AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 og vil så gjerne snakke med noen Jeg vet at denne tråden kommer til å bli stengt. Men jeg har ingen andre steder jeg klarer å henvende meg. Har sendt en mail til "helsesøster" på skolen om å få til en samtale, men jeg avlyste fordi jeg ikke klarer å gjennomføre det.. Men jeg klarer ikke sitte med det i mitt eget hode lenger. Jeg klarer heller ikke fortelle det til folk. Jeg fantaserer om å kunne innrømme det ovenfor noen, bare for å få lettet tankene mine litt og fått en respons, annet enn fra mitt eget forskrudde hode, men jeg klarer ikke si det til noen. Det sitter for langt inne.. Jeg søker etter forum på internett der man kan snakke om slikt og lufte tanker, men finner ingen særlig .. skal vi si, sunne miljøer. De er enten inaktive eller rettet i feil retning (ikke akkurat fokus på å bli frisk eller diskutere baksidene ved lidelsen)... Jeg ønsker ikke å diskutere helseaspektene, så jeg er ikke redd for å motta skadelige råd fra noen, men vet jo at dette er et hysj-hysj-tema på kvinneguiden, om det så bare er for å finne seg en samtalepartner og lufte tankene og problemene sine litt... Jaja, nå har jeg sagt det i alle fall. Til noen. Selv om ingen enda vet hvem jeg er og ingen jeg kjenner vet hva jeg sliter med.. Det hjalp litt i alle fall... Skulle bare ønske det fantes noen man kunne snakke med. Ikke noen som er over meg eller ønsker å fikse meg, som en lege eller terapaut.. Bare noen som kunne vite det og kunne lyttet.. Anonymous poster hash: 2052a...a5e
Adara Skrevet 30. september 2015 #2 Skrevet 30. september 2015 Hva med en av de 'guruene' på facebook? Så på ei som tidligere hadde hatt bulimi men hadde snudd helt opp ned på det og blitt frisk som en fisk. Jeg så kun på en video av henne, men det var en respons til dear fat people, men syntes den var virkelig god. Abela Noor heter hun. Håper du finner veien ut av dette og at du får den hjelpen du trenger. Du bør snakke med noen
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #4 Skrevet 30. september 2015 Bestil time hos fastlegen og få henvisning til psykolog I mellomtiden anbefaler jeg Stark/Svak av guruen min, Finn Skårderup. http://www.adlibris.com/no/bok/sterksvak-9788203391095 Den hjalp meg utrolig mye i min tid som anorektiker/bulimiker. Anonymous poster hash: 73b59...b05
Gjest Skrevet 30. september 2015 #5 Skrevet 30. september 2015 http://www.nettros.no/spiseforstyrrelser/bulimi/Her er det litt informasjon om bulimi, som du trolig vet alt om, men det er også et telefonnummer og en e-postadresse hvor du kan kontakte de. Jeg vil tro de mer enn gjerne vil hjelpe deg på veien mot å bli frisk!Du har nå tatt første skrittet: Du vil bli frisk og gjøre tiltak for dette! Jeg ønsker deg lykke til!Du trenger ikke skamme deg. Du er i båt sammen med mange andre. Dette er ingen mer skamfull diagnose enn depresjon eller traumelidelser. Begge lidelsene kan man som regel ikke beskyldes for å ha utviklet med fri vilje. Du har ikke bevisst gått inn for å utvikle bulimi. Du har dine grunner og de trenger du å få snakket med noen om. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med fastlegen din or henvisning til samtaleterapi. Det finnes også medisiner som kan hjelpe deg på veien mot å bli frisk. Du har ingenting å skamme deg over, kjære du...
Gjest Tekola Skrevet 30. september 2015 #6 Skrevet 30. september 2015 (endret) Kjære trådstarter, jeg må dessverre rydde og stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Lykke til, Tekola, admin. Endret 30. september 2015 av Tekola
Fremhevede innlegg