Gå til innhold

Hvor mye trenger man netto per måned?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye vil du si at en singel kvinne ca 25 år i Oslo trenger å leve for per måned, etter at skatt og husleie/strøm er betalt?

Ferdig med utdanning, det er meningen at man skal ha en ok økonomi.

Anonymous poster hash: 5286f...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8.000 kanskje?...2.000 på mat og 6.000 på moro, klær, ting en trenger, forsikring og lege. Går jo ikke til legen hver måned og klær kjøpes ikke hver måned, innboforsikring kan en få til kr 78 hos DnB. Feriepengene brukes på ferie, og i desember trekkes det kun halv skatt, så da får en ekstra å rutte med der.



Anonymous poster hash: dce7d...6ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt håpløst hvis man f.eks må til tannlegen en måned, eller striper håret. Ting koster penger.

Anonymous poster hash: 5286f...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 til mat er lavt, selv om det går. SIFOs satser sier 2500 kr til mat for en voksen kvinne. De fleste bruker mer enn det.

Men totalt sett er ikke 8000 kr i måneden veldig feil for å kunne opprettholde en middels livsstil i Norge i 2015.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye vil du si at en singel kvinne ca 25 år i Oslo trenger å leve for per måned

 

Jeg håper virkelig at den enslige kvinnen har noe å leve for. Det blir litt stusslig å ha noe å leve av, men ingenting å leve for.

Anonymous poster hash: 97f90...1e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså man burde kunne klare seg på 3000-4000, men avhengig av hvilke "luksusvaner" man har bør man vel legge til litt mer. Hvis jeg hadde vært i den situasjonen ville jeg enten brukt så lite som mulig fordi jeg sparer til bolig eller bruke litt mer og spare i tilfelle det skulle komme noen uforutsette utgifter evnt. renteøkning hvis man har boliglån.

 

Forsikring kan man ofte få veldig billig hvis man er medlem av en fagforening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...