AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 Med fare for å bli utskjelt spør jeg rett og slett fordi jeg ikke vet, er usikker. Lurer på om jeg skal lage kalendergaver til mine barn, de er hos meg hele tiden. Så er det barnet til min samboer, hun er her 5 dager annen hver uke. Jeg tenker at hennes mor ordner kalendergaver til henne, som hun har hos sin mor. Skal jeg da lage en hos oss til henne? Eller kjøpe en vanlig kalender? Anonymous poster hash: 12a68...d84
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #2 Skrevet 30. september 2015 Jeg ville ha laget gaver for de dagene hun er hos dere.... Anonymous poster hash: ad9b8...1f9 17
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #3 Skrevet 30. september 2015 Med fare for å bli utskjelt spør jeg rett og slett fordi jeg ikke vet, er usikker. Lurer på om jeg skal lage kalendergaver til mine barn, de er hos meg hele tiden. Så er det barnet til min samboer, hun er her 5 dager annen hver uke. Jeg tenker at hennes mor ordner kalendergaver til henne, som hun har hos sin mor. Skal jeg da lage en hos oss til henne? Eller kjøpe en vanlig kalender? Anonymous poster hash: 12a68...d84 Jeg ville ha tenkt at det var helt naturlig at barnets far og mor sørget for dette. Hvis ikke de sier noe kan jo du minne de om at det snart er kalendertid og at mors og fars barn må få en kalender hos sin far også!Anonymous poster hash: 7e9a5...66f 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #4 Skrevet 30. september 2015 Jeg ville ha laget gaver for de dagene hun er hos dere.... Anonymous poster hash: ad9b8...1f9 Det var en god ide. Takk TsAnonymous poster hash: 12a68...d84 3
skruf Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 Datteren min er til faren annenhver uke, og hun har også søsken i hvert hjem. Vi har gjort det sånn at de ukene hun er hjemme så har hun kalendergave her som henger sammen med søsteren sin og likedan når hun er til faren. Altså som en nevnte tidligere i tråden, en pakke for hver dag hun er hjemme. 3
Gjest Marillia Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg ville ha laget gaver for de dagene hun er hos dere.... Anonymous poster hash: ad9b8...1f9 Signerer denne
peppermyntete Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 Absolutt enig med at hun bør få gaver de dagene hun er hos dere! Tenk så trist det hadde blitt når søsknene åpner pakker og hun ikke får noe! 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 Her har både min datter og mine stebarn fått for de dagene de har vært her. De første årene fikk de egne kalendere som hang på rommene, men de siste to årene har jeg hengt opp i trappa for de dagene det er unger her. Og som stemor, bare gjør det du, det er sjelden far bryr seg noe særlig om slike ting. (min erfaring) Anonymous poster hash: 84711...515 3
minister-mio Skrevet 1. oktober 2015 #9 Skrevet 1. oktober 2015 Hos oss er får det barnet som er her 50% gaver på kalenderen de dagene hun er her. Hun får forøvrig gaver på kalenderen hos moren også når hun er der.
Maiava88 Skrevet 1. oktober 2015 #10 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg lager en fullstendig kalender til jenta mi, og sender med de pakkene som skal åpnes de dagene hun er hos far med henne. (Fordi jeg vet at far ikke kommer til å lage noen kalender til henne) og så lager jeg kalender til stebarna de dagene de er hos oss. Har snakket med deres mor, og avtalt at hun holder dem med pakker de dagene de er hos henne, slik at ingen får dobbelt opp :-) 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #11 Skrevet 1. oktober 2015 Uff, nå føler jeg meg fæl som stemor. Jeg har laget kalender til stebarna i 5 år + mitt eget barn i 1 år, men i år orker jeg ikke. Har termin i november og orker så vidt å lage kalender til mitt eget barn. Startet i august slik at det ikke skulle bli for mye for meg (prolaps, bekkenløsning - går på krykker, hodepine, kvalme/oppkast, konstant utslitt). Sa til far at han måtte ordne til stebarna selv for jeg klarer nesten ikke å bevege meg. Yngste hans er 15 år, så vet ikke om det er helt nødvendig..? Hva tenker dere? Fysj, nå fikk jeg veldig dårlig samvittighet. Tror ikke far har begynt enda. Anonymous poster hash: 61d6d...1f6
Rosa Sitron Skrevet 1. oktober 2015 #12 Skrevet 1. oktober 2015 Uff, nå føler jeg meg fæl som stemor. Jeg har laget kalender til stebarna i 5 år + mitt eget barn i 1 år, men i år orker jeg ikke. Har termin i november og orker så vidt å lage kalender til mitt eget barn. Startet i august slik at det ikke skulle bli for mye for meg (prolaps, bekkenløsning - går på krykker, hodepine, kvalme/oppkast, konstant utslitt). Sa til far at han måtte ordne til stebarna selv for jeg klarer nesten ikke å bevege meg. Yngste hans er 15 år, så vet ikke om det er helt nødvendig..? Hva tenker dere? Fysj, nå fikk jeg veldig dårlig samvittighet. Tror ikke far har begynt enda.Anonymous poster hash: 61d6d...1f6 Da burde du etter mitt syn ikke gi din en kalaender før du er sikker på at far har laget. Og ungen på 15 bør iallfall få, han er midt i alderen hvor han virkelig kan føle på det 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #13 Skrevet 1. oktober 2015 Min stemor lagde til alle barna (1 er hennes 3 er stebarn)gjennom hele oppveksten. Mamma har aldri laget det til oss. Anonymous poster hash: e5936...8d6 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #14 Skrevet 1. oktober 2015 Da burde du etter mitt syn ikke gi din en kalaender før du er sikker på at far har laget. Og ungen på 15 bør iallfall få, han er midt i alderen hvor han virkelig kan føle på det Takk for tilbakemld. Får pushe på far..! Evnt kan mitt barn få de ukene stebarna ikke er her, altså at de er hos mor? Eller blir det også dumt, kanskje? :/ uff, ikke lett dette... Anonymous poster hash: 61d6d...1f6
Gjest Klaveret Skrevet 1. oktober 2015 #15 Skrevet 1. oktober 2015 Takk for tilbakemld. Får pushe på far..! Evnt kan mitt barn få de ukene stebarna ikke er her, altså at de er hos mor? Eller blir det også dumt, kanskje? :/ uff, ikke lett dette...Anonymous poster hash: 61d6d...1f6 Hva med å kjøpe sjokoladekalendre i år da? Eller flax-kalender? Enkelt og greit.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #16 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg ville snakket med mor til jenten om dette. Hørt om hun har pakkekalender der, og om den evt kan tas med frem og tilbake, eller at mor står for pakkene da hun er hos henne, og så står dere for pakkene da hun er hos dere. Ellers får hun gjerne dobbelt opp de dagene hun er hos dere. De ekstra som dere lager + den komplette kalenderen som hun har hos sin mor. Jeg tenker at alle barna (dine og stebarn) skal ha en komplett kalender hver som er like kjekk. Anonymous poster hash: c1a60...399 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #17 Skrevet 1. oktober 2015 Hva med å kjøpe sjokoladekalendre i år da? Eller flax-kalender? Enkelt og greit. Begge deler får stebarna hos mor, så da blir det dobbelt opp med flax/sjoko. Mitt barn får ikke spise snop. Men får bare tvinge far til å ordne kalender til dem i år. Anonymous poster hash: 61d6d...1f6
Luckiness Skrevet 1. oktober 2015 #18 Skrevet 1. oktober 2015 Kan ikke faren hennes spørre moren hennes om hun får kalender? Om hun lager kalender så kan jo hun ta med sine gaver de dagene hun er hos dere. Eller så kan din samboer spørre moren om du skal ordne gaver de dagene hun er hos dere? Og får hun ikke kalender i det hele tatt hos moren, så ville jeg laget kalender for hele julen til henne.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #19 Skrevet 1. oktober 2015 Begge deler får stebarna hos mor, så da blir det dobbelt opp med flax/sjoko. Mitt barn får ikke spise snop. Men får bare tvinge far til å ordne kalender til dem i år.Anonymous poster hash: 61d6d...1f6 Det burde ikke vært noe problem for deg å ordne med pakker til stebarna samtidig som du ordner til ditt eget? Om du kjøper en eller tre i samme slengen mener jeg, siden du allerede begynte i august.. Mye kan og bestilles på nett i disse dager, og å pakke inn pakker klarer man selv med bekkenløsning og prolaps (ja, jeg har hatt begge deler samtidig selv)....far kan vel også pakke inn. Av erfaring så vet jeg at mannfolk stinker når det kommer til planlegging. Og ja: 15-åringen bør også få kalender. Flax-kalender er ikke det samme som hjemmelaget. En hjemmelaget er mye mere spennende og viser omtanke enn noe man får kjøpt i siste liten på butikken. Men, det ville vært litt kult om 15-åringen slo til og vant en haug med penger! 25 000 eller noe sånt Anonymous poster hash: 57c0a...d1c 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #20 Skrevet 1. oktober 2015 Uff, nå føler jeg meg fæl som stemor. Jeg har laget kalender til stebarna i 5 år + mitt eget barn i 1 år, men i år orker jeg ikke. Har termin i november og orker så vidt å lage kalender til mitt eget barn. Startet i august slik at det ikke skulle bli for mye for meg (prolaps, bekkenløsning - går på krykker, hodepine, kvalme/oppkast, konstant utslitt). Sa til far at han måtte ordne til stebarna selv for jeg klarer nesten ikke å bevege meg. Yngste hans er 15 år, så vet ikke om det er helt nødvendig..? Hva tenker dere? Fysj, nå fikk jeg veldig dårlig samvittighet. Tror ikke far har begynt enda. Anonymous poster hash: 61d6d...1f6 Etter mitt syn er faren til ungene er dust hvis han ikke klarer å ordne opp i dette! Makan, du har elendig helse men har klart å ordne kalender til ett barn - ergo gjort jobben lettere for far som kun trenger å fikse kalender for de to andre. Men er ditt barn i barneskolealder og hans barn store? Når stopper kalendergaver? Etter at barna har hatt stemmerett i tre år og kommer inn på nattklubb??? Egentlig noe tull dsse gavene som skal drysse i hele desember.Anonymous poster hash: 05308...940 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå