Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten her som har bæsjet ut ullbodyen og strømpebuksa. Hvordan vasker jeg det hygenisk uten at det blir ødelagt?

Anonymous poster hash: 8ec89...edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skyll godt av, gni evt flekker inn med sitronsåpe eller gallesåpe, evt la ligge i bløt i såpevann en liten stund.

Vask på ullvask 40 gr med Milo.

Anonymous poster hash: 93548...d33
Skrevet

Kjøp gallesåpe på clas ☺ gni på skyll av og vask som vanlig.

Skrevet

TS her.

Blir det hygenisk da? Siden alt annet med bæsj på skal jo vaskes på minst 60 grader..

Skrevet

Vi har pleid å skylle av det verste med kaldtvann og så vasket på vanlig ullvask etterpå (evt. 40 grader om det har vært Polarn O pyret-ull, den tåler det innimellom). Ulla har vel antribaktrielle egenskaper, om jeg ikke husker feil, så det går bra :)

Skrevet

TS her.

Blir det hygenisk da? Siden alt annet med bæsj på skal jo vaskes på minst 60 grader..

Du har ikke så mye annet valg da om du vil beholden plaggene.

Kan alternativt koke ullen(i en panne på komfyren) men da må det gjøres riktig for å ikke ødelegge.

Jeg har gjort det slik med utgriset ull med alle mine barn, og vi går her i beste velgående

Skrevet

Skyll godt av, gni evt flekker inn med sitronsåpe eller gallesåpe, evt la ligge i bløt i såpevann en liten stund.Vask på ullvask 40 gr med Milo.  Anonymous poster hash: 93548...d33

Ull skal verken knukkes og gnies på eller legget i bløt, da krymper ulla alternativt går i oppløsning.

Syll av det meste og vask som vanlig.

Synes Biotex for ull og silke er bedre enn Milo på skitne ullplagg. (Kjøper på Europris.)

Anonymous poster hash: da775...079

Skrevet

Ull skal verken knukkes og gnies på eller legget i bløt, da krymper ulla alternativt går i oppløsning.

Syll av det meste og vask som vanlig.

Synes Biotex for ull og silke er bedre enn Milo på skitne ullplagg. (Kjøper på Europris.)

Anonymous poster hash: da775...079

Jeg har aldri ødelagt noe ull på denne måten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri ødelagt noe ull på denne måten.

Samme her

Skrevet

Gallesåpe fra Clas ohlson og ullprogram i maskinen 😀

Anonymous poster hash: c8430...eff

Skrevet (endret)

TS her.

Ja, fordi hvis det er ren ull kvalitet er det nesten rensende av seg selv når du får vasket og skyllet det. Ofte hvis ikke ulltøy er synlig og luktbar skitten, kan det bare henges ut og luftes.

Rene ullkvaliteter er fantastisk

Endret av Berit
Skrevet

Vasker det bare på ullprogram som vanlig. Det blir rent uansett.

Anonymous poster hash: 36e0c...861

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...