Gå til innhold

Herpes

Fremhevede innlegg

Skrevet

Opplevde en merkelig ting her for en stund siden. Hadde sex og med det samme vi var ferdig opplevde jeg ubehag. Jeg kom hjem og oppdaget at jeg hadde fått en bitteliten rift på den innerste kjønnsleppen. Den var så liten at det gikk nesten ikke an å se den.

Dette gjorde vindt i flere dager og jeg bestemte meg for å dra til legen for å sjekke. Det viste seg at det var herpes i den mini rifta. Etter å ha lest mye på nettet om denne sykdommen så står det at man ikke opplever utbrudd før 4-8 dager etter samleie, mens jeg fikk det jo med en gang etter sex? Kan vel ikke akkurat kalle det er typisk utbrudd heller i og med at det kun var den lille.. Men vet jo at mange også kan være smittet av herpes uten å vite det.

Riften forsvant etter en liten stund og etter det har jeg ikke merket noe.

Kan noen oppdatere meg litt på dette?

Jeg er grønn :P

Anonymous poster hash: 4a20c...0bb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags lege var dette?😂

Herpes er jo blemmer som blir til sår og som du sier, oppstår ikke rett etter samleie. Det her hørtes veldig rart ut! Kanskje du hadde viruset fra før? Alle har det, bare ikke alle det slår ut på.

Anonymous poster hash: d696c...1d2

Skrevet

Jeg tok prøver og slik. Legen mente hardnakket at dette ikke var herpes, men så ringte hun noen dager etterpå og sa at det var det i den lille rifta? Kan jo ha hatt det fra før ja, men sist jeg testa meg var i oktober i fjor og da hadde jeg ingenting. Hva mener du med at alle har det?

Jeg trodde omtrent jeg fikk en dødsdom.. Og tenkte at jeg aldri kunne ha sex mer ever.

Skrevet

Jeg tok prøver og slik. Legen mente hardnakket at dette ikke var herpes, men så ringte hun noen dager etterpå og sa at det var det i den lille rifta? Kan jo ha hatt det fra før ja, men sist jeg testa meg var i oktober i fjor og da hadde jeg ingenting. Hva mener du med at alle har det?

Jeg trodde omtrent jeg fikk en dødsdom.. Og tenkte at jeg aldri kunne ha sex mer ever.

Best du gir beskjed til stakkaren du smittet under samleiet da! Vis ansvar, ellers sprer dette seg videre som ild i tørt gress.

Anonymous poster hash: a308c...2c3

• Liker 3
Skrevet

Best du gir beskjed til stakkaren du smittet under samleiet da! Vis ansvar, ellers sprer dette seg videre som ild i tørt gress.

Anonymous poster hash: a308c...2c3

Haha bra svar, men ikke svar på selve spørsmålet.

Skrevet

Det jeg mener med at alle har det: Herpes er et virus som alle mennesker har i kroppen. Altså, det er ikke alle som får utbrudd, men det ligger der i "dvale." Kan ikke forklare det bedre, men et kjapt søk på Google forklarer nok bedre enn hva jeg kan.

Skrevet

Hei.

Har herpes selv og har hatt det i snart 20 år. Det som ofte skjer med meg er at jeg blir litt "stiv" i kroppen,nupper på tisselassen. For min del så kommer det som regel når jeg er stresset men det varierer vel fra person til person. Når har jeg hatt det såpass lenge at jeg neste ikke får utbrudd lengre, 

Så hvis det er noen trøst så blir det bedre etter hvert men ALDRI ta sjansen når du har utbrudd, det har jeg nemlig erfart selv, har vært dum nok i fylla og smittet 2 jenter.. Får dårlig samvittighet når jeg tenker på det... Selv ble jeg smittet av en dame fra nord.. Slik er det når man har spontansex i byggeplassen til det som nå er VG huset..

Skrevet

Det jeg mener med at alle har det: Herpes er et virus som alle mennesker har i kroppen. Altså, det er ikke alle som får utbrudd, men det ligger der i "dvale." Kan ikke forklare det bedre, men et kjapt søk på Google forklarer nok bedre enn hva jeg kan.Anonymous poster hash: d696c...1d2

Ikke alle. Genital herpes (herpes 2) rammer ca 30 % av den voksne befolkningen. Det er dette som kalles kjønnssykdommen herpes. Herpes 1 rammer både lepper og underliv, men kalles ifte munnsår. Det rammer ca 80 %. Noen har ingen av virusene.

Anonymous poster hash: 99b55...639

Skrevet

Hei.

Har herpes selv og har hatt det i snart 20 år. Det som ofte skjer med meg er at jeg blir litt "stiv" i kroppen,nupper på tisselassen. For min del så kommer det som regel når jeg er stresset men det varierer vel fra person til person. Når har jeg hatt det såpass lenge at jeg neste ikke får utbrudd lengre,

Så hvis det er noen trøst så blir det bedre etter hvert men ALDRI ta sjansen når du har utbrudd, det har jeg nemlig erfart selv, har vært dum nok i fylla og smittet 2 jenter.. Får dårlig samvittighet når jeg tenker på det... Selv ble jeg smittet av en dame fra nord.. Slik er det når man har spontansex i byggeplassen til det som nå er VG huset..

.

Uff :( Men hva om man aldri har utbrudd da? Er man fortsatt smittsom? Og er jeg pliktig til å opplyse fremtidige sex partnere om dette på forhånd? Er ikke problem nå altså- har kjæreste, men likevel. Syntes det var noe skikkelig dritt å få beskjed om.

Skrevet

Ikke alle. Genital herpes (herpes 2) rammer ca 30 % av den voksne befolkningen. Det er dette som kalles kjønnssykdommen herpes. Herpes 1 rammer både lepper og underliv, men kalles ifte munnsår. Det rammer ca 80 %. Noen har ingen av virusene.

Så egentlig kan man ha den "milde" typen nedentil da siden man ikke merker det? Må lese meg litt opp tror jeg....

Skrevet

Så egentlig kan man ha den "milde" typen nedentil da siden man ikke merker det? Må lese meg litt opp tror jeg....Anonymous poster hash: 4a20c...0bb

Ja, herpes 1 gir nok litt færre og mildere utbrudd. Men jeg synes det høres veldig rart ut at det skulle være herpes i en sprekk. Herpes gir gjerne små blemmer og deretter sår. Kan prøven ha vært falsk positiv?

Skrevet

Ja, herpes 1 gir nok litt færre og mildere utbrudd. Men jeg synes det høres veldig rart ut at det skulle være herpes i en sprekk. Herpes gir gjerne små blemmer og deretter sår. Kan prøven ha vært falsk positiv?

Jeg synes også det er veldig rart.. Det var kun den mini riften og ingenting annet. Aner ikke hva den prøven kan ha vært, men slik som jeg har forstått det så kan man vel ikke teste seg for herpes uten å ha utbrudd? Man kan vel også ta en blodprøve, men den var ikke sikker kom til å gi noe resultat.. Ehh.

Skrevet

Jeg synes også det er veldig rart.. Det var kun den mini riften og ingenting annet. Aner ikke hva den prøven kan ha vært, men slik som jeg har forstått det så kan man vel ikke teste seg for herpes uten å ha utbrudd? Man kan vel også ta en blodprøve, men den var ikke sikker kom til å gi noe resultat.. Ehh. Anonymous poster hash: 4a20c...0bb

Blodprøven gir sikkert resultat, og den skiller også mellom herpes 1 og herpes 2. Men har selv opplevd at fastlegen ikke visste at det kunne utføres blodprøve, så noen leger er ikke oppdatert. Men dersom den for eksempel viser at man har herpes 1, så kan det jo være at man ble smittet på munnen som barn, man vet jo ikke om det er i underlivet eller på munnen (siden begge typer kan smitte begge steder).

Hadde selv to små sprekker i underlivet nærmest kronisk, og det viste seg å være kronisk soppinfeksjon. Sprekker tror jeg mer er et tegn på sopp enn herpes. Eller man kan få en liten rift av for bl.a sex.

Skrevet

Jeg har hatt genital herpes i over 3 år og jeg får ikke blemmer, men et sår. Det ligner ikke på de typiske blemmene man får på munnen. Jeg har hatt munnherpes i nærmere 20 år. 

Når jeg mistenkte genital herpes dro jeg til helsestasjonen og fikk meg testet. Da tok de en q-tips på såret og fikk utslag på herpes, men de kunne allerede fastslå at det var herpes når de så såret. 

Anonymous poster hash: 1bd67...0ef
Skrevet

Blodprøven gir sikkert resultat, og den skiller også mellom herpes 1 og herpes 2. Men har selv opplevd at fastlegen ikke visste at det kunne utføres blodprøve, så noen leger er ikke oppdatert. Men dersom den for eksempel viser at man har herpes 1, så kan det jo være at man ble smittet på munnen som barn, man vet jo ikke om det er i underlivet eller på munnen (siden begge typer kan smitte begge steder).

Hadde selv to små sprekker i underlivet nærmest kronisk, og det viste seg å være kronisk soppinfeksjon. Sprekker tror jeg mer er et tegn på sopp enn herpes. Eller man kan få en liten rift av for bl.a sex.

Ja, for det som var så rart var at den rifta kom jo rett etter sex.. Så kan jo være jeg har hatt det i mange år uten å vite det da..

Skrevet

Jeg har hatt genital herpes i over 3 år og jeg får ikke blemmer, men et sår. Det ligner ikke på de typiske blemmene man får på munnen. Jeg har hatt munnherpes i nærmere 20 år.

Når jeg mistenkte genital herpes dro jeg til helsestasjonen og fikk meg testet. Da tok de en q-tips på såret og fikk utslag på herpes, men de kunne allerede fastslå at det var herpes når de så såret.

Anonymous poster hash: 1bd67...0ef

Hm.. Okay. Legen såg knapt det aåret jeg hadde så jeg måtte peke på hvor det var ubehag. Men får du utbrudd ofte? Og får du da bare et sår liksom?

Skrevet

Hva slags lege var dette?😂

Herpes er jo blemmer som blir til sår og som du sier, oppstår ikke rett etter samleie. Det her hørtes veldig rart ut! Kanskje du hadde viruset fra før? Alle har det, bare ikke alle det slår ut på.

Herpes trenger ikke være store sår og blemmer nei. Det kan være bittelite som en liten rift også.

Anonymous poster hash: 54b60...977

Skrevet

Herpes trenger ikke være store sår og blemmer nei. Det kan være bittelite som en liten rift også.Anonymous poster hash: 54b60...977

Kan det? Hvor har du det fra? Jeg vet det kan være asymptomatisk, men at herpes skulle vise seg i form av en rift om det først bryter ut, det er i alle fall nytt for meg. Det er gjerne små blemmer og deretter sår ved synlige utbrudd.

Skrevet

Kan det? Hvor har du det fra? Jeg vet det kan være asymptomatisk, men at herpes skulle vise seg i form av en rift om det først bryter ut, det er i alle fall nytt for meg. Det er gjerne små blemmer og deretter sår ved synlige utbrudd.

Fordi jeg har sett det selv.

Anonymous poster hash: 54b60...977

Skrevet

Fordi jeg har sett det selv.Anonymous poster hash: 54b60...977

Men hvordan vet du at det du så var herpes? Fikk du vite det av en lege?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...