårlig samvittighet. Tror ikke far har begynt enda.

Anonymous poster hash: 61d6d...1f6

Her i huset har vi gitt adventsgaver når de har blitt litt større. Her er det bare gutter da, så etter de slutter å leke, så gikk vi over til det.

Anonymous poster hash: 253d9...e4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lager kalender til alle barna, både felles barn og stebarn. Stebarn får de dagene hun er hos oss, annenhver uke. Hun får dobbelt opp i og med at mor lager kalender til henne også. Hun vet å irritere småsøsknene med sine "ekstra" gaver. Men noen fordeler har man vel som skilsmissebarn :)

Anonymous poster hash: e8035...3b9

• Liker 1
Skrevet

Det burde ikke vært noe problem for deg å ordne med pakker til stebarna samtidig som du ordner til ditt eget? Om du kjøper en eller tre i samme slengen mener jeg, siden du allerede begynte i august.. Mye kan og bestilles på nett i disse dager, og å pakke inn pakker klarer man selv med bekkenløsning og prolaps (ja, jeg har hatt begge deler samtidig selv)....far kan vel også pakke inn.

Av erfaring så vet jeg at mannfolk stinker når det kommer til planlegging.

Og ja: 15-åringen bør også få kalender.

Flax-kalender er ikke det samme som hjemmelaget. En hjemmelaget er mye mere spennende og viser omtanke enn noe man får kjøpt i siste liten på butikken. Men, det ville vært litt kult om 15-åringen slo til og vant en haug med penger! 25 000 eller noe sånt :)

Anonymous poster hash: 57c0a...d1c

Er litt forskjell når mitt barn er 11 år mindre enn hans yngste. Da kan jeg ikke bare røske med meg det samme på butikken. Hehe, men har kjøpt mye på nett, ja, fordi jeg ikke orker å gå i butikker.

Mitt barn får omtrent bare ting han trenger, som sokker, skjerf, lue, sengetøy osv. Har et par tegnesaker og aktivitetsting inni der også, men ingen leker eller noe fancysmancy. Barnet mitt blir veldig glad for alt han får. Han får INGENTING annet enn til bursdag, jul og kalender. Har ikke pakket det inn en gang fordi jeg ikke orker. Får eventuelt spørre far og mor om de kan ordne det sammen til sine barn. Er midt i barnebursdags-planlegging i tillegg, så tanken på å ordne enda mer ting blir jeg sliten av.. Ellers får jeg heller spare alt jeg har kjøpt og gi bort i gaver.

Anonymous poster hash: 61d6d...1f6

Skrevet

Etter mitt syn er faren til ungene er dust hvis han ikke klarer å ordne opp i dette! Makan, du har elendig helse men har klart å ordne kalender til ett barn - ergo gjort jobben lettere for far som kun trenger å fikse kalender for de to andre. Men er ditt barn i barneskolealder og hans barn store? Når stopper kalendergaver? Etter at barna har hatt stemmerett i tre år og kommer inn på nattklubb??? Egentlig noe tull dsse gavene som skal drysse i hele desember.

Anonymous poster hash: 05308...940

Husker mamma sendte pakkekalender (var ikke dyre ting, altså) til meg da jeg var student :D Det varmet virkelig :) Selv om jeg var myndig :)

Anonymous poster hash: c1a60...399

Skrevet

Husker mamma sendte pakkekalender (var ikke dyre ting, altså) til meg da jeg var student :D Det varmet virkelig :) Selv om jeg var myndig :)

Det husker jeg moren min gjorde første året da jeg flyttet hjemmefra også, kjempekoselig :) Hadde/har (døtrene mine bruker den nå) en kalender som farmoren min broderte til meg da jeg var lita. Ah, barndomsminner  :hjerte:

Skrevet

Her har både min datter og mine stebarn fått for de dagene de har vært her. De første årene fikk de egne kalendere som hang på rommene, men de siste to årene har jeg hengt opp i trappa for de dagene det er unger her. Og som stemor, bare gjør det du, det er sjelden far bryr seg noe særlig om slike ting. (min erfaring)

Anonymous poster hash: 84711...515

Min erfaring er at en far ordner kalender hvis barnets mor instruerer ham.

Er faren helt blåst? Han må da klare å ordne så enkle ting?

Anonymous poster hash: 7e9a5...66f

Skrevet

Barnets mor eller far bør klare å fikse noe! 👍😄

Anonymous poster hash: 7e9a5...66f

Skrevet

Jeg lager ikke kalendergaver til stebarna mine. Det er deres skyld da de sier at de SKAL ha for alle dager, selv de dagene de ikke er hos oss.. Fikk dessverre ikke mersmak av det..

Anonymous poster hash: 51456...b79
Skrevet

Jeg lager ikke kalendergaver til stebarna mine. Det er deres skyld da de sier at de SKAL ha for alle dager, selv de dagene de ikke er hos oss.. Fikk dessverre ikke mersmak av det..

Anonymous poster hash: 51456...b79

Da er det foreldrene sin skyld..ikke barna sin skyld at foreldrene har gjort dem usmakelig og bortskjemte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...