Gå til innhold

Dere som har valper..

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS, hvis du ikke finner noen som kan hjelpe deg vil jeg gjerne hjelpe deg og valpen om du vil (og bor i nærheten) :-) Ellers har jeg dessverre ingen andre råd til deg enn det som allerede er skrevet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men altså, staffevalper er noe av det verste som finnes. De biter, og de biter lenge! Bare å smøre deg med tålmodighet, for det blir bare verre.

Også blir det bedre. Og om tre år så har du en ålreit hund, forhåpentligvis :)

Anonymous poster hash: fc858...a0b

Skrevet (endret)

Jeg fikk meg valp i starten av mai og tok først 4 uker fri, så 2 uker jobb, og så sommerferie etter det. Og sommerferien ble selvfølgelig brukt på henne! :-) Bortsett fra noen uker på hytta så brukte vi ferien på å kose oss og utforske nærmiljøet her hjemme.
Startet alene hjemme-trening da hun hadde vært hos meg i ca en uke (Hun kom til meg da hun var 9 uker). Begynte rolig med noen sekunder, så noen minutter, så en halvtime, så en time etc. Det ser ut som det fungerte godt, for det har gått veldig bra å la henne være alene hjemme når jeg er borte. Har satt opp webkamera noen ganger, og det er ingen piping eller bjeffing. Hun disponerer hele leiligheten (40 kvadrat) og bruker tiden til å sove, spise litt og sitte i ro og kikke litt ut i luften ;-). Hvis jeg er lengre borte enn 6 timer så får jeg en hjemmeværende nabo til å se innom henne.

Hvis du bare kan ha to uker fri anbefaler jeg deg å ordne valpepass. Du får en mye mer harmonisk og trygg valp, og ergo en tryggere og mer harmonisk voksen hund. Det er sååå viktig at de gjør seg gode erfaringer så tidlig i livet, slik at de har tryggheten de trenger til å møte alle livets utfordringer senere.
Hvis du ikke har noen i bekjentskapskretsen som har mulighet, så kan det være verdt forsøket å henge opp lapper i nærområdet, annonsere på finn småjobber etc. Finnes mange hjemmeværende som finner stor glede og mening i å tilbringe litt tid med en søt valp. Mange gjør det gratis også, men jeg betaler 50 kr dagen til min nabo. Avtalen er 30 min kos / tissetur, men ofte ender hun opp med å være lengre sammen med valpen fordi hun synes det er så koselig... :-) 

Endret av Stella84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...