AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 Vi har ti barn av samme kjønn, og to disponible rom for disse. Ville dere laget et felles soverom og et felles lekerom, eller laget hvert sitt soverom med leker på begge rom? De er 5 og 2 år. Anonymous poster hash: 76686...07e
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 Vi har ti barn av samme kjønn, og to disponible rom for disse. Ville dere laget et felles soverom og et felles lekerom, eller laget hvert sitt soverom med leker på begge rom? De er 5 og 2 år. Anonymous poster hash: 76686...07e Korrektur: TO barn. Herregud Anonymous poster hash: 76686...07e 32
Sushi Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 Vi har samme aldersforskjell, men de er ett år yngre. Vi har valgt felles soverom for ungene og lekerom i tillegg. Alle er fornøyde med den løsninga! Ungene sover veldig godt og det er praktisk at alt rotet og alle distraksjonene er et annet sted. 1
needinspiration Skrevet 27. september 2015 #4 Skrevet 27. september 2015 HA nå trodde jeg du trulla ;-) vi har gjort dette slik at guttene våre delte rom inntil nylig fordi de bråkte en del før de skulle legge seg. Så nå har de hvert sitt rom. Mineer 5 & 3 år. Men så klart det er opptil personligheten til barna det gjelder.
MariaHP Skrevet 27. september 2015 #5 Skrevet 27. september 2015 Korrektur: TO barn. Herregud Anonymous poster hash: 76686...07e Hahaha😂 Når jeg leste første post satt jeg nesten brødskiven i halsen! Jeg tenker at det kommer helt ann på hvordan de sover. Sover de godt om natten så er det jo sikkert hyggelig å dele rom 😊
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #6 Skrevet 27. september 2015 Anbefaler hvert sitt rom :-)Anonymous poster hash: 01014...dc7 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #7 Skrevet 27. september 2015 Hvert sitt rom. Aldersforskjellen er såpass stor at de bør få ha sine private soner, hvor de kan få ha med kompiser uten å måtte ha med søsken. Dette er nok viktigst for den eldste. Denne skal jo straks begynne på skolen, og det er ikke veldig stas med et tre år yngre søsken som legger seg oppi alt man gjør, roter i (og da gjerne ødelegger) sakene til den eldste. Det er heller ikke lenge før de kommer til å ha veldig ulik leggetid. Og om få år kommer eldste til å ville ligge lenger om morgenen i helgene. Anonymous poster hash: e0aa2...c72 13
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #8 Skrevet 27. september 2015 Så for meg to overfylte rom nå altså Prøv soverom og lekerom en periode du. Må være deilig å få et soverom uten altfor mye ting Anonymous poster hash: f202f...ed0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #9 Skrevet 27. september 2015 Jeg ville så absolutt gitt dem hvert sitt rom! Det er deilig for dem å ha noe som er sitt, og ett sted å være for seg selv. Dessuten er det veldig greit med hvert sitt rom ved sykdom o.l... Tenker med gru på hvorden det hadde vært de gangene en av ungene har spydd ned hele senga på natta, og vi må slå på lyset, tørke spy, skifte sengetøy osv, da er det vedlig greit at den andre får sove i fred på sitt rom.... Ungene våre på 3 og 5 må dele rom på hytta, og spessielt de 6 ukene vi er der om sommeren, fortoner seg som ett lite mareritt ved legging, og hvis den ene våkner om natta, våkner begge.... Anonymous poster hash: 228cf...d18 8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #10 Skrevet 27. september 2015 Hadde det sånn en periode at vi hadde et soverom og et lekerom. fungerte ikke. Ble veldig glad når jeg fikk mitt eget rom igjen. Anonymous poster hash: c3f0e...4e1 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #11 Skrevet 27. september 2015 i familien til ei venninne var de 5 søsken, der har de alltid delt rom. det var 3 soverom og den eldste i huset fikk alltid eget rom, når vedkommende flyttet ut fikk nesteman overta osv er man vandt til det så går det supert det Anonymous poster hash: 303f6...05b 6
Lillemini Skrevet 27. september 2015 #12 Skrevet 27. september 2015 Korrektur: TO barn. Herregud Anonymous poster hash: 76686...07e Haha! 😂 Første som slo meg var "stakkars dere". Jeg hadde valgt to soverom. De kan jo fint leke på hverandres rom uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #13 Skrevet 27. september 2015 Tusen takk for svar og meninger! Dere er like delt som meg ser jeg jeg ser argumentene for begge sider, fordel med lekerom er å få lekekjøkken og litt div ting utav stuen. de har ulik døgnrytme som det kommenteres over her, eldste sover tungt, men er likevel i stuss på om det blir forstyrrelser i søvn. De delte på hytten i sommer og da ble det tull, men det var jo såpass kort at de ikke ble helt tilvent. I-lands-dilemma! Hehe! Anonymous poster hash: 76686...07e
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #14 Skrevet 27. september 2015 Tusen takk for svar og meninger! Dere er like delt som meg ser jeg jeg ser argumentene for begge sider, fordel med lekerom er å få lekekjøkken og litt div ting utav stuen. de har ulik døgnrytme som det kommenteres over her, eldste sover tungt, men er likevel i stuss på om det blir forstyrrelser i søvn. De delte på hytten i sommer og da ble det tull, men det var jo såpass kort at de ikke ble helt tilvent. I-lands-dilemma! Hehe! Anonymous poster hash: 76686...07e Hvorfor kan de ikke ha lekekjøkken og slikt på rommet sitt? Jenta mi har et lite rom, men fortsatt plass til det. Har sånn halvhøy seng så vi kan bruke hele gulvplassen.Anonymous poster hash: 92b7a...68e 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #15 Skrevet 28. september 2015 Definitivt hver sitt rom! Jeg regner med at de allerede legger seg på forskjellige tider, en femåring har jo litt mindre søvnbehov enn en toåring. Dette vil jo fortsette til minste er 12-13 år. Ikke minst så kommer eldstebarnet til å ville ha med venner hjem mer og mer fremover, og da er det greit å ha regel på at minste må banke på feks, for å slippe å ha med småsøsken. De fleste sover over hos venner fra den alderen også (ihvertfall fra første klasse), og da er det fint med eget rom, så slipper lillebror å flytte ut akkurat den natten. Her er det overnatting et par ganger i måneden, noen ganger hver helg, hadde ikke orket å flytte på folk hver gang. Husk også at det blir forskjell nå, eldste vil kanskje leke alene på rommet sitt mer, mens minste fortsatt vil leke i nærheten av dere. Selv om dere har et lekerom vil antakelig den minste i tre-fire år fremover ønske å leke på stua der dere er, så leker der kommer dere ikke unna. (Jeg har en tiåring, som fortsatt har en hylle på stua med leker (lego osv) fordi det er koseligst å sitte der jeg er om vi er alene.) Anonymous poster hash: f6c5b...f85 2
Gjest Magnifiq Skrevet 28. september 2015 #16 Skrevet 28. september 2015 Hvert sitt rom. Her liker hvertfall seksåringen å være aleine på rommet når hun har besøk f.eks. Så hører de på musikk, tuller og tøyser uten lillebror på tre år.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #17 Skrevet 28. september 2015 Takker så mye for flere innspill! Rommene er 9-10 kvm, så ikke så store, men sikkert mulig å få plass til lekekjøkken osv der, med litt ommøblering men hvordan ville dere da "fordelt" slike ting? De er fortsatt såpass jevne på noen områder at de leker med de samme tingene, som kjøkkenet, dukkevogn og -seng, og har en del slikt på fellesen. Frykter dårlig stemning hvis dette står på en av deres private rom og den andre må få lov til å "besøke". Kanskje vi bare må beholde det i stuen litt til... Litt leker i stuen er selvsagt ok, men er litt gira på å bli kvitt de store tingene - hehe! Anonymous poster hash: 76686...07e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #18 Skrevet 28. september 2015 Hvert sitt, helt klart. Både med tanke på at leggetider gjerne er ulike, og at eldstemann gjerne får venner på besøk etter hvert. Anonymous poster hash: 4373b...ed6 2
bush babe Skrevet 28. september 2015 #19 Skrevet 28. september 2015 Vi har en tre- og en seksåring som deler rom, fungerer fint. Ingen av de våkner av hverandre, men de har alltid sovet sånn, så de er godt vant med det. Lekerommet er i samme etasje som stuen, så foreløpig fungerer dette bra. Og hvorfor har det noe å si om de legger seg på forskjellige tider? Her gjør vi det uten problemer i hvertfall. Og står opp til forskjellige tider uten at de vekker hverandre. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #20 Skrevet 28. september 2015 Jeg og broren min delte rom når vi var små og det funket fint for oss. Det er fem år mellom oss. Vi hadde et soverom, og et lekerom. Dersom jeg hadde overnattingsgjester så sov vi på lekerommet hvor det sto en sovesofa. Når jeg var 10-11 så byttet vi slik at vi hadde hvert vårt soverom Anonymous poster hash: 8f684...aa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå