jabx Skrevet 8. desember 2015 #381 Del Skrevet 8. desember 2015 Enig. Synd alt av blogging er ødelagt og gidder ikke å lese bloggere mer. Bare en stor reklame blogg og blogger kun for penger. Gjelder de fleste. Likte å toppbloggere før i tiden. Nå har det utviklet seg til det verre.Gjelder dette bare rosa/livsstilsbloggere? Jeg følger en god del blogger, f.eks. innenfor vitenskap, politikk eller teknologi, og der ser de ikke ut til å holde på med slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. desember 2015 #382 Del Skrevet 8. desember 2015 Selv er jeg lei av mennesker som skjærer alle over en kam. Men hva vet vel jeg, jeg er jo blogger...Tjener du penger på bloggen din da? Legger du ut rene reklameinnlegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deltidsjente Skrevet 8. desember 2015 #383 Del Skrevet 8. desember 2015 Tjener du penger på bloggen din da? Legger du ut rene reklameinnlegg?Nei. Jeg kunne riktignok ha gjort det, for jeg har fått sponsortilbud fra tid til annen. Men jeg har takket nei fordi jeg blogger anonymt og ikke er komfortabel med å oppgi personopplysninger til sponsorene.(Og at produktene jeg har blitt spurt om å snakke så varmt om ofte har sett ut som skit. Men ikke si til noen at jeg sa det). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. desember 2015 #384 Del Skrevet 8. desember 2015 Nei. Jeg kunne riktignok ha gjort det, for jeg har fått sponsortilbud fra tid til annen. Men jeg har takket nei fordi jeg blogger anonymt og ikke er komfortabel med å oppgi personopplysninger til sponsorene.(Og at produktene jeg har blitt spurt om å snakke så varmt om ofte har sett ut som skit. Men ikke si til noen at jeg sa det).Det er jo fint. Ikke at det er galt å tjene penger på blogging som sådan, men det virker som at med en gang noen begynner å tjene litt så begynner alt å handle om å håve inn penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 8. desember 2015 #385 Del Skrevet 8. desember 2015 (Og at produktene jeg har blitt spurt om å snakke så varmt om ofte har sett ut som skit. Men ikke si til noen at jeg sa det).Og for oss som ikke har mikroskop? Jeg innså nettopp at det var en del til av innlegget ditt Jeg tror jeg har fått med meg første setningen, tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deltidsjente Skrevet 8. desember 2015 #386 Del Skrevet 8. desember 2015 Og for oss som ikke har mikroskop? Jeg innså nettopp at det var en del til av innlegget ditt Jeg tror jeg har fått med meg første setningen, tror jeg Jeg bare tester ut Sophie Elises utstrakte bruk av forsikringselskaps-font 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 8. desember 2015 #387 Del Skrevet 8. desember 2015 Har fulgt litt med på O´den Store SoMe-debatten i dag ang A. Gerhardsen og Sophie Elise. Jeg synes A. Gerhardsen gjør et forsøk med mye bismak i å ta sine kollegaer til torget. Kjempe viktig det hun forsøker å få frem, men personlig synes jeg artikkelen dessverre blir for lettkjøpt ift ordlyden og omtalen av Sophie Elise. Formen A. Gerhardsen har valgt å benytte gjør den altfor enkel å kritisere fra mange utgangspunkt. Mobbekortet, da omtalen av SE er egentlig ganske unødvendig for å få frem sitt poeng, i tillegg til at poenget i artikkelen drukner i havet av mobbebeskyldninger. Misunnelseskortet pappahjerte kom med fordi SE tjener mer enn journalister. Her mener jeg personlig at pappahjerte er langt ute på viddene.Feministen som roper opp om at en ung blondine må få lov å ha suksess.Janteloven-perspektivet.Sjalusikortet.Fosterstillingkortet... og alt denne støyen rundt gjør at essensen i artikkelen til A. Gerhardsen forsvinner, nemlig at journalister ikke stiller kritiske spørsmål til bloggerne. Det verste er at det virker. Sophie Elise må beskyttes slik at hun ikke får det vondt inni seg, A. Gerhardsen stemples som en slemming som ikke kan diskutere sak, kun person og personens utseende.Men makt, nei det har ikke bloggerne! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 9. desember 2015 #388 Del Skrevet 9. desember 2015 en oppsummering av siste dagers debatt: http://tekstgarden.no/2015/12/09/kjaere-krenkede-bloggere/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #389 Del Skrevet 9. desember 2015 Kikket på listen på blogg.no og er det ikke noe galt med hele bloggeverdenen når det er mamma og pappabloggere i tillegg til Sophie Elise som er på toppen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 10. desember 2015 #390 Del Skrevet 10. desember 2015 en oppsummering av siste dagers debatt: http://tekstgarden.no/2015/12/09/kjaere-krenkede-bloggere/😂 Midt i blinken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 10. desember 2015 #391 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Etter de siste stormene i media angående bloggere som gjør ditt og bloggere som gjør datt, uten å ta ansvar for eller tåle betimelig kritikk for hva de taster ned som tekst i et innlegg som leses av langt flere enn de tror er målgruppen, har jeg kommet dithen at jeg vil spy av den norske bloggverdenen jeg også.Jeg har lurt litt på om tittelen på tråden egentlig er rett - men nå er jeg ikke i tvil: Det sammenfatter all absurditeten i bloggbransjen her til lands med alle de krendeke og indignerte, nærtagende og sårbare businessene som kaller seg mennesker med følelser. Human Interests-kortet spilles ut ved behov, og bransjevennene slår ring om de stakkars mobbede bloggerne som bare vil være godt likt og fremme sunne og gode tanker til verden. Nei, jeg spyr. Bornstein, pappahjerte, sophieelise, CBE, polliani, mtm....jeg er lei av å høre om dere og deres påståtte meninger - som egentlig bare er synsing, gjerne betalt synsing fordekt som vennetips. Nettaviser: Jeg er lei av at dere fronter disse kvasi-intellektuelle, navlebeskuende, ansvarsfraskrivende, selvforherligende narsisistene med egen trygghetsalarm til mobbekort og overskrifter med gråt og forsterstilling i media ved passende anledninger.Jeg vil ha nyheter - ikke headlines bestående av clickbaits til enda en bloggers synsing om hvor fælt h*n har det fordi vedkommende har tatt på seg det ærefulle samfunnsoppdraget å forlyste en nasjon som "blogger".Spesielt når flesteparten ikke er istand til å forstå hva som blir sagt rundt dem - om dem.Mamsi har skrevet et blogginnlegg (direktelenke), der hun nevner nedslagsfeltet disse bloggerne har med utgangspunkt i det omdiskuterte innlegget fra Gerhardsen som altfor mange forsøker å dysse ned gjennom avsporinger. Det er godt skrevet.Skulle ønske bloggerne selv kunne ha et lite snev av selvinnsikt - men det passer vel ikke med imaget. Endret 10. desember 2015 av Cornucopia slirekneif 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 10. desember 2015 #392 Del Skrevet 10. desember 2015 Fantastisk, Cornucopia! Jeg endte opp akkurat der i går, ikke en eneste rosablogger skal noen gang få mitt klikk mer! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 10. desember 2015 #393 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Og nå er diskusjonen igang i SoMe-gruppa på Facebook, for LKE måtte igjen fronte at kona har begynt å mene noe. Og Trine Grung som ellers er tyst, er inne og mener noe hun også - til fordel for seg selv og firmaet CBE.CBE og LKE utnytter situasjonen og drar Human Interest-kortet de også nå. Buhu. Smi mens liket er varmt, og pappahjerte fryder seg over "stikket til trollene på kvinneguiden" som CBE har begått.Igjen viser LKE, som selvutnevnt talsperson for bloggverdenen, at de ikke klarer å ta inn over seg hva kritikken mot bloggerne egentlig dreier seg om, og utnytter måten Gerhardsen har valgt å ordlegge seg på.Er det bare jeg som har misforstått, og at det ikke foregår en gedigen tåkeleggelse av poenget med betimelig kritikk? Endret 10. desember 2015 av Cornucopia fjernet en "mening". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 10. desember 2015 #394 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Og nå er diskusjonen igang i SoMe-gruppa på Facebook, for LKE måtte igjen fronte at kona har begynt å mene noe. Og Trine Grung som ellers er tyst, er inne og mener noe hun også - til fordel for seg selv og firmaet CBE.CBE og LKE utnytter situasjonen og drar Human Interest-kortet de også nå. Buhu. Smi mens liket er varmt, og pappahjerte fryder seg over "stikket til trollene på kvinneguiden" som CBE har begått.Igjen viser LKE, som selvutnevnt talsperson for bloggverdenen, at de ikke klarer å ta inn over seg hva kritikken mot bloggerne egentlig dreier seg om, og utnytter måten Gerhardsen har valgt å ordlegge seg på.Er det bare jeg som har misforstått, og at det ikke foregår en gedigen tåkeleggelse av poenget med betimelig kritikk? Vinden snudde idet noen dro mobbekortet. Jeg lurer på hvordan man skal få til en god debatt. Det vriker helt umulig å bli hørt dersom man skriver kjølig og retorisk, men skriver du litt på kanten, så blir du hørt, men diskvalifisert. Dette er langt på vei noe bloggerne har innsett, at for å bli hørt så må du provosere. Jeg skulle ønske at bloggerne kunne ta kritikk. Jeg har lenge tenkt at det er mangel på selvkritikk som er det som provoserer meg mest, men i løpet av de siste dagene er har jeg kommet frem til at selvrettferdigheten som oppstår når de får kritikk som er mest usympatisk. Bra, innlegg før i dag også @Cornucopia. Vi er vel omtrent like lei begge to. Endret 10. desember 2015 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cement Skrevet 10. desember 2015 #395 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) @ Endret 19. oktober 2016 av Capri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 10. desember 2015 #396 Del Skrevet 10. desember 2015 Eventuelt er det noe galt med resten av verden, som ikke klarer å la være å følge med på hva disse bloggerne klarer å koke sammen.Koker ned til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cement Skrevet 10. desember 2015 #397 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) * Endret 19. oktober 2016 av Capri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deltidsjente Skrevet 10. desember 2015 #398 Del Skrevet 10. desember 2015 Fantastisk, Cornucopia! Jeg endte opp akkurat der i går, ikke en eneste rosablogger skal noen gang få mitt klikk mer! Gjelder det meg også?*setter opp tidenes bambiblikk ispedd litt skjelvende underleppe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 10. desember 2015 #399 Del Skrevet 10. desember 2015 Tråden er ryddet for hets og personangrep.Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 10. desember 2015 #400 Del Skrevet 10. desember 2015 Tidligere har jeg lest mamsi sin blogg når det har vært linket fra KG til henne.Men innlegget om sinnablogging er bare helt fantastisk! Måtte dele den direkte på facebook! Å mene noe på riktig, uten å få betalt. I en verden fyllt av fluff og restylan. http://mamsi.no/kunsten-a-blogge-uinspirerende/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg