AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 For ca en uke siden fikk jeg påvist klamydia. Er snart ferdig med antibiotikakuren. Har aldri hatt klamydia før, har testet meg flere ganger, testet meg i januar og da var den negativ men nå i september var den altså positiv. Har hatt sex med samme fyr det siste året, så må jo ha fått det av han?? Han har testet seg nå han også, men ikke fått svar enda. Vi er ikke sammen, og han har hatt sex med flere. Men nå sier han at det kan hende jeg har fått det på en annen måte enn fra han?? Men hvordan kan det være mulig? Det er vel bare ved samleie man blir smittet? Han er den eneste jeg har gjort noe som helst seksuelt med det siste året. Han mener jeg kan ha fått det fra endetarmen, altså når han har tatt meg bak og så foran rett etterpå..men det går vel ikke? En annen ting..venninna mi hadde klamydia i august. Jeg delte flaske med henne i fylla og så kyssa vi hverandre fort på truten, haha..men jeg kan vel ikke ha fått det på den måten? :o Og kan testen han tok være negativ selv om jeg testet positivt? Anonymous poster hash: e3ef4...22f
frk91 Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 Det er umulig at du kan ha fått klamydia fra din egen endetarm eller fra å kysse noen kjapt på munnen. Klamydia er en seksuelt overførbar sykdom, som derfor bare kan overføres når man har sex. Oral/anal eller ved "vanlig" sex. Når han er den eneste du har hatt sex med siden du tok forrige test, så er det umulig at han har testet negativ mens du har testet positivt.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 Okei, takk for svar! Begynner virkelig å lure hvis hans skulle være negativ. I så fall må jeg ha fått det av eksen min, men han og jeg hadde sex siste gang i mai i fjor. Og fikk en negativ test mens vi var sammen (var sammen i ca 1 år), og testet meg jo i januar i år, så om eksen har gitt det til meg ville jeg vel testet positivt i januar? Kan vel ikke ha hatt smitten i meg så lenge og først NÅ få en infeksjon? Anonymous poster hash: e3ef4...22f
frk91 Skrevet 27. september 2015 #4 Skrevet 27. september 2015 Nei har du først fått klamydia så viser testen positiv. Den kan ikke "gjemme seg" for så å komme tilbake et år senere. Du har nok fått det fra din nåværende sexpartner. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #5 Skrevet 27. september 2015 Den eneste måten du kan ha fått klamydia på er fra han. Man kan også få klamydia gjennom oralsex, men ikke fra å kysse eller dele flaske med noen. Sexpartneren din sier nok dette for å forsvare seg selv tenker jeg. Det er teknisk umulig at du har fått klamydia på andre måter enn fra han. Anonymous poster hash: da206...ce9
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #6 Skrevet 28. september 2015 Okei, takk for svar! Begynner virkelig å lure hvis hans skulle være negativ. I så fall må jeg ha fått det av eksen min, men han og jeg hadde sex siste gang i mai i fjor. Og fikk en negativ test mens vi var sammen (var sammen i ca 1 år), og testet meg jo i januar i år, så om eksen har gitt det til meg ville jeg vel testet positivt i januar? Kan vel ikke ha hatt smitten i meg så lenge og først NÅ få en infeksjon? Anonymous poster hash: e3ef4...22f Antakelig har du fått det av han du har hatt sex med det siste året. Klamydia kan imidlertid gå over av seg selv etter ca et halvt år, og kanskje har det skjedd hos han, dersom testen er negativ. Uansett skal man alltid sjekke seg pga faren for komplikasjoner. Med sannsynligvis er den positiv hos han også. Han bare prøver å ro seg unna, tenker jeg.Anonymous poster hash: c216f...6ed
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #7 Skrevet 2. oktober 2015 Ts her. Han fikk svar på testen sin. Den var negativ. Hvordan er det mulig? Han sa han gikk på antibiotika i 3 i uken hvor jeg tok testen. Kan den korte kuren ha kurert han? Jeg blir veldig frustrert av han, fordi han mener jeg ikke kan ha fått det av han siden han testet negativt men det er jo ingen annen mulighetAnonymous poster hash: e3ef4...22f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #8 Skrevet 2. oktober 2015 Gikk på antibiotika i 3 dager i uken hvor jeg tok testen, mente jeg..Anonymous poster hash: e3ef4...22f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #9 Skrevet 2. oktober 2015 Nei har du først fått klamydia så viser testen positiv. Den kan ikke "gjemme seg" for så å komme tilbake et år senere. Du har nok fått det fra din nåværende sexpartner. En test kan vise negativ, selv om du er positiv. Det sa legen til meg da jeg smittet en med klamydia. Min test var negativ, men han hadde kun hatt sex med meg.og han hadde fått symptomer 14 dager etter sex med meg. Legen sa at jeg kunne ha det men at smittenivået var så lavt at det ikke slo ut på testen. Anonymous poster hash: aa50d...c97
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå