Gå til innhold

Vognvalg til ei 2 åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må kjøpe ny vogn til 2 åringen straks, og det står mellom Britax b-motion 4, Bumbleride 4 way (hvis den het det), Mountain Buggy Cosmopolitan (4 hjul) eller Brio Smile.

Hvilken av disse anbefaler dere???

Hun er ei lita 2 åring.

Tenkte på Bugaboo men den blir for dyr nå føler jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg heller mest på Brio Smile, men i kalesjen på sittedelen - finnes det sånn netting, eller er den BARE på babybagen ? 

Jeg liker veldig godt at det finnes slik netting innebygd i kalesjen.. 

Tipper vogna forresten?

Cosmopolitan tror jeg ikke er så relevant lenger siden jeg leste at den er skikkelig dårlig på snø. 

Endret av Fliko
Skrevet

Vi har Brio Smile, og det er luftenetting i sittedelens kalesje også. Vogna er stabil og vi er veldig fornøyd. :-)

Vet ikke hvordan den er til toåring, da, vår gutt er bare 10 mnd.

Skrevet

Vi har Brio Smile, og det er luftenetting i sittedelens kalesje også. Vogna er stabil og vi er veldig fornøyd. :-)

Vet ikke hvordan den er til toåring, da, vår gutt er bare 10 mnd.

Takk for svar!

Men litt rart spørsmål kanskje - er luftenettingen som en bitteliten luke på toppen eller på den nedre delen an kalesjen slik den er på bagdelen?

Siden 2 åringen min ikke er mer enn ca 88 høy (har ikke målt på 2 måneder) vil jeg tro den er veldig fin for henne. 

Egentlig synd at Mountain Buggy Cosmopolitan er dårlig på snø, for den vogna ser veldig snasen ut  :lur:

Skrevet

Takk for svar!

Men litt rart spørsmål kanskje - er luftenettingen som en bitteliten luke på toppen eller på den nedre delen an kalesjen slik den er på bagdelen?

Siden 2 åringen min ikke er mer enn ca 88 høy (har ikke målt på 2 måneder) vil jeg tro den er veldig fin for henne. 

Egentlig synd at Mountain Buggy Cosmopolitan er dårlig på snø, for den vogna ser veldig snasen ut  :lur:

Vi hadde ikke bagdelen (hadde mykbag), så jeg vet egentlig ikke om det er forskjell på kalesjene. Men det er en nettingluke på toppen, men den er ikke så liten. Jeg tror det ville ha vært litt rart om luken var nede når barnet skal sitte i vogna, fordi da ville all trekken kommet i nakken.

Vår unge mann er ca 80 cm og har god plass. :-)

Skrevet

Vi hadde ikke bagdelen (hadde mykbag), så jeg vet egentlig ikke om det er forskjell på kalesjene. Men det er en nettingluke på toppen, men den er ikke så liten. Jeg tror det ville ha vært litt rart om luken var nede når barnet skal sitte i vogna, fordi da ville all trekken kommet i nakken.

Vår unge mann er ca 80 cm og har god plass. :-)

Åja hehe så nettingen er ikke som Britax b-motion heller antar jeg. Vet ikke hvor beleielig britax sin kalesje er?

Noen sier at vogna tipper, har du opplevd det?

Skrevet

Eller kanskje babyjogger mini gt? Den har også netting, og funker på snø

Skrevet (endret)

Takk for svar!

Egentlig synd at Mountain Buggy Cosmopolitan er dårlig på snø, for den vogna ser veldig snasen ut :lur:

Vogna er ganske fin, men helt elendig på snø og sittedelen er veldig, veldig liten. Min gutt blir to i januar, helt gjennomsnittlig høyde, og vi kan ikke bruke den vogna lengre hvis han skal sitte behagelig eller bruke den til soving.

Edit; MB cosmopolitan altså.

Endret av Favole
Skrevet

Åja hehe så nettingen er ikke som Britax b-motion heller antar jeg. Vet ikke hvor beleielig britax sin kalesje er?

Noen sier at vogna tipper, har du opplevd det?

Nei, synes den er stabil, også når vi skal av og på buss og trikk.

Skrevet

Vogna er ganske fin, men helt elendig på snø og sittedelen er veldig, veldig liten. Min gutt blir to i januar, helt gjennomsnittlig høyde, og vi kan ikke bruke den vogna lengre hvis han skal sitte behagelig eller bruke den til soving.

Edit; MB cosmopolitan altså.

Ja det er synd den er så dårlig på snø, for den ser så lekker ut! Er nok mer en europeisk storby vogn 😔

Til soving er den ikke så relevant uansett for meg, siden hun ikke sover ute i helgene. I bhg har hun en vogn

Skrevet

Eller kanskje babyjogger mini gt? Den har også netting, og funker på snø

Joda, om jeg bare hadde likt 3-hjulinger 😋 takk ellers hehe

Skrevet

Noen som har erfaring med Bumbleride Indie 4 da?? Men den kan kanskje ikke snus på

Skrevet

Jeg blir mer og mer forvirret...... Britax b-motion 4, eller Brio Smile, hvilken av de hadde dere valgt til 2 åringen??? 

Litt synd at Britax ikke kan snu barnet med ansiktet mot deg men hvis det er alt i alt en bedre vogn så gjør kanskje ikke det noe  :klo:

Skrevet

Har du vurdert brio Go? Store tassen på 3 1/2 og 102 cm sitter og ligger fint i den enda. Den er skjønn å trille og frakte, og bør prøves. :)

Skrevet

Har du vurdert brio Go? Store tassen på 3 1/2 og 102 cm sitter og ligger fint i den enda. Den er skjønn å trille og frakte, og bør prøves. :)

Jeg har ikke prøvd den, tenkte å prøve ut litt senere i dag i butikken. Men synes den virker litt rar egentlig, spesielt håndtaket, også har den ikke lufthjul?

Skrevet

Har tittet på Britax Affinity (og åpnet en tråd for denne) men ikke mange i Norge som har den virker det som.. I andre land i Europa er de veldig fornøyd med den men spørs om man egentlig får plass til vognpose i den og om den tipper - det har jeg ikke funnet info om...

Skrevet

Brio Go ser veldig rar ut, det er jeg enig i. Men det er fordi den er designet med tanke på funksjon og ergonomi, og det merker man. Håndtaket er helt supert å holde i, fordi du slipper knekken i håndleddet. Du kan variere mer hvordan du holder også. Brio Go next har lufthjul,men det spørs hvor du skal trille om du behøver det.

Jeg kan anbefale den svenske Facebook-gruppa Barnvagnar!, der fins det folk som har superpeiling. :)

Skrevet

På Barnvagnsblogg.COM (svensk den også) finner du en utførlig anmeldelse (recension) av Britax Affinity (og det meste annet). :)

Skrevet

På Barnvagnsblogg.COM (svensk den også) finner du en utførlig anmeldelse (recension) av Britax Affinity (og det meste annet). :)

Supert! Skal sjekke ut begge to, takk! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...