Gå til innhold

Den gang jeg var barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var en skikkelig ramp da jeg var yngre, og jeg og brødrene mine har funnet på mange sprell. Blant annet gikk vi rundt i nabolaget og plukket alle blomstene fra blomsterbedene til naboene, for deretter å gå dør til dør for å prøve og selge de nyplukkede blomstene.

Mamma hadde nettopp pyntet til jul, og blant annet satt frem et (dyrt!) englekor. Jeg var høy på sukker og sprang rundt og rundt i stua, og mamma ba meg gjentatte ganger om å roe meg ned så ikke jeg skulle velte englekoret. Jeg roet meg selvfølgelig ikke ned, og det gikk som det måtte gå - 20 engler gikk i bakken og knuste i tusen biter. Jeg gikk da og hentet min yngste bror (som var rundt ett år gammel på denne tiden) fra lekegrinda, plasserte han rett ved bordet der englene hadde stått og ropte; "mamma, mamma! Lillebror har kommet seg løs, og nå har han knust alle englene dine!!". Mamma trodde på meg, og det var først for et par måneder siden jeg fortalte at det faktisk var jeg som knuste englekoret hennes...

Vi var i kirken i forbindelse med en julegudstjeneste. Jeg kjedet meg noe voldsomt, så jeg og min eldre bror bestemte oss for å fylle disse kollektbøssene (?) med vann. Deretter gikk vi målrettet mot mamma, og helte alt vannet over henne. Vi synes dette var hysterisk morsomt, mamma ble derimot ikke så blid...

Ellers var jeg veldig surrete, så det hendte stadig vekk at jeg gikk hjem fra skolen med sykkelhjelmen på hodet og sykkelen trygt plassert i stativet på skolen. Jeg merket aldri noe før jeg kom hjem heller, så mamma måtte kjøre meg tilbake til skolen slik at jeg fikk hentet sykkelen min igjen.

Jeg gjorde også det! Sammen med de andre barna i gata,hehe. Vi passa på å gå til andre gater der vi håpet at folk ikke kjente oss igjen. Vi sa at pengene gikk til noe sykehjem eller lignende, noe det ikke gjorde :P

Med noen andre venner, så plukket vi blomster, for det meste hestehov og løvetann, også putta vi de i postkassa til folk :P Var sånne postkasser i blokk, sånn at vi måtte presse blomstene inn i en tynn sprekk. De ble ikke så glade for blomstene.. Jeg lurer på hvorfor :P

Jeg og en venninne klipte ut bilder av halvnakne damer fra gamle ukeblader, limte de på ark hvor vi skrev skitne kjærlighetsbrev som vi la i postkassa til en eldre herremann i nabolaget :P

Det var litt mer om ramp jeg/vi gjorde som barn enn klønete ting da. Bet jeg har noen historier der og, men kommer ikke på noe akkurat nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...