Gå til innhold

Strikke kluter og make-up pads

SiMa

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner et par som er veldig opptatt av dette, og gir det bort til alle hun kjenner,  og nå har hun tenkt å selge det. (Jeg vet ikke hvilken pris hun har tenkt å ta.)

Er det noen som har brukt hjemmestrikkede kluter/oppvaskkluter eller make-up pads. Det er visstnok både økonomisk, enkelt og miljøvennlig. Jeg synes det virker sært.

Hva mener dere andre? Noen som har prøvd å bruke det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemmestrikkede kluter er kjempebra å vaske med faktisk 😊 strikket i bomullsgarn 😊

Anonymous poster hash: 3c79a...025

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par som er veldig opptatt av dette, og gir det bort til alle hun kjenner,  og nå har hun tenkt å selge det. (Jeg vet ikke hvilken pris hun har tenkt å ta.)

Er det noen som har brukt hjemmestrikkede kluter/oppvaskkluter eller make-up pads. Det er visstnok både økonomisk, enkelt og miljøvennlig. Jeg synes det virker sært.

Hva mener dere andre? Noen som har prøvd å bruke det?

Det høres kjempesmart ut, og jeg kunne tenke meg å kjøpe! :)

De små padsene henger man vel til tørk etter bruk, og samler de i en vaskepose når de skal vaskes sammen med andre bomullskluter o.l.

Det er altfor mye engangsprodukter i markedet, så dette er svært bra både for miljø og lommebok :)

Anonymous poster hash: b2384...c3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkede kluter er kjempe godt å vaske med. Har en til oppvask og den er første valget 😊

Anonymous poster hash: d1bc9...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Jeg hekler egne kluter, kopphåndklær, pads osv

Syns det er mye bedre å bruke, og ikke minst økonomisk og miljømessig mye bedre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkede make-up pads høres supert ut! Ser for meg at de kan ha en lettere skrubbe effekt hvis man strikker dem i lin eller lignende! 

[føres umiddelbart opp på prosjekt listen]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skal jeg jammen prøve meg på det selv. Har alltid trodd hjemmestrikkede kluter er mer tungvinte å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makeup pads villenjeg aldri brukt i strikkeprodukter og som gjenbruks.

Mikroorganismer som finnes på huden vil aldri bli fjernet fra padsene uansett hvor mye de kokes eller klorinbehandles.

Benkekluter har jeg og bruker innimellom, men mikrofiber fra Jordan er min favoritt.

Anonymous poster hash: 26bf6...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmestrikkede kluter er kjempebra å vaske med faktisk strikket i bomullsgarn

Anonymous poster hash: 3c79a...025

Er det noe du ev. kunne tenkt deg å kjøpe? Og i så fall, hva ville du vært villig til å betale?

Det høres kjempesmart ut, og jeg kunne tenke meg å kjøpe! :)

De små padsene henger man vel til tørk etter bruk, og samler de i en vaskepose når de skal vaskes sammen med andre bomullskluter o.l.

Det er altfor mye engangsprodukter i markedet, så dette er svært bra både for miljø og lommebok :)

Anonymous poster hash: b2384...c3f

Hvor mye ville du vært villig til å betale? 75 kr for 10 makeup-pads eller to strikkekluter? (Tallene er tatt ut av løse lufta, jeg aner ikke hvor mye utgifter hun har til garn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syr meg bomullspads til sminkefjerning, og strikker meg kluter. Foretrekker det. Bruker sunlight sepe (fast såpe) til å vaske bort gjenstridige sminkerester fra tøyet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syr meg bomullspads til sminkefjerning, og strikker meg kluter. Foretrekker det. Bruker sunlight sepe (fast såpe) til å vaske bort gjenstridige sminkerester fra tøyet. 

Hvorda syr du bomullspads? Hva slags bomullstoff? Vanlig bomull? Flanell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker flanell og syr små firkanter som jeg vrenger og syr en kantsøm på hele. Har foret de med gaskluter for å få en litt fastere pad. Etter bruk legges de i en liten bommulspose jeg har sydd. Funker bra siden de tørker i pungen uten at det blir lukt eller mugg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...