Gå til innhold

Hva er det med puppene deres jenter??

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hallo Jenter! Er en gutt på 22 år som lurer på en ting. Jeg var i syden i sommer sammen med en vennegjeng. Vi har vokst opp og kjent hverandre alle sammen siden vi var små. Fikk bakoversveis da to av jentene kastet bikinien og solte seg toppløs på stranden som om det skulle være den naturligste ting i verden.. For all del, å sole seg toppløs er langt fra unormalt. Poenget er det at de aldri hadde vist puppene sine til oss gutta før dette. De har ikke engang villet vist seg i bh før. Da har de hver gang holdt hendene eller et hådnkle fremfor.

Mitt første spørsmål er da: Hvorfor er det så viktig å skjule puppene sine (til og med i BH) hjemme i den vanlige hverdag når det i syden virker som puppene deres er allemannseie og de ikke har noen problemer med å vise de frem til hvem som helst?? Er det noen som kjenner seg igjen i dette?

Spørsmål to: Hva er det med puppene dere ikke tør vise? De fleste av dere kan gå på stranden med en liten bikini og vise det meste av puppene. Går dere med bikini så ser vi gutter i stor grad hvilke pupper dere har allikevel. Om de er små og spisse, små og runde, store og faste eller om de kanskje ville henge litt i fri luft. Er det BRYSTVORTENE og areola dere er redd for å vise??? Det er jo stort sett det eneste dere skjuler. Ganske synd for brystvortene og det mørke området rundt er noe av det mest sexy på en kvinnes kropp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: Jeg liker BH-er jeg, en lekker BH kan være sexy. Helt greit å "skjule" puppene i det vel? :wink: Jeg skjuler puppene, fordi de er ikke forbeholdt hvem som helst å se. :wink: Dessuten hadde det nok vært litt kaldt å ikke skjule dem, kan du si. :P

Går i utringet topper av og til foresten, men det var kanskje ikke det du mente?

2: Det er ikke noe spesielt med dem jeg ikke tør vise, er stolt av puppene jeg, men jeg soler meg ikke toppløs heller, da. Pleier ikke å flæsje dem, liksom. :P

Gjest Anonymous
Skrevet

For det første så er pupper aldri "allemannseie".

Det gjelder uansett om man har på klær eller ikke.

Det ar man ikke har på seg noe betyr ikke at

hvem som helst kan nistirre så mye de vil.

For det andre så er det naturlig å kle av seg

mere når det er veldig varmt enn når det

ikke er så varmt.

For det tredje så kommer man ikke utenom at

hvor mye man er påkledd er et kulturelt

fenomen som de fleste føler at de vil forholde

seg til. Det betyr at selv om man kanskje har

lyst på å kle av seg mer så gjør man det ikke

av redsel for hva andre synes om en. Man vil

ikke at naboer, kollegaer og andre som er

tilfeldig i nærheten skal

tro noe negativt om en eller gi en uønsket

oppmerksomhet. Når en så gjør det i syden

så er det fordi de andre som er der enten

er ukjente som en ikke regner med å treffe

senere eller det er kjente som man er trygge på.

Venner som en er trygge på regner man med

ikke vil endre syn på en eller opptre på en

ubehagelig måte fordi om en opptrer mer avkledd.

Det å bryte et mønster i en kjent situasjon

oppleves ofte som mer "revolusjonerende" enn å

lage nye regler for en ny situasjon.

Så når man kommer til syden er "alt annerledes"

og man kan lage nye regler. Det samme kan du

oppleve første gangen du drar på teltur i skogen

med venner. Plutselig løper alle rundt

med mye mindre klær enn man er vant med

som om det skulle være en selvfølge.

For 15-20 år siden var den kulturelle moten

slik at man skulle sole seg toppløs på strendene

og over 95% gjorde det. De var det så vanlig

at man ikke var redd for hva naboen skulle

mene eller at noen skulle tro man var spesielt

"billig" etc. Alle gjorde det. Da var man mer

spesiell og fikk mer oppmerksomhet hvis man ikke

solte seg toppløs (Det ble gjerne tolket som at

man hadde problemer med forholdet til kroppen

sin eller at man ikke var "frigjort" og selvstendig.)

Skrevet

Det er mange menn som synes det er annerledes å løpe rundt i underbukse forran sine kvinnelige venninder her hjemme i Norge, som helt fint kan gå i badebukse/shorts i syden også.... litt av samme sak?

Det er kanskje ikke logisk, men nakenhet er noe annet på en varm strand en hjemme i kalde norge (når man ikke er på stranden en flott sommerdag her da)

personlig så har jeg aldri gått i annen bikini i syden en jeg bruker hjemme, det skjønner jeg ikke. selv om jeg vet om flere som gjerne går toppløse og i string i syden, men som helst holder seg til "vanlig" bikinitruse og bikinioverdel her hjemme i norge på stranda....

• Liker 1
Skrevet

personlig så har jeg aldri gått i annen bikini i syden en jeg bruker hjemme, det skjønner jeg ikke. selv om jeg vet om flere som gjerne går toppløse og i string i syden, men som helst holder seg til "vanlig" bikinitruse og bikinioverdel her hjemme i norge på stranda....

Ikke jeg heller. Soler meg heller aldri toppløs.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Jeg synes det er feil at kvinner kaster bikinioverdelen i land hvor det krenker kulturen, f eks. Tyrkia. Flere innfødte bader i burka, mens blonde, norske bimboer spiller ping-pong toppløs. Det er steder i sydlige strøk som har blitt ødelagt på grunn av turistenes mangel på tilpasning. Kan ikke være noe særlig for kvinnene i burka at norske jenter kommer og stikker rumpa og puppene opp i ansiktet på mennene deres.

Dersom dere skal sole dere toppløse, kan dere gjøre det hjemme!

Skrevet

Jeg soler meg i bikini hjemme og toppløs i syden. Hvorfor? Fordi hjemme har jeg barn og venner av barn som løper rundt meg hele tiden, så det er aldri lenge mor får "ligge i fred". På ferie i syden, uansett hvor, synes jeg det er deilig å få sol på så mye av kroppen som mulig. Jeg synes det er pent med brune bryster, da kan man gå i alle slags topper uten at det kritthvite skillet vises. Det er iallefall ikke pent...synes nå jeg.

Skrevet

Jeg merker at jeg blir mindre og mindre sjenert etter en stund i bikini.

Helt i begynnelsen av en ferie kan jeg være nøye på å ikke vise meg fram i små klær til noen, mens utover har jeg blitt mer vant til å gå "nesten naken" og da er det ikke så nøye lenger. Så da sprader jeg rundt i bikini foran alle. Ellers pleier jeg å ta på meg et skjørt og eventuelt en topp når jeg må forflytte meg i bikini.

Men det er nok for å skjule de stedene jeg ikke er fornøyd med.

Men jeg soler meg ikke toppløs noen steder. Synes ikke det er noe fint.

Gjest Naken jente
Skrevet

Hva jeg har på meg når jeg soler meg varierer etter hvem jeg er sammen med og hvor jeg er.

Aller helst soler jeg meg helt naken, prøver å legge feriene til steder der dette er akseptert og der det er nudiststrender. Ellers soler jeg meg alltid toppløs i "syden".

Her hjemme bruker jeg bikini dersom jeg er sammen med familie/naboer eller lignende. Sammen med venner soler jeg meg toppløs eller naken.

Gjest Charlotte R.
Skrevet

Egentlig et virkelig interessant spørsmål, og relevant, ikke minst, det som stilles innledningsvis i denne tråden, men dessverre har jeg ikke noe fornuftig svar å birdra med, annet enn at nordmenn ALLTID ter seg annerledes i utlandet enn hjemme - fra å være de mest innadvendte personene her i det kalde nord, endrer vi med ett karakter og væremåte når vi kommer lengre sydover...

...hmm, skal tenke mer på spørsmålet og kanskje komme tilbake med et bedre svar senere...

Hilsen Charlotte

( Også aktiv på: http://www.diskusjonsforum.com )

Skrevet

Det er flere svar på spørsmålene dine.

Aller først så må du huske på at jenter ikke nødvendigvis har det samme forholdet til pupper som menn har.

Men man soler seg jo ikke i bikini FOR å vise seg frem.

Man har å seg lite klær når man skal sole seg for å få sol på mest mulig av kroppen.

Og hvor mye klær man har på seg når har ikke bare med hvem som er tilstede, men også med hva som er "kotymen" i situasjonen.

På en badestrand er det OK med lite klær. Men man ville ikke vært komfortabel med så lite klær på en åpen gate eller i et familieselskap. Når man er i syden og mange er toppløse er det mer "greit" enn i hagen hjemme med naboen hengende over hekken.

Skrevet

Jeg soler meg aldri toppløs, og viser meg heller ikke i bhen til hvem som helst. Brystene mine er forbeholdt samboer.

En annen og kanskje den viktigste grunen til å ikke sole seg toppløs er vel kreftfaren.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg soler meg aldri toppløs, og viser meg heller ikke i bhen til hvem som helst. Brystene mine er forbeholdt samboer.

En annen og kanskje den viktigste grunen til å ikke sole seg toppløs er vel kreftfaren.

Det er så mange av dere pripne jenter der ute!

Så, hvis man soler seg toppløs, så kan man få kreft? Som om det tynne stoffet likssom skal beskytte brystvortene slik at man ikke får kreft?

nei, det er det dummeste jeg har hørt på lenge..

Jeg kjenner også en jente som soler seg med toppen på for hun sier det er farlig å sole seg uten!!??

Jeg flasher puppene på stranden uten problem. Greit, ikke foran alle vennene mine, men når jeg soler meg så soler jeg meg, helst uten topp (så slipper jeg stygg skille!)

Skrevet

Det er så mange av dere pripne jenter der ute!

Så, hvis man soler seg toppløs, så kan man få kreft? Som om det tynne stoffet likssom skal beskytte brystvortene slik at man ikke får kreft?

nei, det er det dummeste jeg har hørt på lenge..

Da har du ikke hørt mye...

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/08/09/404956.html

Antall tilfeller av ondartet føflekkreft på bryster er firedoblet etter at det ble trendy å sole seg toppløs.

Direktør i Kreftregisteret, Frøydis Langmark, tror også at toppløsmoten fra 1970-tallet har bidratt til at flere kvinner har fått sykdommen.

- Nå ser det ut til at stadig flere tar på seg bikinitoppene igjen, så vi kan trolig forvente en nedgang de neste åra, sier hun.

Men det er like stor sjanse for å få kreft på resten av kroppen, det er ikke større sjanse på et blottet bryst enn på magen. Alt som dekkes til misnker faren der det er dekket.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du gjør dette med utgangspunkt f.eks. i

artikkelen som Poirot refererer til så tror jeg

du har missforstått. Hvis du skal redusere

kreftfaren så vil ikke det unngå toppløs

soling telle spesielt mye. I snitt er det 500 kvinner

og 450 menn som får føflekk kreft hvert år.

I snitt dør 1/5 av disse. I snitt er det 5 kvinner

som får påvist føflekk kreft på brystene hvert år

hvorav altså i snitt en av disse vil dø av det.

Hvis du skal unngå hudkreft så det viktigste å

være forsiktig med sola med gradevis tilvenning

og riktig bruk av av kremer. Hvis du bruker

bikinitopp men gir blaffen i forsiktig omgang med sola

har du adskillig større fare en om du soler

deg toppløs med gradvis tilvenning og bruk av kremer.

Hvis du skal kle på deg for å redusere

kreftfaren oppnår du mere med å bruke hel badedrakt

fremfor bikini enn hvis du bruke bikini topp fremfor

toppløs. Så jo mere du dekker til (uansett område)

jo bedre.

Det virker som om mange har missforstått artikkelen.

Den viser at når det kommer en mote og man kler

av et område så betyr det økt kreftfare. Ikke at

noen områder er spesielt mer utsatt enn andre.

Man så akkurat det samme når bikinimoten kom

og man begynte å vise frem magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...