Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så, her er greia.. Jeg skal til England en tur nå snart, og funderer på hva jeg skal gjøre.. Turen er fra mandag - fredag, og fra torsdag til fredag skal jeg overnatte i London. Jeg har vært i London en haug med ganger, så tenkte å ikke bruke all verdens tid der denne gang. 

Men hva skal jeg gjøre resten av tiden? Jeg er glad i å reise, og tenkte kanskje å ta tog til et eller annet spennende sted, en liten landsby eller to, stonehenge eller noe? 

Er det noen som har noen tips? Jeg er egentlig på jakt etter et eller annet jeg kan gjøre fra mandag morgen til torsdag midt på dagen, noen som har vært på et eller annen supersjarmerende b&b de kan anbefale eller noe? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta toget til Brighton. Det tar en times tid.

Anonymous poster hash: 4576c...4d8

Skrevet

Ta toget til Brighton. Det tar en times tid.

Anonymous poster hash: 4576c...4d8

Det har jeg faktisk gjort alt, fin by :) 

Men det er også den eneste byen jeg har besøkt sør for London, så kanskje en tur videre nedover der kunne vært noe.. 

Skrevet

Jeg synes ALLE de engelske langsbyene jeg har sett, har vært sjarmerende. :) Vet at mange går turer, fra pensjonat til pensjonat. Hyggelige, lette spaserturer, du starter dagen med et måltid, og så rusler du en rute gjennom engelsk landskap til du kommer til neste overnattingssted (også et hyggelig pensjonat) og så tar du et måltid der og en pint eller to, og overnatter, rusler videre neste dag.

Det finnes sikkert kart over slike ruter, hvis dette skulle være noe for deg.

Anonymous poster hash: c3ec0...23e
Skrevet

Det har jeg faktisk gjort alt, fin by :)

Men det er også den eneste byen jeg har besøkt sør for London, så kanskje en tur videre nedover der kunne vært noe.. 

God idé, det er mange fine, mindre byer ikke så langt fra Brighton (som jeg personlig ikke er så begeistret for). :) for eksempel Lewes (ikke spektakulær, men utrolig trivelig, med mange antikvitetsbutikker, sjarmerende gågate og fine turområder utenfor byen), Arundel (koselig liten by, med imponerende slott og katedral) og Chichester (fine museer, kort vei til fine steder ved kysten, bra shopping, godt utvalg i kaféer og restauranter).

Om du vil ha virkelig idylliske små landsbyer er Cotswoldsområdet nydelig, men kanskje litt mer knotete å komme til med såpass kort tid som du har til rådighet.

Anonymous poster hash: 4ee84...0a2

Skrevet

Så, her er greia.. Jeg skal til England en tur nå snart, og funderer på hva jeg skal gjøre.. Turen er fra mandag - fredag, og fra torsdag til fredag skal jeg overnatte i London. Jeg har vært i London en haug med ganger, så tenkte å ikke bruke all verdens tid der denne gang. 

Men hva skal jeg gjøre resten av tiden? Jeg er glad i å reise, og tenkte kanskje å ta tog til et eller annet spennende sted, en liten landsby eller to, stonehenge eller noe? 

Er det noen som har noen tips? Jeg er egentlig på jakt etter et eller annet jeg kan gjøre fra mandag morgen til torsdag midt på dagen, noen som har vært på et eller annen supersjarmerende b&b de kan anbefale eller noe? 

Penzanse er en kjempekoslig småby/landsby. Men det er et godt stykke. 6 timer med tog fra London men veldig koslig. Her kan du og besøke Lands End, og like utenfor finner du St. Michails Mount. En liten øy du kan gå til ved lavvann. Men må bruke båt når det er høyvann.

Skrevet

God idé, det er mange fine, mindre byer ikke så langt fra Brighton (som jeg personlig ikke er så begeistret for). :) for eksempel Lewes (ikke spektakulær, men utrolig trivelig, med mange antikvitetsbutikker, sjarmerende gågate og fine turområder utenfor byen), Arundel (koselig liten by, med imponerende slott og katedral) og Chichester (fine museer, kort vei til fine steder ved kysten, bra shopping, godt utvalg i kaféer og restauranter).

Om du vil ha virkelig idylliske små landsbyer er Cotswoldsområdet nydelig, men kanskje litt mer knotete å komme til med såpass kort tid som du har til rådighet.

Anonymous poster hash: 4ee84...0a2

Cotswolds står høyt på lista faktisk! Det eneste jeg er redd for er at jeg finner en landsby som er så idyllisk at jeg bare blir igjen der til evig tid :P Jeg likte Brighton i grunn, men det skyldes kanskje at selskapet var veldig godt og vi hadde det veldig gøy på den piren :) Men har jo ikke sett noe særlig mer til byen da, så skal ikke uttale meg alt for mye.. 

Penzanse er en kjempekoslig småby/landsby. Men det er et godt stykke. 6 timer med tog fra London men veldig koslig. Her kan du og besøke Lands End, og like utenfor finner du St. Michails Mount. En liten øy du kan gå til ved lavvann. Men må bruke båt når det er høyvann.

Kanskje det hadde vært en idé?  Jeg er veldig glad i å ta tog, så det burde gå bra :) 

Tusen takk for tips :)

Skrevet

Anbefaler deg absolutt å ta turen mot stonehenge, er jo ikke lange turen akkurat. Har bodd et par år i den delen av landet selv, og det er så mange fantastiske steder og byer som er verd å besøke. Bath er nydelig, og byr på massevis av historie med sitt gamle preg av fantastisk atkitektur. Bristol en en klassisk storby hvis man ønsker shopping. I tillegg til stonehenge er avebury et annen undervurdert forhistorisk sted med mye historie. Der er flere steder med lignende stener av typen stonehenge, mener å ha lest at stenene der faktisk er av verdens største, tillegg til de fem "hvite hestene" og mye mye annet. Virkelig verd å få med seg da alt ligger i samme området også.

Sør-vest England er virkelig en nydelig del av landet!

Gjest Overrasket
Skrevet

Sør-vest England er virkelig en nydelig del av landet!

Det er også der jeg har bodd mest når det kommer til England, og er helt enig. Så er det veldig få nordmenn der sammenlignet med på Oxford Street!

Jeg synes ikke Penzance er verdt et besøk, men resten av Cornwall, alt vest og nord-nord-vest for Penzance, er helt toppen. Man bør ha noen dager å ta av, toget fra London til vestkysten av Cornwall tar lett 5 timer så det er ikke akkurat en dagstur.

Østre delen av Dorset er nydelig, og Cotswolds er helt greit. 

Man kan faktisk starte i Bath og gå en hel uke til andre enden av Cotswolds. Men oktber er helt på tampen av gåsesongen, da. 

Et helt annen forslag er jo rett og slett toget fra London til Paris. Bath & Paris er nok de beste dagsturene fra London. 

Skrevet

Anbefaler Windsor, Oxford og Bath.

Anonymous poster hash: 14025...e18
Skrevet

Husk at tog er ganske dyrt i England. 

Skrevet

Har tatt en del tog, bade Londo - Swindon og fra London til Yorkshire + lokaltog I Londonområdet. Og synes ikke det var så ille, men det lønner seg helt klart å bastille billet på nett på forhånd. Samt at det lønner seg å reise utenom rushtid, da offPeak billetter er billigere.

Skrevet

Nåja, om man bestiller på forhånd trenger det ikke bli så dyrt, akkurat som her i Norge. Jeg har reist flere hundre turer med tog når jeg bodde der, og fikk ofte bestilt billige billetter.

Skrevet

Hva med , Oxford, og winchester? Ligger ganske spredt, men fine steder :)

Ellers kan du også ta toget opp til Edinburgh, være der et par netter og reise tilbake til utgangspunktet ditt? Togturen er veldig fin. Men - dyrt med tog om du bestiller samme dag som folk sier, så bestill på forhånd. Det blir dyrere for hver dag..  

Skrevet

Tusen takk for alle tips! :D 

Mye interessant her, og hadde jeg hatt bedre tid skulle jeg gjerne vært innom alle!

Jeg har studert i England, så jeg er ikke helt ukjent i landet heldigvis. 

Jeg har ikke enda bestemt meg helt for hva jeg skal gjøre, men det frister veldig å komme seg i sørvestlig retning. Skulle bare hatt litt mer tid og penger :P 

Østre delen av Dorset er nydelig, og Cotswolds er helt greit. 

Man kan faktisk starte i Bath og gå en hel uke til andre enden av Cotswolds. Men oktber er helt på tampen av gåsesongen, da. 

Dette havna plutselig på lista over fremtidige ferier :D 

Skrevet

Jeg syntes det var veldig koselig i Cambridge da jeg var der for mange år siden. Er vel ca en time fra London.

Skrevet

Anbefaler en tur til Bath! Fin by med litt av hvert å by på alt, etter interesser. Sjekk visitbath.co.uk

Tar du toget fra London (1,5-2,5 time) så er du midt i byen. Tog i England er ikke så dyrt syns jeg, men det lønner seg absolutt å bestille på nett på forhånd. York er også en fin by. 

Anonymous poster hash: 330ec...c77
Skrevet

Anbefaler Winchester, Isle of Wight og å ta deg den tur til New Forest.

Skrevet

Anbefaler Bath på det varmeste! Overnatt på Bed and Breakfast, og få den skikkelig engelske følelsen. Anbefaler et av de som ligger i Great Pultney Street. De husene er historiske og veldig stilige! Siden det nå er utenom høysesong bør det være mulig å få sett de romeske badene uten kø! Spis indisk middag på restauranten Rajpoot. Beste og mest autentiske indiske maten jeg har spist!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...