Gå til innhold

Emilio + norsk etternavn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Ja, hva synes dere?  Så at noen hadde døpt ungen for Emilio + et mellomnavn. Men de har et vaske-ekte norsk etternavn . Synes det passer veldig dårlig sammen Hvorfor ikke rett og slett Emil ? Selv om det er litt oppbrukt :vetikke:



Anonymous poster hash: d67dc...930
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hva synes dere? Så at noen hadde døpt ungen for Emilio + et mellomnavn. Men de har et vaske-ekte norsk etternavn . Synes det passer veldig dårlig sammen Hvorfor ikke rett og slett Emil ? Selv om det er litt oppbrukt :vetikke:

Anonymous poster hash: d67dc...930

Det er disse dessertnavnene som begynner å bli oppbrukt. Ikke de tradisjonelle norske navnene.

Emil er ok. Emilio? Aldri i livet.

Jeg er så utrolig lei av sånne sukkersøt navn at jeg vil bare kaste opp. Folk tenker ikke på at ungene en dag blir voksne. Stakkars mann sier jeg bare, som må skrive under papirer med Emilio Nathaniel,eller Emilio krisander..... De er voksne mesteparten av livet sitt og jeg synes løe barn bør få et navn deretter.

Anonymous poster hash: c4d1f...64f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes navnet er fint. Vet ikke hva etternavnet er, og ja noen ganger passer ikke helt fornavn med etternavnet. Men det er jo fornavnet om blir brukt mest uansett.

Emilio brukes da i mange land (tenk på italiensk for eksempel, eller spansk), skjønner ikke hvorfor folk skal være så "pripne" på navn som ikke er "typisk" norsk.

Emil kan være kjedelig for mange, mens Emilio blir mer fengende. Selv synes jeg Emil er fint også. Men jeg må si at når jeg tenker Emil, tenker jeg umiddelbart på Emil i Lønneberget  :plystre: 

Jeg er av de damene som liker både spesielle navn, utenlandske navn og enkelte HELT nordiske navn. Men jeg synes IKKE at man SKAL holde seg ed en nordisk navn bare fordi man bor i Norden!



Anonymous poster hash: a992e...755
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen kan jo ha fått fars etternavn og ha en mor fra et land hvor navnet passer bedre. Er en fotballspiller som heter Emilio Jørgensen Gracia for eksempel. 



Anonymous poster hash: 6fb8e...0db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er disse dessertnavnene som begynner å bli oppbrukt. Ikke de tradisjonelle norske navnene.

Emil er ok. Emilio? Aldri i livet.

Jeg er så utrolig lei av sånne sukkersøt navn at jeg vil bare kaste opp. Folk tenker ikke på at ungene en dag blir voksne. Stakkars mann sier jeg bare, som må skrive under papirer med Emilio Nathaniel,eller Emilio krisander..... De er voksne mesteparten av livet sitt og jeg synes løe barn bør få et navn deretter.

Anonymous poster hash: c4d1f...64f

Kan hende Emilio vil studere og jobbe i utlandet. Da er det ikke pussig å hete Emilio.

Anonymous poster hash: ffc16...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ungen kan jo ha fått fars etternavn og ha en mor fra et land hvor navnet passer bedre. Er en fotballspiller som heter Emilio Jørgensen Gracia for eksempel. 

Anonymous poster hash: 6fb8e...0db

 

HI her :  Både mor og  far  er norske og har norske etternavn ..  Det høres ganske komisk ut , og i tillegg har ungen et nokså vanlig mellomnavn.

Anonymous poster hash: d67dc...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om hva folk kaller barna sine, men jeg måtte bare skrive en kommentar har!

Har dere ikke noe annet å bry dere om enn hva andre heter??? Snakk om fritidsproblemer!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...