Chizue Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Så var jeg veldig vimsete, klønete og hadde mange gode ideer... En gang på barneskolen så glemte jeg ryggsekken hjemme, hadde gått på bussen, satt meg ned..Gikk av bussen, kom meg til skolen og fant ikke ut før lunsj at jeg ikke hadde sekken med Penalet og skolebøker lå i hyllen min..Må ha vært mandag! Jeg glemte gymsekken min på bussen....3 ganger iløpet av EN uke, mamma var ikke blid da *sukk* Jeg fikk streng beskjed om å passe på lillebroren min, når mamma'n min bare skulle over til en nabo i 2minutter..Hva skjer? Jo jeg trynte ned trappa og falt oppå ham og vi begge slo ut 1 tann....(9&4) Moren vår kom hjem bare for å finne min bror sitte og le av meg mens jeg hylgren Vi hadde vært på sirkus, og sett noen balansere på sykkel...DET ville jeg også..Hadde sikkert gått bedre om jeg ikke gjorde dette i en nedoverbakke...! Hva med dere? Har du gjort noe klønete, pinlig, morsomme, eller mindre smarte ting som barn? 1
Florence Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Slo meg selv i hodet med et fryst brød så det gjorde vondt i tennene etterpå. Sa det til læreren på barneskolen og jeg så at hun tenkte "hva søren er det den ungen driver med?" 3
Tholmer Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 (endret) Høres ut som en litt bedårende unge, det der. Sleika en makk i barnehagen og prøvde å vaske vekk den jævlige smaken som hadde klebret seg med et slimlag på tunga, uten hell. Tydde altså til håndsåpe og vann, og endte opp med å ha en salig blanding av markslim- og kjemikaliesmak i kjeften Endret 28. september 2015 av Tholmer 2
Chizue Skrevet 28. september 2015 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2015 Høres ut som en litt bedårende unge, det der. Sleika en makk i barnehagen og prøvde å vaske vekk den jævlige smaken som hadde klebret seg med et slimlag på tunga, uten hell. Moren min filmet meg når jeg spiste en mark.. "Chibi, hva holder du på med, NEI, FYSJ, ÆSJ, Spytt ut!" Var vel 3år da, kan ikke huske episoden....Fikk en liten smekk på fingrene når jeg var på tur til å spise #2 -Men har sett filmen.. Kanskje jeg likte smaken?
Tholmer Skrevet 28. september 2015 #5 Skrevet 28. september 2015 Moren min filmet meg når jeg spiste en mark.. "Chibi, hva holder du på med, NEI, FYSJ, ÆSJ, Spytt ut!" Var vel 3år da, kan ikke huske episoden....Fikk en liten smekk på fingrene når jeg var på tur til å spise #2 -Men har sett filmen.. Kanskje jeg likte smaken? Kanskje verdt å prøve igjen. 2
Chizue Skrevet 28. september 2015 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2015 Kanskje verdt å prøve igjen. Nei nei, jeg har spist larver (gatemat/snacks) i voksen alder.. Ikke smakte det godt og nesten litt som jord, mulig meitemark smaker noe av det samme
redhotmystery Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 1. Husker ikke hvor gammel jeg var, men jeg tryna i badekaret og beit hull rett igjennom underleppa, og siden de ikke kunne sy inni munnen så gikk jeg å stakk tunga igjennom hullet hele dagen 2. Var vinter, gikk vel i 2-3 klasse og var ute å akte med storebror og noen venner av han. Akebrettet mitt sklei av gårde så jeg løp etter, snubla og skallet rett i kanten på brettet, knakk nesa og hadde to av tidenes svarteste blåveiser i fler uker etterpå. Brettet traff meg midt i mellom øynene. 3. Jeg og ei jente i bhg pleide å bade i sandkassa, sto med hvert vårt hode ned i vanndammene og syntes det var hysterisk morsomt. 4. 6 klasse tror jeg, skulle hoppe av huska og hoppet litt for langt... Landet på en stokk å knakk ankelen tvers av. Endte med at venninnene mine på skolen nektet å være venn med meg hvis de ikke fikk låne krykkene mine, så jeg ga de jo bort da og løp rundt med gips på benet. Desverre ødelagt ankel i dag Jaja.. Det var noe 😂
Chizue Skrevet 28. september 2015 Forfatter #8 Skrevet 28. september 2015 Mm.. Jeg fikk venninnen min til å spise avføring fra elg...Sa det var sjokolade kuler... Jeg fikk husarrest i 1 uke Tror jeg var 5-6år... 2
urenluren Skrevet 28. september 2015 #9 Skrevet 28. september 2015 (endret) Jeg skulle lage "hytte" mitt i stua, og klarte å drasse med meg en svær trebenk som jeg prøvde å balansere slik at den stod av seg selv. Vel... Den gjorde ikke det, og datt rett på stortåen min slik at neglen gikk i tusen knas og datt av. Jeg var også veldig glad i å hoppe på sandtårn i sandkassa, men den ene gangen gikk det ikke helt etter planen. Noen hadde plassert en spiker med spissen opp på det ene "tårnet", som nesten gikk rett gjennom foten. Lagde heksemikstur av alt jeg fant på badet, deriblant mammas dyreste utvalg av kosmetiske produkter. Falt ikke helt i smak. Har film av at jeg spiste "kjøttkake" som jeg fant på bakken. Det var ikke kjøttkake. Endret 28. september 2015 av urenluren
annebanane Skrevet 28. september 2015 #11 Skrevet 28. september 2015 Jeg har tatt salto ned en god del trapper. Skulle tro at det kurerte meg for å "stupe kråke" på flat mark, men neida. Fikk for meg å frisere en katt en gang. Det var ikke like godt mottatt som jeg trodde det skulle bli. Har vel aldri hatt det beste forholdet til katter
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #12 Skrevet 28. september 2015 Storesøsteren min fortalte meg at huleboere brukte å spise småstein. Også sa hun at de fine hvite steinene naboen hadde i oppkjørselen ble sett på som en delikatesse på den tiden, de brukte å krydre det med gastromat og smør. Så da gikk jeg inn og hentet en boks med gastromat og smør, fant en litt stor stein. Full gap og søsteren min ropte "NEI!, første tygget må være skikkelig hardt for å komme deg igjennom skallet på steinen". Dum som et brød og jeg gjorde som hun sa... 2 tenner ble fullstendig knust, jeg hylgrein mens søsteren min tisset på seg av latter, bokstavelig talt. Søsteren min sa at hun hadde magisk pulver som kunne hjelpe lillebroren min med å komme seg igjennom en peisovn via røret på baksiden. Den sto med hullet/røret ut mot rommet, en skarp kant. Så hun kastet pulveret over han (som var salt og pepper) også tok han fart, løp mot peisovnen og for med hodet først i røret. Ambulanse og helikopter kom, vi var på hytta midt ute i skogen. Han har nå det store arret i pannen, veldig synlig takket være storesøsteren vår Igjen, storesøsteren min, sa at gjerdet på brua smakte som sjokoladeis om vinteren. Jeg satt fast tungen på stolpen og mistet en bit av tuppen av tunga. Det var stål-bru ting. Naboen kom løpende med varmtvann for jeg hylte så høyt. Noen år senere prøvde hun å lure lillebroren min på samme måte, han var så dum at han klatret over gjerdet, sklei og falt ned flere meter. Heldigvis i dypsnø! Flere bilister stoppet og hjalp han utav snøen. Hun sa at den isen smakte best, for den var vanskeligst å få tak i. Etter det så har de bygget gjerdet enda høyere, for man kunne lett klatre over og balansere på kanten. Har hatt mange mareritt om det etter den hendelsen. Jeg har gjort mye dumt, på grunn av søsteren min. Hun var fæl til å lure folk før Hun er mye eldre enn oss andre, hun var en av de eldste i gaten og lurte oss hele tiden. Kom opp med skumle historier som alle trodde på. Kom på skolen med en støvel på hodet en gang. Mamma sa det var meldt torden og lyn, og søsteren min lurte meg og sa at jeg måtte ha en støvel på hodet for å ikke bli truffet av lynet. For de som lurer, gaffateip, mistet mye hår på grunn av dumme teipen. Så jo, det er mulig å feste en støvel på hodet. Anonymous poster hash: 20f56...023 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 28. september 2015 #13 Skrevet 28. september 2015 - Det er vel ikke fritt for at en rekke barnehagetanter måtte redde meg når jeg - for n-te gang - hadde klart å fryse fast tunga til stålstolpen i huskestativet ... - Skamklipte samtlige Barbie-dukker etter at jeg hadde sneket meg til å se en dokumentar om konsentrasjonsleire. Andre barn lot Barbiene sine bo i liksom-slott og være prinsesser, mine bodde i Ausschwitz og var jøder. - Var veldig glad i å gjøre fort på ski. Helst kjempefort. Jo fortere, desto bedre. Beklageligvis var jeg ikke på langt nær like glad i å bremse. Det ble mye nærkontakt av tredje grad med ymse trær i lia. - Erter i nesen? Jada, det også. - Hadde bivånet hvordan min far skrudde fra en radio for å reparere den. "Dette vil jeg også prøve!" tenkte jeg i mitt barnlige sinn. Mamma og pappa sov middag, og mamma og pappa våknet opp til et kaos av små skruer, skrujern, og fraskrudde radioer, walkie-talkier, videospillere, og en brødrister. - Lagde smykke av elgbæsj og ga til mamma. Etter sigende hadde jeg hårdnakket insistert på at hun skulle ta det på seg.
annebanane Skrevet 28. september 2015 #14 Skrevet 28. september 2015 (endret) Jeg dekorerte søskenet mitt sitt golv med fargeblyanter. Folk måtte jo vite hvem som bodde der, så skrev "her bor *****" så godt jeg kunne over hele golvet. Var stolt av det også - helt til jeg måtte skrubbe etter av igjen. Endret 28. september 2015 av Moonwalker
Gjest Herr Heftig Skrevet 28. september 2015 #15 Skrevet 28. september 2015 (endret) Brukte HVS spilleren som garasje for lekebiler. Den virker den dag i dag. Kastet fjernkontrollen til TVen ned trappa bare for gøy. Den virker ikke den dag i dag. Da hundene var unge så pleide de å jukke på oss, så jeg jukket tilbake... splitter naken. Det var selvfølgelig ikke snakk om at noe naturstridig skjedde, men synes likevel det er ekkelt å tenke på. Da hundene var unge og klødde i tenna pleide de å gjespe og "tilfeldigvis" lukke munnen rundt en menneskearm. Dette syntes jeg var så festlig at jeg den dag i dag stikker armen mellom kjvene på dem når de gjesper. Noen ganger fikk jeg lov til å ha kaninen i senga frem til mamma og pappa skulle legge seg. Jeg syntes det var så koselig at jeg ikke brydde meg om hvor mye kaninsjokolade de la igjen i senga. Så der lå jeg og sov i bæsj fordi jeg ikke ville at pappa skulle ta med kaninen tilbake til stua. Endret 28. september 2015 av Herr Heftig
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #16 Skrevet 29. september 2015 - akte rett inn i hengerfeste på en campingvogn - jeg var både hyperaktiv og hadde en fot som gikk innover, det var en dårlig kombo. Nå var jo ikke det helt min skyld, men... - jeg satt fast fingeren i en dør som hadde bevegelsessensor. Blødde ganske ille. - syntes katten var skitten, så vaska den med Zalo. Den var IKKE særlig takknemlig. - lukta på salmiakkflaska (broren min som lurte meg) - spiste masse moreller før en biltur, fordi jeg ble bedt om å ikke gjøre det. Var en sta liten unge. Resultatet ble mye lilla oppkast langs veien. - snubla i et underlag og datt med hendene først på en varm ovn(i en lavvo) - var bare en som orket å passe meg mer enn den første gangen når jeg var liten. Var slitsom og sov max en halvtime når de først fikk meg til å sove(at jeg ikke sov gikk selvsagt mest utover foreldrene mine) - "stjal" boller fra frysa som jeg gikk og gnagde på siden jeg var for utålmodig til å vente. Og sikkert mye mer som jeg ikke husker/har fortrengt. Etter hva jeg har hørt var jeg veldig slitsom og ganske "uheldig"....Anonymous poster hash: 9a4e7...bb5
Chizue Skrevet 30. september 2015 Forfatter #17 Skrevet 30. september 2015 Husker det var en høstdag, med veldig mye vind. Og jeg og min gode venninne fant ut at vi ville lage en stor drage...Du vet slike man sender opp i lufta...Men denne dragen skulle være større enn oss.. Så etter vi hadde klippet og limt og hamret og teipet denne dragen, så satt vi på oss rulleskøyter... Vi var 5-6år gamle, en VELDIG dårlig ide, jeg har arr på kneet idag etter at vi lettet og ble smelt i bakken noen sekunder senere Men det var gøy da, men kanskje ikke noe å anbefale videre.... x)
Gjest hockeyfrue Skrevet 8. oktober 2015 #19 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg var en skikkelig ramp da jeg var yngre, og jeg og brødrene mine har funnet på mange sprell. Blant annet gikk vi rundt i nabolaget og plukket alle blomstene fra blomsterbedene til naboene, for deretter å gå dør til dør for å prøve og selge de nyplukkede blomstene. Mamma hadde nettopp pyntet til jul, og blant annet satt frem et (dyrt!) englekor. Jeg var høy på sukker og sprang rundt og rundt i stua, og mamma ba meg gjentatte ganger om å roe meg ned så ikke jeg skulle velte englekoret. Jeg roet meg selvfølgelig ikke ned, og det gikk som det måtte gå - 20 engler gikk i bakken og knuste i tusen biter. Jeg gikk da og hentet min yngste bror (som var rundt ett år gammel på denne tiden) fra lekegrinda, plasserte han rett ved bordet der englene hadde stått og ropte; "mamma, mamma! Lillebror har kommet seg løs, og nå har han knust alle englene dine!!". Mamma trodde på meg, og det var først for et par måneder siden jeg fortalte at det faktisk var jeg som knuste englekoret hennes... Vi var i kirken i forbindelse med en julegudstjeneste. Jeg kjedet meg noe voldsomt, så jeg og min eldre bror bestemte oss for å fylle disse kollektbøssene (?) med vann. Deretter gikk vi målrettet mot mamma, og helte alt vannet over henne. Vi synes dette var hysterisk morsomt, mamma ble derimot ikke så blid... Ellers var jeg veldig surrete, så det hendte stadig vekk at jeg gikk hjem fra skolen med sykkelhjelmen på hodet og sykkelen trygt plassert i stativet på skolen. Jeg merket aldri noe før jeg kom hjem heller, så mamma måtte kjøre meg tilbake til skolen slik at jeg fikk hentet sykkelen min igjen.
Gjest Jacklost Skrevet 9. oktober 2015 #20 Skrevet 9. oktober 2015 Det er noe skikkelig ufint jeg gjorde når jeg var 6 år men det vet jeg ikke om jeg tør å nevne her Skal man bare fortelle dumme og teite ting man gjorde som liten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå