Gå til innhold

Noen eksperter på eggløsning her??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei!

Har nå hatt min første syklus hvor jeg har fulgt med på diverse signaler fra kroppen (les; utflod samt undersøkelse av livmortappen).

Er nå på dag 14 (fra den dagen jeg fikk siste mens). Hadde smerter i høyre side på dag 12. Men har ikke hatt noen antydning til dette berømte EL slimet. Kan det være at det jeg kjente på dag 12 ikke var eggløsning og at jeg rett og slett ikke har hatt det enda? Eller kan det være slik at man ikke alltid har EL slim som er like lett "synlig"? Jeg har en veldig regelmessig syklus som er på 28 dager +/- 1 dag. Lurer fælt. :o

En annen ting jeg lurer på....livmortappen er det den som sitter ganske høyt opp og kjennes rund ut. Det har også kjent ut som om det er en liten sprekk/åpning i den. Slik at man så vidt kan kjenne det med fingertuppen.

Noen som er eksperter på området her?

Er selv 26 år og i min første prøve måned. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chiquita - ikke innlogget

Hei...

Jeg er ikke så veldig flink i dette selv, da jeg bare har skjekket sekret og tapp i to hele sykluser (er nå ikke i min tredje), men jeg kan prøve å svare på det du spørr om alikevell.

:D

Jeg er svært mye inne på www.snartgravid.com , og der er det mange flere eksperter på dette området enn hvva det er her inne på Kvinneguiden.

Men tilbake til spørsmålene dine;

Det er ikke alle som klarer å finne EggLøsningsslim, ganske enkelt fordi ikke alle har det, men det kan også være at en ikke skjekker slimet ofte nok. EL-slimet er hos noen å finne bare noen timer før det forsvinner igjen, mens andre kan ha det i flere dager, og da er det som du kanskje vet den siste dagen du er på ditt mest fruktbare.

Så kluet er å skjekke slimet ofte (særlig i dagene rundt EL), og det er mange som sier du skal skjekke slimet hver gang du er på do, for å være "Sikker" på at du ikke overser slimet.

Det du beskriver til slutt er livmortappen, ja....

Jeg vil tippe at når den hadde et "hull" i seg var den også veldig myk hos deg (men det kan være vanskelig å kjenne forskjeller i første skjekke-måned)

Når tappen har et hull i seg, og er myk(nesten som å kjenne på leppen din) og sitter høyt oppe er du på det mest fruktbare....

Men.....

Det kan godt være at du ikke har hatt EL enda.

Lutealfasen (Fasen mellom EL og Mens) varierer fra kvinne til kvinne, men er som oftest mellom 10 og 16 dager, så når du nå "bare" er på dag 14 etter Mens...

Du har en syklus på 28 dager, og derfor "skal" du i teorien få EL mellom syklusdag 12 og 18, så det er enda noen dager å "gjøre det på" :wink:

Håper det hjalp deg litt, og lykke til videre

Det er bare å spørre dersom det er noe mer jeg kan hjelpe deg med, så skal jeg i allefall prøve....

Stor klem fra Chiquita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei Chiquita!

Takk for svaret ditt. :D

Det skal ikke være lett dette her. Er litt interessant selvom det samtidig er litt frustrende fordi man aldri er helt sikker. Har ikke tenk til å begynne å tempe før jeg har prøvd noen måneder. Kan jo ikke bli hysterisk med en gang. Man må jo tross alt prøve litt først. Er ganske sikker på at jeg venter ikke-mens igjen om 14 dager (ons.) Den har blitt regelmessig relativt fort etter at jeg sluttet på p-piller for ca 7 måneder siden. Så det er da enda godt at man slipper å tenke på det også.

Nei, vi får nok bare forsette med sengehyggen :rodme: så får vi se hva som skjer. Spennende blir det uansett om 14 dager når jeg vet om tanta dukker opp eller ikke.

Nok en gang. Takk for hjelpen.

Klem tilbake til Chiquita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 30 something

Jeg har selv nettopp sluttet på p-pillen (etter 8 års bruk) og tror ikke jeg er kommet i "normal" rytme igjen ennå.

En venninne av meg fikk ikke normal mensturasjon og eggløsning før nesten 2 år etter at hun sluttet på pillen! Først da "merket" hun eggløsningen og fikk dette berømte EL slimet...så det er nok best å smøre seg med tålmodighet!

Ellers kan man vel ta en blodprøve hos lege for å undersøke om man har eggløsning eller ikke?? Det kan sikkert være litt kjipt å prøve "hardt" hvis man likevel ikke har EL...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...