Gå til innhold

Ble jeg voldtatt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei men det er bevis på at d skjer. 

Ikke det jeg mener.

Ok, hva mente du da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nordmøring
Skrevet (endret)

Ok, hva mente du da?

At ei jente bør være forsiktig med å bli full uansett hvor god venn hun er med en fyr. Det er så enkelt å lure fulle folk. Folk er ikke til å stole på i dag. 

Endret av Nordmøring
Skrevet

Det er en voldtekt. Dra til legevakten for å sikre bevis og anmeld han!

• Liker 1
Skrevet

At ei jente bør være forsiktig med å bli full uansett hvor god venn hun er med en fyr. Det er så enkelt å lure fulle folk. Folk er ikke til å stole på i dag. 

Hvorfor mente du det var relevant? Hadde det noe med spørsmålet hennes å gjøre? Eller tror du at hun får det bedre om du kommer med etterpåklokskap? 

• Liker 2
Gjest Nordmøring
Skrevet

Hvorfor mente du det var relevant? Hadde det noe med spørsmålet hennes å gjøre? Eller tror du at hun får det bedre om du kommer med etterpåklokskap? 

Greit å vite. Hjelper det mer å bare si "stakkars deg, anmeld drittsekken". Hun vet sikkert godt selv at hun MÅ anmelde. 

Skrevet

Greit å vite. Hjelper det mer å bare si "stakkars deg, anmeld drittsekken". Hun vet sikkert godt selv at hun MÅ anmelde. 

Hvorfor er det greit å vite? Det er jo for sent. Det du egentlig sier til henne, er at det var hennes feil, fordi hun var full. Hun hadde ikke klart å få bort han fyren om hun så var klin edru. Han voldtok henne, det er problemet. Og nei, hun vet tydeligvis ikke det selv, for hun spurte IKKE om "var det dumt av meg å ha en kompis?", hun spurte om hun hadde blitt voldtatt. At det ikke er lurt å være kjempefull er vel ingen nyhet, det gjelder jo for alle skader som kan oppstå i fylla, men dette har faktisk ikke noe med hennes alkoholforbruk å gjøre, men med en gutt som ikke respekterte et nei. 

• Liker 3
Gjest Nordmøring
Skrevet

Hvorfor er det greit å vite? Det er jo for sent. Det du egentlig sier til henne, er at det var hennes feil, fordi hun var full. Hun hadde ikke klart å få bort han fyren om hun så var klin edru. Han voldtok henne, det er problemet. Og nei, hun vet tydeligvis ikke det selv, for hun spurte IKKE om "var det dumt av meg å ha en kompis?", hun spurte om hun hadde blitt voldtatt. At det ikke er lurt å være kjempefull er vel ingen nyhet, det gjelder jo for alle skader som kan oppstå i fylla, men dette har faktisk ikke noe med hennes alkoholforbruk å gjøre, men med en gutt som ikke respekterte et nei.

Uansett så endrer det ingenting av det som har skjedd. Kunne kanskje vert enklere å forsvare seg selv uten alkohol. Ja mye dritt som skjer i fylla. Ser det går ikke an å stole på venner en gang. Om han skal anmeldes burde ikke være et spørsmål en gang.
Skrevet (endret)

Uansett så endrer det ingenting av det som har skjedd. Kunne kanskje vert enklere å forsvare seg selv uten alkohol. Ja mye dritt som skjer i fylla. Ser det går ikke an å stole på venner en gang. Om han skal anmeldes burde ikke være et spørsmål en gang.

Nei, nettopp, det endrer ingenting, derfor er det ikke et poeng å spørre om. Det er rart hvordan noen alltid skal påpeke hva jenta burde gjort annerledes når det handler om voldtekt, det kan virke som det ligger en liten lyst i å gi jenta litt av skylden. 

Endret av sol87
Gjest Nordmøring
Skrevet

Nei, nettopp, det endrer ingenting, derfor er det ikke et poeng å spørre om. Det er rart hvordan noen alltid skal påpeke hva jenta burde gjort annerledes når det handler om voldtekt, det kan virke som det ligger en liten lyst i å gi jenta litt av skylden.

Ingen vits i å bare skrive stakkars de.
Skrevet

Du tror ikke TS skjønte det av seg selv etter voldtekten, da...?

Tror du en mann som blir påkjørt fordi han ikke så seg om etter biler vil gå ut og gjøre nøyaktig samme feil igjen? Sannsynligvis skjønner mannen av seg selv at han må se etter bedre, han blir kanskje til og med overnervøs for å gå over veien igjen i etterkant.

Anonymous poster hash: 20e60...707

Skrevet

Ingen vits i å bare skrive stakkars de.

Jo, det ER vits i å skrive "stakkars deg". En som har opplevd å ha blitt voldtatt, trenger støtte og omsorg. De trenger å vite at de ikke har skyld i det som skjedde. Altfor mange ofte for voldtekt sliter med skyldfølelse og skam. Kommentarer av de du kom med kan dessverre bidra til dette. 

Skrevet

Okei.

Ja, jeg trengte vel en tilbakemelding på at det som skjedde, skjedde. Jeg følte meg ikke så veldig smart da jeg dagen etterpå forstod at det skjedde nettop fordi jeg hadde drukket. Toleransegrensen min har sunket betraktelig i det siste, lenge siden jeg drakk forrige gang.

Jeg var kanskje naiv og dum, jeg tenkte overhodet aldri på at han ville ha sex med meg mens jeg lå svimeslått på sengen...

Jeg trodde at å drikke litt mer enn planlagt ville være ok ettersom jeg skulle bli hjemme hele kvelden. Hadde stoppet tidligere om planene om å dra på byen fortsatt holdt.

Jeg har bare ligget hjemme, og ikke klart å komme meg på skole eller til legen.

Så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke har klart å ta tak i det heller! Jeg vil bare bli liggende her i sengen. For alltid...

Anonymous poster hash: 91663...f2c

Skrevet

Okei.

Ja, jeg trengte vel en tilbakemelding på at det som skjedde, skjedde. Jeg følte meg ikke så veldig smart da jeg dagen etterpå forstod at det skjedde nettop fordi jeg hadde drukket. Toleransegrensen min har sunket betraktelig i det siste, lenge siden jeg drakk forrige gang.

Jeg var kanskje naiv og dum, jeg tenkte overhodet aldri på at han ville ha sex med meg mens jeg lå svimeslått på sengen...

Jeg trodde at å drikke litt mer enn planlagt ville være ok ettersom jeg skulle bli hjemme hele kvelden. Hadde stoppet tidligere om planene om å dra på byen fortsatt holdt.

Jeg har bare ligget hjemme, og ikke klart å komme meg på skole eller til legen.

Så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke har klart å ta tak i det heller! Jeg vil bare bli liggende her i sengen. For alltid...

Anonymous poster hash: 91663...f2c

STOR KLEM TIL DEG! <3 

Har du ei veninne du kan ringe som kan bli med deg på legevakten? Om du bur i Bergensområdet så kan eg hente deg og bli med om du vil. Men kanskje mammaen din eller ei veninne er meir komfortabelt for deg? Har du nokon som kan køyre deg dit? Du skal ikkje ha dårleg samvit for noko som helst! Dette er hans feil, ikkje din! 

• Liker 1
Skrevet

TS: Jeg forstår at dette er tungt og vanskelig, men du bør anmelde dette. Kan du ta kontakt med legevakten i helgen? Du kan ikke gå alene med dette... i hvert fall ikke bli liggende i sengen.

Har du en venninne eller familie du kan være hos som du kan prate med dette om? Dette er ikke rett og han kan ikke slippe unna med dette.

Det er forferdelig vanskelig å skulle levere en anmeldelse på noe slikt, men jeg tror at det på sikt vil hjelpe deg også når du skal begynne å jobbe deg igjennom denne opplevelsen 

<3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...