AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 Er det noen her som har vært på tidlig UL i uke 6-7 og ikke sett hjerteaktivitet? Hvordan var i såfall utfallet av graviditeten?Anonymous poster hash: c19d7...15e
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #2 Skrevet 30. september 2015 risiko for spontanabort: 25 – 30 % risiko fra unnfangelse 15 % sjanse fra ca. uke 3. 8 % sjanse fra uke 6. 5 % sjanse fra uke 8 2 % sjanse fra uke 9 mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke. Anonymous poster hash: d524d...eaf
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #3 Skrevet 30. september 2015 Det er ikke vanlig å høre eller se hjertet så tidlig. Selv om det utføres vaginalt og av dyktig radiolog/jordmor Anonymous poster hash: c3742...1c0
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #4 Skrevet 30. september 2015 risiko for spontanabort:25 – 30 % risiko fra unnfangelse15 % sjanse fra ca. uke 3.8 % sjanse fra uke 6.5 % sjanse fra uke 82 % sjanse fra uke 9mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.Anonymous poster hash: d524d...eaf Hun spurte ikke om risiko for spontanabort, men om det er flere som har opplevd at de ikke har funnet hjertelyden enda. Noe som er helt normalt i og med fosteret er så lite. Hjertet begynner heller ikke slå fra unnfangelse vet du Anonymous poster hash: 6d5ea...f1a
Ferny Skrevet 30. september 2015 #5 Skrevet 30. september 2015 Jeg var på ultralyd i uke 6 pga småblødning. Fikk se hjertet slå, og gynekologen sa at det er veldig sannsynlig at ting går bra når hjertet er i gang. Har en frisk liten en i dag.
Ferny Skrevet 30. september 2015 #6 Skrevet 30. september 2015 Leste feil i hovedinnlegget ser jeg. Ser nå at det står "ikke". Uansett - er ikke uvanlig at hjertet ikke er igang på den tiden. Gynekologen sa til meg at hjerter akkurat var begynt å slå, så det begynner å slå omkring den tiden der; sånn jeg forstod det i hvert fall.
Lilla-dings Skrevet 30. september 2015 #7 Skrevet 30. september 2015 (endret) Hjertet slo her i uke 6+5. Gynekolog/fødselslege sa at når man er mellom 6-7 bør det kunne påvises hjerteaktivitet hvis mensterminen er sikker. Hjertet begynner å slå mellom uke 5-6, så derfor skal det i teorien være svært mulig å finne aktivitet i uke 6-7 om alt er som det skal. Endret 30. september 2015 av Lilla-dings
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #8 Skrevet 30. september 2015 TS her. Jeg endte opp med å ringe jordmor på sykehuset. Hun sa at de ikke anbefalte ultralyd før etter uke 7 og helst ut i uke 8, for det var veldig normalt at det var så lite da at de ikke fikk sett noe. og hun mente at jeg antageligvis kunne ta det helt med to foreløpig. Jeg er så vidt over 6 uker og håper at ultralyd om 2 uker viser seg å være positivt, men veldig klar over at det kan være negativt.Anonymous poster hash: c19d7...15e
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #9 Skrevet 30. september 2015 Jeg var på ultralyd i uke 6. Så hjertet slå og fikk faktisk med bilde. Var bare bilde av en klump, så ikke så spennende for andre - men for meg var det utrolig koselig. Er fremdeles gravid så kan ikke si sikkert om utfallet helt enda, men er i uke 10 Anonymous poster hash: b2bcd...8bf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå