AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Det kom 14000 flyktninger i forrige uke. Hvorfor diskuterer man 8000 over tre år? Det er jo åpenbart at det blir minst ti ganger så mange, med disse tallene blir det 20-30 ganger så mange. Anonymous poster hash: 3ff69...0ca 5
maskineple Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 (endret) Det er derfor det er viktig å spre beskjeden. AP og SV/MDG++ må ikke få sin vilje her. Dersom vi hadde fjernet velferdstaten så kunne jeg ha akseptert dette, men ikke dersom disse flyktningene får stemmerett og stemmer på de rødgrønne. Det er en ond sirkel. Endret 28. september 2015 av maskineple 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 Det er derfor det er viktig å spre beskjeden. AP og SV/MDG++ må ikke få sin vilje her. Dersom vi hadde fjernet velferdstaten så kunne jeg ha akseptert dette, men ikke dersom disse flyktningene får stemmerett og stemmer på de rødgrønne. Det er en ond sirkel. Men hva med de som trenger trygd da!?? Anonymous poster hash: 3ff69...0ca
maskineple Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 (endret) Men hva med de som trenger trygd da!?? Anonymous poster hash: 3ff69...0ca Det er komplisert, jeg er ikke imot velferdstaten dersom den holder seg på det nivået vi har nå, men dersom det skal bli enda større og flere jobber i offentlig sektor. Da har vi et problem. Et politisk problem hvor disse stemmer rødgrønt som vil igjen øke skatter. Endret 28. september 2015 av maskineple
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #5 Skrevet 28. september 2015 Galskapen vil ingen ende ta. Med dette tempoet så når man kanskje 100 000 asylsøkere/unge menn det neste året? UDI bruker nå 2,3 millioner per dag bare i akuttopphold for disse. Rundt 900 kroner natta, som jo er hotellpris. Irakerne var ikke fornøyd i Finland kan vi lese. Ikke nok resturanter og for kaldt.. De sender umiddelbart beskjed og bilder på nettet for å tipse hverandre. Hele opplegget er jo en ren skandale. Pengene flyr ut av statsbudsjettet. Penger som kunne ha blitt brukt langt mer fornuftig. Anonymous poster hash: 3d628...acc 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #6 Skrevet 28. september 2015 De som kommer nå er asylsøkere. De 8000 kvoteflyktningene kommer i tillegg.Anonymous poster hash: 241e7...cc2 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 Kan noen fortelle forskjellen på kvoteflyktning og asylsøker? Vet det er vedtatt å ta imot 8000 flyktninger som _skal_ komme, men hvordan fungerer det med disse asylsøkerne som strømmer over grensene som en flokk sild for tiden? Er det slik at absolutt alle som kommer får bli, evt. er det visse kriterier som gjelder (f.eks beskyttelsesbehov som følge av homofili eller krig). Er det da slik at ALLE som har beskyttelsesbehov får bli? Finnes det ingen øvrig grense, for eksempel at etter at 20 000 søkere i året har fått innvilget opphold, kan ikke flere få bli, uansett grunn? Dette er jo en skandale. På mange måter blir store deler overkjørt av politikerne, som har èn oppgave - og det er å fordele våre penger etter det beste for det norske folk. Nei, fortsetter det sånn her - kommer skatter og avgifter til å øke hinsides, samtidig som velferd for etnisk norske (skole, sykehus og eldre) kuttes - og pengene går til migrantene ene og alene. En slik "dugnad" (som politikerne så fint kaller det) er ikke jeg villig til å være med på. Jeg, og alle andre her i Norge, betaler ikke opp til 50% av lønna vår, når vi bare blir nedprioritert til fordel for noen som kommer hit uten å bidra selv. Jeg kan nok få en langt bedre avtale hvis jeg setter av pengene som går til skatt, til egen helseforsikring. Og set som irriterer meg mest, er at media beskriver et helt annet bilde av denne "dugnadsånden" blant det norske folk, enn hva som er den faktiske realitet. Jeg føler meg utrolig oversett, og ikke minst misbrukt, når jeg leser i ulike aviser at "hele det norske folk er med på denne nasjonale dugnaden, og alle har med sin stemme vist at såklart vil vi gjøre mer for flyktningene". Det er jo bare å ta en titt i kommentarfeltet på facebook-siden til ulike aviser. Da ser man fort at det norske folk har en helt annen mening enn det media beskriver. Avisene blåser opp enhver sak som omhandler flyktninger som får betalte boliger av NAV som ikke holder standarden, men når det kommer en person med innvandringskritiske meninger (ref, Erna sa at det norske velferdssystemet er sårbart og ikke utformet for å ta imot såpass store mengder migranter, og at løsningen ikke kan være å ta alle til Norge), da får saken en liten rubrikk langt nede på nettsiden deres, og forsvinner et par timer. Kan noen fortelle meg hvorfor i helvete VG og Dagbladet fortsatt får statsstøtte? Er det ikke på tide å kutte støtten, da man ser at avisene ikke holder sin plikt om politisk nøytralitet?! Fortsetter det sånn her, ja, da tror jeg faktisk Norge legger opp til at den radikale høyrebevegelsen kommer til å stige i et ganske hurtig tempo. Desverre.Anonymous poster hash: 3681c...967 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #8 Skrevet 29. september 2015 Vi skal være stolte over at flyktningene ønsker seg til Norge. Dette viser at folk verden over har forstått at Norge er et trygt og godt land å bo i. Ved å ønske flyktningene velkommen og sørge for at de også får det godt her, vil Norges status som et rettferdig og godt samfunn stadig bedres. Anonymous poster hash: a34b3...90b
pinar Skrevet 29. september 2015 #9 Skrevet 29. september 2015 Ryddet for innlegg som bryter med retningslinjene. pinar, mod.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #10 Skrevet 29. september 2015 Kan noen fortelle forskjellen på kvoteflyktning og asylsøker/flyktning? Skjønner ikke wiki! Anonymous poster hash: 31884...6a4
yxnyx Skrevet 30. september 2015 #11 Skrevet 30. september 2015 Kan noen fortelle forskjellen på kvoteflyktning og asylsøker/flyktning? Skjønner ikke wiki!Anonymous poster hash: 31884...6a4 Kvoteflyktninger blir plukket ut i nærområdet, og hentet til Norge av den norske stat. Her kan du lese et eksempel på hvordan det foregår:http://www.vg.no/nyheter/utenriks/flyktningkrisen-i-europa/familien-hannan-haaper-aa-faa-komme-til-norge-bekymret-for-et-nei/a/23530984/ Asylsøkere reiser til Norge på eget initiativ, og søker om opphold her.
bebisss Skrevet 30. september 2015 #12 Skrevet 30. september 2015 Kan noen fortelle forskjellen på kvoteflyktning og asylsøker/flyktning? Skjønner ikke wiki!Anonymous poster hash: 31884...6a4 Kvoteflyktninger har allerede fått asyl i norge før de kommer. Asylsøkere kommer hit fra krigsherjede land for å søke asyl mens de er her i landet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå